Çalışkan, tutumlu ve ağırbaşlı öğrenciler

Eğlence yerine akılcılık, israf yerine fedakarlık, baştan çıkarmak yerine işe yaramak… Örnek öğrencilik ilk bakışta bayağı can sıkıcıymış gibi görünüyor. Ancak bu kesinlikle yanıltıcı. En azından konu otomobil sınıfları olunca. Çünkü bu tür örnek otomobiller, hem çok seviliyor, hem de bazı özellikleriyle kullanıcılarına keyif vermesinide biliyorlar. Özellikle de VW Golf… Kompakt sınıfın bu en fazla satan modeli, bugüne kadar hiç olmadığı kadar olgun bir otomobil haline gelmiş durumda. Hatta baz haliyle bile her türlü talebi karşılayabiliyor. Geçtiğimiz yılın sonundan beridir Opel, Golf’e, dördüncü nesil Astra ile cevap veriyor. Modern bir dış görünüme sahip olan Astra, sağlamlığı ve yüksek malzeme kalitesi ile öne çıkarken, günlük kullanıma uygunluk konusunda da iddialı. Kia da kompakt sınıf pastasından dilimler kapmaya çalışıyor. Koreli markanın silahının adı ise Cee’d. Uygun fiyatı ve kapsamlı garanti paketinin dışında bu Koreli, Avrupalılaşmış dizaynı ve başarılı iç mekanıyla da beğeni topluyor.

MOTOR/SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ
Kia’nın arkasında, opsiyonel start-stop sistemi ISG ile kombine edilebilen “Eco Dynamics” ibaresi bulunuyor. Peki ama bu, çevreci kaygıları gidermek için yeterli mi? 100 km’de tükettiği 6.3 lt benzinle Cee’d, ECE normundaki fabrika verisini 0.6 lt aşıyor.~ Ancak bu rakam bile Kia’nın motorunun, türünün en tutumluları arasına girmesini engellemiyor. Bunu yaparken can sıkıcı olmaması da büyük bir başarı: Hem gaz komutlarına hızlı tepkiler veriyor, hem de karşılaştırmada devirlenmeyi en çok seven motor unvanını alıyor. Ancak ses konusunda aynı başarı geçerli değil: Kia’nın motoru karşılaştırmanın en gürültülüsü. Performans ölçümleri de motorun verdiği canlılık hissini destekliyor: Hızlanma ve esneklik disiplinlerinde Kia önde. Hatırı sayılır bir tork kazancı sağlayan turbo beslemeye rağmen Golf 1.2 TSI, Cee’d’in gerisinde kalmaktan kurtulamıyor: 0-100 km/s hızlanmada Kia’dan yarım saniye fark yerken, esneklik disiplininde de sonuncu oluyor. Maksimum torkunu 1500d/d’den itibaren ürettiği için bu küçük turbo motor, asla çok zayıfmış gibi hissettirmiyor, fazla vites değiştirmeden ilerlemeye izin veriyor. Konu çalışma karakteri olduğunda ise TSI, karşılaştırmanın en iyisi: Yumuşak, sarsıntısız ve sessiz.Test tüketimi gayet başarılı. Ancak 6.3 lt/100 km’lik ölçüm değeri, fabrika verisinden 0.8 lt daha yüksek. Motor disiplininde en kötü notları ise Astra aldı. 1.4 lt hacimli atmosferik motor, aracın1.4 tonluk ağırlığı karşısında belirgin bir şekilde zorlanıyor. Kalkışlarda ağır, çekişte tembel bir karakter sergileyen motor, evirlenmeyi de pek sevmiyor. Durum böyle olunca 87 HP’lik bu Astra’yı kullanmak tam bir sabır sınavına dönüşebiliyor.~ Şehir dışı yollarda yapılacak sollamaların gerçekten doğru planlanması gerekiyor: Karşıdan gelen trafiği çok iyi izlemek, iki vites birden düşürmek ve hemen ardından gaza sonuna kadar yüklenmek… Opel’in motoru akustik olarakda pek başarılı değil. Yani çalışma karakteri için de başarılı denilemez. Son darbeyi ise bu motor yakıt istasyonunda vuruyor: 6.9 lt/100 km’lik tüketim rakamı fabrika verisinin 1.4 lt üzerinde. Sürüş özellikleri disiplininde ise Opel’in kimseden çekinmesine gerek yok. Sürüş özellikleri her durumda güvenli, viraj karakteri nötr ve yüksek ağırlığına rağmen slalomlarda da başarılı. Golf ise bir nebze daha sportif: Virajları biraz daha canlı dönüyor ve genelde daha rahat bir kullanım sunuyor. Kia da yüksek bir sürüş güvenliği sunuyor, kontrol edilebilir önden kaymalarla limitlerini sürücüsüne bildiriyor ve ağırlık transferlerine sadece aşırı sertmanevralarda olumsuz tepkiler veriyor. Çok iyi tanımlanmamış direksiyonu ve kötü güç aktarım kabiliyeti ise sportifliği baltalayan unsurlar.

