BMW 3 Serisi konfor devi mi oluyor?

Bir kitaba son sayfadan başlamak
mantıklı olabilir. Birçok
kitap kurdu bunu uygular ve
okumanın işe yarayıp yaramayacağını
anlarlar. Yeni BMW 3 GT’de de bu
yaklaşım işe yarayacaktır. Arkadan
başlandığında avantajlarını ilk bakışta
görebilirsiniz. Bakan kişinin karşısında
akıcı bir tavan çizgisi, geniş bir arka
yapı duruyor. Bagaj kapağı, sürücü
ayağını tamponun altına götürdüğü
anda küçük bir “plop” sesiyle açılıyor.
“Smart Opener” adı verilen bu konfor
donanımı (opsiyonel) hayatı kesinlikle
çok kolaylaştıracaktır. Tek fark ise
“bagaj kapağı” kelimesinin GT için
bir küfür anlamına gelmemesi. Çünkü
elektrik motorlarının vızıltılarıyla
yükselen bu kapağın arkasında büyük
bir yükleme ağzı, onun ardında ise 520
lt’lik iddialı bir hacim ve arka koltukları
yatırmakta kullanılan kollar gizli.

Kollar çekilip koltuklar yatırıldığında
ulaşılan hacimse 1600 lt.
Arka koltuklarda oturanlar, bir üst
sınıf sedanındaymışçasına rahatça yayılabiliyorlar.
Bu ferah ortamda çocuk
koltuklarını sabitlemek bile bir keyif.
Çünkü GT’nin arka koltuk diz mesafeleri,
standart 3 Serisi’nden 7 cm daha
fazla. Bu güzellik binişlerin nasıl olacağını
merak ettiriyor. Cevap ise büyük
kapılar sayesinde gayet rahat olduğu.
Çünkü koltuk yükseklikleri sedan ve
station kardeşinden 6 cm daha fazla.

Bu da ikinci sırada çok daha iyi bir
görüş sağlıyor. Bundan sonrasında ise
GT’yi, iyi bir kitapmış gibi elinizden
bırakmak istemiyorsunuz. Peki ama
vaat ettiklerini verebiliyor mu?
Kesinlikle evet! Touring’den 20 cm
daha uzun olmasına ve daha fazla dingil
mesafesi (+11 cm) ve daha yüksek
bir karoser (+8 cm) sunmasına rağmen
GT, özünde tipik bir 3 Serisi olarak
kalmayı başarmış. ~Hızlı girilen virajlar
bunu destekliyor. Ön aks sürücünün
her türlü yönlendirme talebini istekli
bir şekilde takip ediyor. Motorun gücü
GT’yi bir şekilde apekse doğru iterken,
izini her zaman temiz bir şekilde takip
ediyor ve hep aynı mesajı veriyor: “Ben
gerçek bir 3 Serisi’yim!”

İlk test sürüşleri için BMW’nin bizlere
306 HP’lik bir GT 335i hazırlamış
olmasının da bu izlenimde etkisi büyüktü
tabi ki. Bu motorizasyonla otomobil,
model adındaki GT harflerinin
karşılığını çok iyi veriyordu: Geniş iç
mekanlı, güçlü, konforlu ve prestijli bir
Gran Turismo.

Sekiz ileri oranlı spor otomatik şanzıman
da aracın formu ve hareket
kabiliyetiyle harika bir uyum sağlıyor:
Otomatik vites değişimleri çok hızlı ve
gerektiğinde direksiyonun arkasındaki
küçük kollarla da kontrol edilebiliyor.
“Sport” modda, kick-down, mecburi vites büyütme fonksiyonu ve çekiş
kontrolünün devre dışı kalması ise Gt
335i’yi mutlak bir tam gaz uzmanına
dönüştürüyor: 5000, 6000, 7000 d/d…
İpeksi yumuşaklıkla çalışan 6 silindirli
motor harika sesler çıkarmaya ve gerçek
bir yarış motoru gibi hissettirmeye
başlıyor. Neticede normalde turbo motorlar
yüksek devirleri pek sevmezler.

Ancak ardından yol bilgisayarında
okuduğunuz rakam şok edici olabiliyor:
Hızlı katettiğimiz test parkurunda
BMW, 19.2 lt’lik bir tüketim gösterdi.
Neyse ki farklı da olabiliyor. Bunun
için “Eco Pro” modunun seçilmesi
gerekiyor: Vitesler daha sakin değişiyor,
gaz komutu tepkileri ağırlaşıyor
ve klima performansı düşürülüyor.
Normal kullanımlarda tüketim rakamı
9.1 lt gibi kabul edilebilir bir seviyeye
geriliyor.

