Akıllı teknolojileri ile ‘ilerici’ iç mekanın etkisi, konfor odaklılığı ile de ‘prestijli’ bir otomobil olan Audi A8, ilk olarak 4.2 FSI 372 hp ve 4.2 TDI 350 hp’lik motor seçenekleri ile pazara sunulmuştu. Temmuz ayında piyasaya sunulan 3.0 TDI 250 hp motor seçeneğinin başlangıç fiyatı 154.848 Euro.
Son derece verimli bir seçenek: Yeni 3.0 TDI
Pazara sunulan altı silindirli yeni modelde kullanılan motor, tamamıyla yenilendi. Bir önceki versiyonla ortak 90 derecelik V açısı, 90 milimetrelik silindir mesafesi ve 2967 cc hacmi olan 3,0 litrelik TDI motor, 250 hp güç üretiyor ve 1500 – 3000 d/dk aralığında 550 Nm torku krank miline iletiyor. Motorun gücü 17 hp ve torku da 100 Nm artırılmış. 250 km/s’lik maksimum hız değerine sahip A8 3,0 TDI, 0-100 km/s hızlanmasını 6,1 saniyede gerçekleştirirken, 100 km’de ortalama 6,6 litre yakıt tüketimi değerine sahip.
Dur-kalk ilerleyen trafikte verimlilik: Start-stop sistemli 3.0 TDI
Yeni 3.0 TDI, standart olarak start-stop sistemiyle donatılmış. Otomobil, bir trafik ışığında ya da bir kavşakta durduğunda ve sürücü ayağını frende tuttuğunda, sistemin kontrol ünitesi motoru kapatıyor. Yokuş yukarı ve aşağı, fren sistemi, eğim yüzde ondan fazla değil ise fren basıncını koruyor. Sürücü, ayağını frenden çektiği anda motor hızlı ve konforlu bir şekilde yeniden çalıştırılıyor. Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi “yenilikçi “şık yat tasarımlı” vites kolu ve shift-by-wire teknolojisi ile vites değişikliklerinin elektronik olarak iletimini sağlayan sekiz ileri tiptronic şanzıman ile donatılmış olan 3.0 TDI, quattro sürekli dört tekerlekten çekiş özelliğiyle rakiplerine açık ara üstünlük kuruyor.
Not: Basın bülteninden
derlemedir.
Bir yanıt yazın