CLA, çok farklı

Mercedes-Benz’in
Baş Tasarımcısı
Gordon
Wagener’e, sanıyoruz, Daimler
patronu Dr. Zetsche,
bu sefer tam bir özgürlük
tanımış… CLA, bir otomobil
tasarımcısının rüyasını kurabileceği
en güzel çizgilerle
donatılmış. Üstelik sadece
konsept olarak kalmamış,
gerçek üretime de “kaslı” bir
erkeksi güzellikle taşınabilmiş…
Önden en arkaya adeta
hızlanarak akan çizgiler,
güçlü yüz ve bir sanat eseri
gibi duran arka şekil… Motor
kaputunun üstündeki iki
“powerdome” çıkıntı, elmas
dokulu ön panjur ve mücevher
gibi duran farlar…

CLA’yı panjuru dışında yeni
A Serisi’ne bile benzetmek
çok zor!..
CLA, 4 kapının üstünden
geçen uzatılmış güçlü yan
çizgileri ve aşağı doğru eğilen
bagaj çıkıntısı nedeniyle,
aslında CLS’nin tasarımıyla
büyük benzerlik gösteriyor.
CLA, Mercedes-Benz’in 9
yıllık Coupe/Sedan tasarım
çizgilerinin fazlasıyla beğenildiğinin
en yeni kanıtı…

Başka markalar da bu 4 kapılı
Coupe formunu henüz
denemeye başlamış olsalar
da, Mercedes bu şeklin daha
küçük boyutlarda da kabul
edilebileceğini gösteriyor…


Sportif, fakat şık…

Önde otururken, sanki
çok daha büyük bir otomobil
kullandığınızı düşünmeniz…
470 litrelik büyük
bagajı ise rahat rahat doldurabilmeniz…
Mercedes CLA, yeni A’nın
zemini üzerinde 4 kapılı bir
Coupe formu ve keyfi sunmak
üzere tasarlanmış. Yeni
A ile dingil mesafesinde
farklı olmasa da CLA’nın boyu,
4.63 metre. Yani, güncel
C Serisi’nden bile 4 cm daha
uzun!.. Lüks sınıfların tarzı
formunda sadece ön çıkıntının
biraz “fazla” olması sizleri
rahatsız edebilir… ~Diğer
bir rahatsız yeri ise, CLA’nın
arka koltukları… Arkadaki
baş ve diz mesafelerinde,
alışık olduğumuz Mercedes-
Benz konforu CLA’da biraz
zor bulunacak!.. Aslında
yeni A’ların müşterileri de,
aynı sorundan bahsetseler
de, CLA’nın arkaya doğru
daha basık tavanı, arkada
oturanların araca biniş ve
inişlerini bile zorlaştırıyor…

Fakat, 4 kişinin uzun yollarda
rahat edebilmesi için,
B Serisi’nin durduğunu da
hatırlamalıyız!..
Ancak, diğer yanda
CLA’nın sürüşü, yol tutuşu
ve tüm malzeme kalitesi de,
yine bildiğimiz Mercedes-
Benz nitelikleriyle paralel!
Hatta, viraj kabiliyetinde,
hatchback A’lardan bile çok
daha iyi!.. 7 ileri oranlı otomatik
şanzımanın dağ yolları
sürüşlerini eğlenceli hale
getirdiğini de belirtmeliyiz.
Sadece alışkın olmadığımız,
bu yıldızlı sedanın
önden çekerli olması…

Mercedes yıldızlı direksiyonuna
oturunca, arkadan
itişli gibi gaza basıyorsunuz,
fakat hafifçe kafadan
kayma başladığında önden
çekerli olduğunu hemen anlıyorsunuz.

Çekiş kontrol
elektroniği hemen devreye
giriyor ve sizi çizginizde tutuyor. En yüksek hızlarda
ise stabilitenin korunduğunu
hissetmek de fikrimizi
yeniden “Mercedes”e “döndürüyor”…


4matic seçeneği harika

Güçlü motorlu seçenekleri
için 4matic dört çeker
güvenliğinin sunulması ise,
en çok hoşumuza giden CLA
özelliği!..

