Bambaşka bir Yaris

Toyota Yaris küçük sınıfın farklı oyuncularından
biri. Bu sınıftaki hızlı rekabete
ayak uydurma konusunda başarılı olan
Yaris, yenilenmiş haliyle son derece
radikal bir şekilde değişim gösterdi.
Yaris yenilenmiş haliyle ülkemizde 1.0 ve
1.33 lt benzinli ve 1.4 lt dizel motor seçenekleri
ile satışa sunuldu. 1.0 lt hacimli benzinli
motorun dışında, diğer motorlarla otomatik
şanzıman seçeneği de sunuluyor. 30 bin 900
TL’den başlayan fiyat etiketine sahip olan
Yaris’in en yüksek fiyatı ise 49 bin 100 TL’ye
ulaşıyor.

Toyota Yaris, sınıfının farklı karaktere sahip
araçlarından biri haline geldi. Tıpkı Ford
Fiesta gibi, dinamik hatları ile ön plana çıkan
Yaris, markanın diğer modelleri ile de benzer
bir görünüme büründü.

Yaris’in yüzüne baktığımızda, dinamik görünen
hatlarla birlikte, sevimli bir ifadeye
sahip olduğunu da gördük. V formlu havalandırma
ızgarası ve motor kaputunun da
bu şekilde tasarlanmış olması, onun gülen
bir yüzle bize bakmasını sağlıyor. Özellikle
motor kaputunun üçgen formunun aşağıda
birleşmesi ile bu etki çok daha belirgin bir
şekilde ortaya çıkarılmış. Oval yan formları
ile bir bütünlüğün yakalandığı farlarla da
Yaris, çekici görünen küçük sınıf araçlarından
biri oldu. Yüzüne baktığımız zaman belki
farlar biraz daha küçük kullanılabilirmiş diye
düşündük. Fakat tamponun katlı yapısı ile
uyum sağlayan farların tasarımına sonrasında
alışkanlık sağladık.

Yaris’e arkadan baktığımızda ise önüne
göre daha fazla sportif karakteri olan bir tasarımla
karşılaştık. Tavan spoyleri ve tamponun
dışarıya doğru uzayan tasarımı ile beklediğimizden
daha iyi görünen bir arka tasarım
formu yakalanmış durumda. Yan taraftan
yükselerek gelen omuz ve kapı çizgisinin de
yardımıyla Yaris’e arkadan baktığımız zaman
çekici bir araç görüyoruz.

Ferah bir iç mekanı var

Yaşam alanı konusunda ise küçük sınıf
araçlar arasında ortalamaların biraz üzerine
çıkan bir kullanım alanı sunuluyor. Özellikle
siyah yerine gri renk tonlarını kullanılmış
olması ile ferahlık hissinin önemli ölçüde artması
sağlanmış. Aralara yerleştirilen kırmızı
renkler ve kırmızı dikişlerle iç mekanın sportif
görünmesi de sağlanmış. Ön tarafta ve arka
tarafta beklentilerimizi rahatlıkla karşılayan
Yaris’in yaşam alanında eşya gözleri de yeterli.
Bazı yerlerde kullanılan plastik malzemeler,
özellikle kokpitin altında yer alanlar iyi gizlenmiş
ama yine de dikkat çekiyor. Ancak
çok rahatsız etmeyen bir boyutta olduğunu
da hatırlatalım.

Sürüş pozisyonunda ideal ayarları yapmak
çok kolay. Görüş açıları konusunda da
herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Havalandırma
sisteminin çalışma karakteri de başarılı.
Müzik sisteminin kalitesi de beklediğimizi
verdi. Fakat orta konsolun farklı tasarımı
biraz alışkanlık gerektirdi. Göze hoş görünen
bir tasarıma sahip olan kokpit ve orta konsol, farklı yapısı ile alışkanlık gerektiriyor ama
kısa sürede adapte olunuyor.

1329 cc hacmindeki, 4 silindirli, benzinli
ünite, 6000 d/d’de 99 HP güç üretiyor. 4000
d/d’de 125 Nm tork üreten motora Multidrive
S adı verilen otomatik şanzıman eşlik ediyor.
3885 mm uzunluğunda, 1520 mm yüksekliğinde
olan ve ağırlığı 1060 kg olan bir araç
için bu birliktelik fazlasıyla yeterli. Yaptığımız
sürüşler sırasında motorla şanzımanın
uyumunu beğendik. Performans otomobili
olarak satın almadığınızı bildiğiniz durumda
Yaris, beklentilerinizi çok rahat bir şekilde
karşılayacaktır. Fabrika verilerine göre 0-100
km/s hızlanması, tıpkı test ölçümlerinde de
olduğu gibi 12.3 sn’de gerçekleşiyor. Yol ortalamalarını
çok rahat bir şekilde yakalayan
Yaris, ilk hızlanmalar sırasında son derece
canlı tepkiler veriyor. Maksimum hızı 175
km/s olarak açıklanırken, bu hıza ulaşma
konusunda bir sıkıntı yaşatmayacağını da
hissettiriyor. Küçük boyutları ve başarılı
direksiyon dönüş çapı ile şehir içi kullanımlar
sırasında kendimizi rahat hissettiğimiz
Yaris, otoyol kullanımlarında da uzun bir yol
arkadaşı olabileceğini ispatladı. Süspansiyon
sistemi konfor öncelikli görevini tam olarak
yerine getirirken, sportif kullanımlara da
cevap verebilen bir yapıya sahip. Kullanım
sırasında rahatsız edici bir gürültünün olmaması
ile beğenimizi kazanan araç, başarılı bir
direksiyon simidine de sahip.

Sonuç

Toyota Yaris yeni haliyle son derece radikal bir
değişim gösterdi ve küçük sınıfın önemli oyuncularından
biri olabileceğinin sinyallerini verdi. Motor
seçenekleri açısından zengin dediğimiz modellerden
biri olan Yaris, aynı zamanda otomatik şanzıman
konusunda da iddialı bir durumda. Fiyatlandırma
konusunda sınıfının limitlerini iyi bir şekilde yakalayan
Yaris, dinamik formu ile küçük sınıfta en iddialı olduğu
pozisyonu şimdi aldı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.