KAROSER/KONFOR
Cee’d’in sert süspansiyonu, daha yumuşak bir karaktere sahip Astra’nın yanında biraz kaba kalıyor. VW de Opel’e görebelirgin bir sertliğe sahip ama yola yapışma konusunda daha iyi bir etki bırakıyor. Kia’da oturulacak en iyi yer neresi? Bunu kesin cevabı arka koltuklar olmalı. ~Yolcular önde sert koltuklarda oturup yan destek eksikliği nedeniyle kayıp dururken, arka koltuk yolcuları karşılaştırmanın açık ara engeniş mekanında yolculuk ediyor. Astra’da ise bunun tam tersi geçerli: En ferah iç mekan, iyi şekillendirilmiş ön koltuklarda sunulurken, arka sırada belirgin bir bacak mesafesi eksikliği hissediliyor. Bu konuda da en iyi dengeyi VW kurmuş: Önde Koreli rakibinden daha ferah, arkada ise vatandaşı Opel kadar kısıtlı değil. Rahat ve başarılı yan desteklere sahip koltuklar konfor sağlarken, yüksek kalite hisside kullanıma keyif katıyor. Özellikle malzeme seçimi ve işçilik kalitesi konularında VW, Kia ve Opel’in önünde yer alıyor.

VW Golf 1.2 TSI Comfortline
Olgunluğu nedeniyle bu kadar başarılı: Yeterli iç mekan, başarılı koltuklar, etkileyici sürüş özellikleri, makul süspansiyon konforu. Küçük turbo motor canlı ve tüketimi de makul.

Opel Astra 1.4 ecoFlex Edit.
En güçlü kozu konfor: Önde geniş bir iç mekan (arkada kısıtlı), harika süspansiyon, başarılı gürültü izolasyonu. Yüksek ağırlık nedeniyle zorlandığı için benzinli baz motor ilk seçenek olmamalı. ~Kia Cee’d 1.4 CVVT Vision
Kia sürekli gelişiyor: Opel ile arasında sadece 4 puan fark var. Cee’d, süspansiyon, direksiyon ve koltuklarında ince ayarlara ihtiyaç duyuyor. İç mekanının basit görünümünü ise uygun fiyatıyla dengeliyor.

~

SONUÇ
ECE normundaki fabrika tüketim verilerini rakiplerin hiçbiri yakalayamadı. Hatta yüksek ağırlığı nedeniyle Opel’in tüketimi, fabrika verisinin 1.4 lt üzerine çıktı. Bu fark, 87 HP’lik benzinli motorun otomobilin ağırlığı altında zorlandığının bir kanıtı. Geniş iç mekanı ve uygun fiyatıyla öne çıkan Kia ise çok daha canlı bir otomobil. Ancak özellikle süspansiyon ve koltukların konfor seviyelerinin iyileştirilmesi gerekiyor. Karşılaştırmamızın örnek öğrencisi olan Golf, harika süspansiyonu ve başarılı motoruyla öne çıkarken, ne yazık ki fiyatı biraz yüksek kalıyor. Pazarlama firmaları ise Türkiye’ye bu baz modeller yerine, daha güçlü ve daha donanımlı modelleri ithal etmeyi tercih ediyor


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.