Diğer yanda çok yüksek
hızlarda dahi, aracın kabin
içine rüzgar gürültüsünün
sızmaması da, başka bir
büyük artı!.. ~En ekonomik
CLA 180 BlueEfficiency Edition
şekliyle 0.22’lik müthiş
düşük bir rüzgar direnç
katsayı rekoru kıran CLA,
rüzgara takılacak bir çıkıntı
olmaması için, tümüyle
kapatılarak düz bir gövde
altına kavuşturulmuş. Bu
aerodinamizme, seri üretim
otomobillerde bugüne
kadar hiç ulaşılamamıştı!..

Rüzgar direnci katsayısında
binde onluk bir avantajın,
yakıt tüketiminde 0.1 litrelik
bir ekonomi sağladığını
hatırlatan Mercedes-Benz
mühendisleri, bu değerin
aracın 35 kilogram daha hafif
olmasıyla denk olduğunu
hatırlatıyorlar. CLA 180
BlueEfficiency Edition’daki
yakıt tüketiminin 5 litreye
kadar çekilebilmiş olmasının
ardındaki şifreler de,
bunlar… Dizelde de minimum
tüketim, 4.2 litreye
kadar, yine bu “sürtünmesiz”
gövde sayesinde düşürülebilmiş!..
Aslında CLA, orta sınıftaki
C Serisi’nin bulunduğu
gruba alternatif bir sportif
çizgili sedan!.. Bugüne kadar
çizilmiş en güzel Mercedes
modellerinden biri!..

Üstelik C’lerden ucuz!.. Bir
Mercedes-Benz satın almayı
düşünmemiş, bütçesi yetişmemiş
ve hatta Stuttgartlıları
“kaba” bulan çok farklı bir
müşteri kitlesini de markaya
çekecek!.. Mercedes-Benz’e
çok daha genç bir müşteri
grubu da katacak olan CLA,
sedan otomobillerin sıkıcı
olabilecek tasarımının ne
kadar çekici ve güzel yapılabileceğini
de kanıtlıyor.

Bu arada CLA’nın sadece
tasarımda CLS’e benzer olmadığını,
taşıdığı teknolojilerin
de denk olduğunu söylemeliyiz…
Otomatik panik
fren sisteminden sürücünün
yorgun olduğunu fark
edip uyaran sistemlere kadar,
Mercedes patentli tüm
sürücü asistanı sistemler,
CLA’nın üstüne konulmuş…
~Tümüyle EU6 olan 1.6 litreden
2.0 litreye 122 ve 211
HP arası benzinli motorlar,
1.8’den 2.2 litreye 136’dan
170 HP’ye dizeller ile güçlenen
CLA’nın zirvesini ise
360 HP gücündeki CLA 45
AMG oluşturuluyor!..

4matic opsiyonunun yanında
hatchback A’lar kadar
sert süspansiyonu olmayan,
biraz daha konfor mantığında
modifiye edilmiş olan
CLA alt mekaniğinde yay
ve amortisörlerin fark edilir
bir yumuşaklık ayarına
sahip olduğunu, virajlı Güney
Fransa yollarında bize
hissettirdi. Vitesleri biraz
sert düşürdüğünüzde kafadan
kayma eğilimi gösteren
eden CLA, korkutmasa da,
sadece sizlere bir önden çekerli
otomobilde olduğunuzu
hatırlatıyor…


Sonuç


Türkiye’de 156 HP ve 250
Nm’lik CLA 200, otomatik şanzımanıyla
ile Mayıs ayında 93
bin TL’lik bir fiyat etiketiyle
yollara çıkacak. Bu fiyatın içinde
sportif koltukların da standart
olduğunu belirtmeliyiz!..
CLS’teki gibi bir Shooting
Brake ve elbette küçük bir
SUV olarak GLA’nın da bu
yakışıklı CLA’yı takip edeceğini
söyleyerek, Mercedes-Benz’in
kompakt sınıf için daha birçok
sürprizi olduğunu da belirtmeliyiz!..
Bu arada Mercedes’in
imajı düşer mi, diye soranlara
cevabımız; tam aksine, küçük
sınıflara artık “yıldız” statüsü
geldiğini müjdeleyebiliriz!..


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.