~3 GT’nin karakter çeşitliliği, 110
Euro’luk adaptif süspansiyonla daha da
belirginleşiyor. Neyse ki Spor modda
aktif amortisörler abartılı sertleşmeyip
makul bir konfor sunuyor. Konfor modunda
ise daha da yumuşuyor ve sedan
ve station kardeşinden daha yumuşak
hissettiriyor.

Ancak bunu da eleştirenler çıkacaktır.
Büyüyen boyutları ve artan dönüş
çapı nedeniyle GT’nin, 5 Serisi’nin aktif
direksiyonuna sahip olması mantıklı
gibi görünebilir. Ancak BMW sadece
değişken spor direksiyon opsiyonunu
sunuyor. Zaten kötü olan arka görüş
yağmur yağdığında daha da zayıflıyor
ve tasarımcıların öcü gibi bakıp kullanmayı
asla düşünmedikleri arka sileceği
mantıklı bir donanım haline getiriyor.
Bunun yerine BMW, daha iyi arka
görüş için fazladan para talep ediyor:
Arka park sensörleri 8490 Euro) veya
geri görüş kamerası (420 Euro). Diğer
taraftan GT 335i’nin opsiyon kitapçığına
çok sayıda çarpı atıldığında, 50
bin Euro’luk baz fiyat rahatlıkla 60 bin
Euro’yu aşıyor.


Sürüş izlenimleri

Gelecekte GT satışlarının çoğunu 184 HP’lik 320d
oluşturacaktır. 380 Nm’lik yüksek torku sayesinde
bu motor yeterlinin çok ötesinde performans sunuyor
ve aracı 230 km/s hıza ulaştırıyor. Bunun dışında
dizel motor, 8 ileri oranlı otomatik şanzımanla
da çok uyumlu çalışıyor. Diğer taraftan rölantide
ve gaza sert basıldığında varlığını akustik olarak
hissettiriyor. Standart olan start-stop sistemi de
sürücünün, motorun gürültülü ve kaba çalışma
karakterini sürekli hatırlamasına neden oluyor. ~4
silindirli dizel, GT’nin elit karakteriyle pek uyuşmasa
da kesinlikle ekonomik bir seçenek: Eco-Pro
ve konfor modlarında yaptığımız sürüşlerde GT
320d, 6.2 lt yakıt tüketti. Ancak spor modda dizel
de rahatlıkla 15 lt seviyesini görüverdi.
Farklı ebatlı lastiklere sahip 335i (önde 225/445 19,
arkada 255/40 19) ile standart lastikli (iki aksta da
225/50 18) 320d arasındaki farklılıklar hızlı viraj
sürüşlerinde ortaya çıktı. 320d’nin lastikleri çok
daha önce tutunma kabiliyetini kaybediyor, arka
aks daha sinirli bir etki bırakıyor ve ESP daha
erken devreye giriyor. Küçük lastikler hissedilir
bir konfor avantajı da sağlamıyor. Çevre kaygıları
fazla olanların Gt 320d’yi, EU6 emisyon normunu
şimdiden karşılayan BluePerformance paketiyle
sipariş etmeleri tavsiye edilir.

Teknik veriler

BMW 320d Gran Turismo Automatik
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; motor hacmi: 1995 cc;
maksimum güç: 184 HP-4000 d/d; maksimum
tork: 380 Nm-1750 d/d; arkadan itiş; 8 ileri
otomatik şanzıman; boş ağırlık: 1650 kg; bagaj
hacmi: 520-1600 d/d; yakıt deposu: 57 lt; 0-100
km/s: 7.9 sn; maksimum hız: 226 km/s; yakıt
tüketimi: 4.9 lt/100 km; CO2 emisyonları: 131
gr/km

Teknik veriler

BMW 335i Gran Turismo Automatik
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş sıralı 6
silindirli motor; çift turbo; motor hacmi:
2979 cc; maksimum güç: 306 HP-5800 d/d;
maksimum tork: 400 Nm-1200 d/d; arkadan
itiş; 8 ileri otomatik şanzıman; boyutlar (u/g/y):
4824/1828/1508 mm; boş ağırlık: 1725 kg;
bagaj hacmi: 520-1600 d/d; 0-100 km/s: 5.7 sn;
maksimum hız: 250 km/s; yakıt tüketimi: 7.7
lt/100 km; CO2 emisyonları: 178 gr/km

Sonuç

Bir coupe-binek melezi
herkesin hoşuna
gitmeyebilir. Ancak
GT, yüksek sürüş dinamikleri,
çok geniş iç mekanı ve yükseltilmiş
oturma pozisyonuyla beğeni
topluyor. Bu haliyle kendi kardeşlerinden
de müşteri çalabilir: 3
Touring’in iç mekanı daha kısıtlı,
X3 ise daha geniş olmamasına
rağmen daha pahalı.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.