Bu yaz MINI giyilecek…

Yaz! Güneşin, ışığın ve 20 derecenin
üzerindeki sıcaklıkların
mevsimi. O güzel günlerde
insanlar, kasvetli kışı
unutuverir. Umutsuzluğa kapılmanız
için sebep yok, çünkü bir sonraki
yaz da kesinlikle gelecek. Tabi
ki o günler için uygun kıyafetlere
sahip olmak da lazım: Hafif, havadar,
belki biraz da neşeli kıyafetler.
İşte böyle iyimser karakterli insanlar
için bir tavsiyemiz olacak:
Mini Roadster!

Tutucu karakterliler bu aracı, sadece
isminden dolayı bile lanetleyebilirler:
“Böyle bir şey asla var olmamıştı!”
Bunların dışındaki herkes ise
bu küçük otomobilin insanın kalbine
işleyen taze görünümünden
memnun olacaktır.

Mini Roadster’in yüksekliği, standart
cabrio kardeşinden 12 cm daha
az, ön camı daha eğimli (13 derece),
kumaş tavanı karosere daha
sıkı oturuyor ve arka kısmı kısa ve
kambur bir yapıya sahip. Mantıklı
bir seçimle mühendisler arka koltuklardan
tamamen vazgeçerek otomobili
safkan bir iki koltuklu roadstere
dönüştürmüşler. Bu özellik
Mini Roadster’e hatırı sayılır bir bagaj
hacmi avantajı da sağlıyor: 125
lt (Cabrio) yerine 240 lt.

Yüksek cam çizgisi nedeniyle Mini
Roadster’in yapısı insanı iyice
sarmalayıp içine alıyormuş gibi hissettiriyor.
Buna rağmen iç mekandaki
türbülanslar düşük sayılabilecek
hızlarda bile gayet şiddetli. Ancak
safkan bir roadster de böyle olmalı,
değil mi?

Aracın karakteri oldukça sevimli
olmasına rağmen mühendisler, oldukça
sert olan ana karakteri aynen
korumuşlar. 1.6 lt 184 HP’lik etkileyici
bir motora sahip Cooper S versiyon,
yollarda bir pirenin ataklığıyla
ilerliyor.

Motorun sesleri, ünlü kurt adam
karakteri Jack Russel’ın zincire vurulmuş
haldeyken çıkardığı tehditkar
kükremeleri hatırlatıyor. Çekiş
gücüyse kesinlikle etkileyici. Kemikli
şanzıman vites değişimlerinde
güçlü bir kola ihtiyaç duyarken,
kabin her zaman gürültülü. Özellikle
de tavan kapalıyken… Tavan demişken:
Hala manuel olarak açılıyor
ve yarı otomatik açılış için biraz daha
beklemek gerekiyor.

Mini Roadster sezonu 25 Şubat
2012 tarihinde, 122 HP’lik Cooper
(Almanya fiyatı: 22 bin 600 Euro)
ve sürüş izlenimlerimize konuk olan
Cooper S (26 bin 750 Euro ile
Mini Cabrio’dan 1000 Euro daha ucuz)
ile açılacak.


Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; silindir başına 4 supap; turbo besleme;
motor hacmi: 1598 cc; maksimum güç:
184 HP-5500 d/d; maksimum tork: 240 Nm-
1600 d/d; önden çekiş; 6 ileri oranlı manuel
şanzıman; 0-100 km/s: 7.0 sn; maksimum
hız: 227 km/s; yakıt deposu: 50 lt; tüketim:
6.0 lt/100 km; CO2 emisyonları: 139 gr/km

Sonuç



Sadece bir pazarlama balonu mu
yoksa ciddiye alınması gereken bir
otomobil mi? Bu soruyu her yeni
Mini modelinde soruyoruz. Bize göre
Mini Roadster, köklerine en iyi geri
dönüş yapan versiyon: Kısa, sevimli,
minimale indirgenmiş… Özellikle
Cooper S motoruyla bolca sürüş
keyfini de garanti ediyor ve buna
sadece yaz günleri dahil değil.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.