Almanya’nın kazananı değişmedi

Almanya Rallisi’nde yaşanan Sebastien Loeb hakimiyeti bu yılda aynen devam etti. Citroen C4 WRC ile yarışan Sebastien Loebson yarışlarda istikrarlı sonuçlarını kaybetmiş olsa bile, bu yarışta rahat bir galibiyet kazandı ve Almanya Rallisi’nde arka arkaya sekizinci kez birinci olmanın keyfini yaşadı. Bakalım bu rekoru kırabilecek bir pilot olacak mı? Almanya Rallisi’ni çok seven ve bunu her fırsatta dile de getiren Sebastien Loeb, bu yarışta sanki otomatik bir pilotmuş gibi yarışıyor. Etapları adeta avucunun içi gibi bilen pilot, rakipleri ile arasındaki farkı da sürekli açıyor. Yarışın sonuç tablosuna baktığımızda Loeb’ün bu yılki yarışta da en yakın rakibi ile arasında 1 dakikaya yakın bir zaman farkı olduğunu görüyoruz. Yarış boyunca koşulan 19 etabın tümünde ilk sırada yer almayı başaran Sebastien Loeb, bu olağanüstü performansıyla resmen göz kamaştırdı. 19 etap boyunca liderliği hiç bırakmamak ve üstelik bunu üç güne yayılmış bir periyot içinde gerçekleştirmek hiç kolay olmasa gerek. Bu birincilikle Fransız pilot, 191 puanla Pilotlar Şampiyonası’nda da yerini de iyice sağlamlaştırdı. Arka arkaya yedinci kez şampiyon olmak isteyen Sebastien Loeb’ün arkasında, kendisine engel olabilecek bir isim kalmamış gibi görünüyor. Bu yarışta dikkat çeken bir diğer isimse diğer bir Citroen pilotu Daniel Sordo oldu. Sordo da tıpkı Loeb gibi ikinci sıradaki yerini hiç kaybetmeden yarışı bu şekilde tamamladı. Son dönemlerin en önemli çıkışlarından birini yapan ve Citroen Takımı’nı nasıl yerine transfer edilerek ödüllendirilen Sebastien Ogier ise yarışı üçüncü sırada tamamladı.~Ogier elde ettiği bu üçüncülüğün ardından Pilotlar Şampiyonası’nda ise 133 puanla ikinci sırada yer aldı. Ancak Ogier’in şampiyon olabilmesi için gerçektende çok büyük mucizelerin yaşanması gerekiyor çünkü kalan dört yarışta Loeb ile adaşı Sebastien Ogier arasında tam 58 puanlık çok önemli bir fark bulunuyor. Almanya Rallisi’nde en iyi Ford pilotu dördüncü sırada finiş gören Jari Matti Latvala olurken, Ford’un iddialı pilotları arasında yer alan Mikko Hirvonen ise yarış boyunca şanzıman problemi ile uğraştı. Superrally yapmak zorunda kalan Hirvonen yarışın son gününde artık pes etti ve finiş göremeden Almanya Rallisi’nden ayrıldı. Petter Solberg ise yine iyi bir yarış çıkarmasına rağmen podyumun uzağında kalarak yarışı beşinci sırada bitirebildi.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.