Asfalt pateni

BMW 3 Serisi birçok otomobil tutkununun hayalleri
arasında yer alıyor. Bu hayali kuranların
sayısının bir hayli fazla olmasının en önemli
nedeni ise aracın 97 bin TL’den başlayan fiyatı. Büyük
bir çoğunluk için, kusursuz sürüşün ve dinamizmin
ilk sıralarda gelen seçeneklerinden birine, bu bedelle
sahip olabilmek elbette çok önemli bir fırsat. Üstelik bu
fiyatla, 136 HP güç üreten motora ve başarılı otomatik
şanzımana da sahip olunuyor.

Bu hafta ben ise, herkes tarafından biraz daha fazla
kıskanılacağını düşündüğüm 328i’yi test ettim. Gerçekten
de heyecan dozu çok yüksek bir sürüş keyfi
yaşadım. 245 HP güç üreten 2.0 lt benzinli makine aynı
zamanda 1250 d/d gibi oldukça düşük bir devirde 350
Nm tork sunuyor ve bunu uzun bir devir bandı boyunca
sürdürüyor. 8 ileri oranlı ve çalışma karakterini kusursuza
yakın bulduğum otomatik şanzıman ile motorun
kombinasyonu da son derece iyi.

Arkadan itişin keyfini bilen bilir

Arkadan itişin keyfini alanların vazgeçemeyeceği bir
karakter olduğunu da sanıyorum sözlerime eklememe
bile gerek yok. Start düğmesine bastığım andan itibaren
nefes kesen bir sürüşün beni beklediğini biliyordum.
Çünkü elimde fabrika tarafından açıklanan ve son
derece çekici bulduğum veriler vardı. Örnek mi: 0-100
km/s hızlanması 5.9 sn. Örnek mi: Kısıtlanmış olsa bile
fabrika verilerine göre 250 km/s son hız. Nasıl, hiç fena
değil, öyle değil mi?

Dinamik ve kaliteli görünümü ile bu otomobilin sürücü
koltuğuna oturduğum andan itibaren kendimi çok iyi
hissetmeye başladım. Çünkü tüm BMW otomobillerinin
karakterinde olduğu gibi, sürücü odaklı yapı her zaman
keyfimi yerine getirmeyi başarıyor. Kokpit ve orta konsol
üzerinde kullanılan malzeme de benim sevdiğim detaylar kullanılan malzemenin kaliteli ve uygulamanın da usta
elinden çıktığını anlıyorum.

~Neyse, sürüş keyfine geçecek olursak, hızlanma
karakterinin gerçekten de son derece başarılı olduğunu
vurgulamalıyım. Sanki tüm mekanik aksam sizin
komutunuzu her daim hazır olda bekliyor gibi. Gaz
pedalına dokunduğunuz anda otomobil, hiçbir kesinti
yaşamadan hızlanıyor ve onunla geçirdiğiniz her anın
son derece keyifli olmasını sağlıyor.

Yönlendirme karakteri konusunda ise bu otomobille
ilgili bazı eleştiriler var. Özellikle direksiyon sisteminin
son derece sert olduğunu düşünenlerin sayısı oldukça
fazla. Ben bunun tam tersini düşünüyorum, yönlendirme
kabiliyeti bence bu otomobilin olumlu yanları arasında
yer alıyor ama bu tür eleştirilerin olduğunu da bilmekte
yarar var. Yakıt tüketimi konusunda ise şaşırtıcı bir
şekilde cimri sonuçlara varabiliyor ancak ekonomik
kullanım yaptığınız durumlarda, bu aracı neden satın aldığınızı
da sorgulayabilirsiniz. Performanslı kullanımlar
sırasında da çok can yakıcı bir tüketimin ortaya çıkmıyor
olması da önemli bir avantaj. Yapmış olduğum tüketim
testleri sırasında otomobilin çok rahatça, 9 litrelik tüketim
seviyelerinde kalabildiğini gördüm. Güvenli ve eğlenceli
sürüş için tam kararında bir otomobil olan 328i,
girdiği her virajın hakkını vererek keyif almanızı ve son
derece güvenli bir yolculuk yapmanızı sağlıyor. Özellikle
neredeyse rölanti devrinde sunulmaya başlayan yüksek
tork ile tam bir şov yaptığını da belirtmeliyim.

Sonuç

Ben daha fazla güç istiyorum diyenler için 328i
hazır bekliyor. Yüksek sürüş keyfi ve yüksek
performans konusunda bu otomobili beğendiğimi
dile getirebilirim. Sürüş karakterinin son
derece iddialı olmasının yanında verdiği güven
hissi de oldukça fazla. Arkadan itiş karakterine
sahip yüksek güçlü bir otomobili kullanmaya
alışkınsanız, alışveriş listenizde bu otomobili hiç
düşünmeden bulundurabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.