Bunlar kardeş mi şimdi?

Arkadaşlarınızı seçebilirsiniz ama ailenizi seçemezsiniz. Kısa bir süre öncesine kadar Swift ve Polo, küçük otomobillerin tehlikeli sularında birbirlerine rakiptiler. Ancak geçtiğimiz aralık ayından bu yana bu iki otomobil, birbirinin uzak akrabası oldu: Suzuki hisselerinin yaklaşık yüzde 20’si için VW, yaklaşık 1.5 milyar Euro ödeme yaptı. Ancak merakla beklenen teknoloji transferi henüz uzak görünüyor, çünkü yeni Swift’in damarlarında henüz tek bir damla bile VW kanı bulunmuyor. Avrupa pazarlarında eylül ayından itibaren boy göstermeye başlayacak olan yeni Swift’i, konuk ederek yeni Alman akrabasının karşısına çıkarma kararı aldık. Bu ikili gerçekten kardeş mi?

Polo daha sert, Swift daha yumuşak
Bir tarafta, daha sert dizaynlı ve küçük bir Golf gibi görünen Polo var. Diğer tarafta ise Swift: Daha sevimli, öncüsüne göre 9 cm daha uzun ve ana format olarak eskisiyle aynı. Mini’yi andıran tarzıyla Swift, 2005’ten bu yana 1.6 milyon adetten fazla sattı. Durum böyle olunca mühendisler de zaten iyi olan otomobili fazla değiştirmeme kararı aldılar. Yine de bu Swift tamamen yeni. Kokpit ve kumandalar daha modern, koltuklar daha büyük, iç mekan genişliği ise daha bonkör. 5cm artan dingil mesafesi sayesinde yetişkinler, artık arka koltuklarda da rahat yolculuk ediyor.Gerçekten de iç mekan genişliği, 3.97 m ile kendisinden 12 cm daha uzun olan Polo’dan daha kötü değil. Aradaki uzunluk farkının etkileri ise bagaj bölmesinde görülüyor: Swift’in yüksek bireşiğe sahip küçük boşluğunun yanında Polo’nun bagajı, gerçek bir bagaj bölmesi.~ Ancak daha dik ön camı ve daha yüksek tavanı sayesinde Swift’in iç mekanı daha ferah. Polo’nun ise koltuk dolguları daha sert ve oturma pozisyonu daha alçak. Ayrıca otomobildeki her şey daha sert hissettiriyor. Swift’in sürüş sırasında sınıf liderine bu kadar yakın özellikler sergiliyor olması da şaşırtıcı. Bu Suzuki yolda gerçekten de swift yapıyor. Direksiyonu, şanzımanı ve konfor ayarları dahil hemen her konuda minik Japon, dinamizmden ödün vermeden ilerlemeler kaydettiğini hissettiriyor. Swift’in motoru da iyi ama asla bir performans makinesi değil. Çünkü 94 HP’lik 4 silindirli motorun hacmi artık sadece 1.2 lt. Fabrika verilerine göre 100 km’de sadece 5 lt yakıtla yetindiği açıklanan motor gayet canlı bir şekilde devirlense de, çekiş eksikliği hissettiriyor. Sübjektif olarak Swift’in motoru, Polo’nun 85HP’lik motorundan daha güçlü olduğunu hissettiriyor. Ancak 75HP’lik dizel motor (Suzuki’nin açıklamasına göre tüketimi 4.2lt/100 km) daha fazla beğeni topluyor. Fiyat listesine bakıldığında ise hafif bir yükselme olacağı görülüyor: Swift’in 13 bin Euro olarak açıklanan başlangıç fiyatına, ESP, 7 adet havayastığı, Euro 5 emisyon normunu karşılayan benzinli motor, start-stop otomatiği ve 3 yıllık garanti dahil. Sürüş izlenimlerine konuk olan Swift Comfort’un fiyatı 15 bin Euro civarında olacak ve bu rakam, benzer bir seviyede olan Polo Highline’dan yaklaşık 1600 Euro daha ucuz.Yüksek sayılabilecek standart donanımlara, otomatik klima, hız sabitleyici, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve CD’li radyo da ekleniyor. Bu donanımlar için VW’de hatırı sayılır bedeller ödemek gerekiyor. Durum böyle olunca Japonların, akraba da olsa rekabetten vazgeçmedikleri görülüyor.~ İLK İZLENİMLER
VW Polo 1.4 16V

En önemli artısı, önemli bir zayıflığının olmaması. Yani hem verdiği his hem de sürüş özellikleriyle gerçek bir küçük Golf. Ancak fiyatı yüksek.

Suzuki Swift 1.2
Mini’yi andıran tasarıma sahip, modern ve uygun fiyatlı bir alternatif. Detaylarda Polo’nın seviyesinde değil. Ancak iç mekan daha ferah. Bagaj çok küçük.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.