Daha sportif ve dinamik bir sedan

Toyota Corolla her zaman iddialı bir otomobil olmuştur. Sınıfının en çok satan modellerinden biri olan Corolla, aynı zamanda dünyada en çok tercih edilen otomobil unvanını da elinde bulunduruyor. Corolla, güvenilir olma konusunda yıllardır ortaya koyduğu tablo ile bu özelliğini daha uzun yıllar sürdürecek gibi görünüyor. Makyajlı haliyle karşımıza çıkan Corolla, bu haliyle artık biraz daha agresif görünüyor. Tasarımı, sürüş karakteri ve yaşam alanı ile farklılaşan ve sportif özellikleri ile dikkat çeken Corolla’nın bu hali, bakalım nasıl bir ilgi görecek?Ülkemizde 1.6 litrelik benzinli ve 1.4 D-4D dizel motor seçeneklerine ek olarak, 1.33 litrelik benzinli motor da ürün yelpazesi içinde yer alıyor. Comfort, Comfort Extra, Comfort Plus ve Elegant adı verilen donanım seçeneklerine sahip olan Corolla’nın artık daha iddialı bir başlangıç fiyatı var. 1.33 lt’lik motor seçeneğinin yer alması ile birlikte Corolla’nın satış fiyatı 35 bin 500 TL’den başlıyor. Bir önceki haliyle kampanyasız 39 bin 550 TL olan başlangıç fiyatı, 1.33lt’lik motor seçeneği ile birlikte dikkat çekici bir şekilde aşağıya inmiş görünüyor. Donanım listesi açısından baktığımızda Comfort versiyonunda sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, elektrikli önve arka camlar, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar,USB ara yüzü, deri direksiyon simidi, 205/55 R 16 lastikler, entegre sinyal lambalarına sahip elektrik kumandalı katlanabilir yan aynalar, far yıkama ve ön sis farları gibi zengin ekipman seviyesine ek olarak Comfort Extra donanım versiyonunda otomatik klima, perde ve diz hava yastığı, 6 hoparlör, Bluetooth kablosuz cep telefonu bağlantısı (müzik aktarmalı), bej renkli iç döşeme, krom ön ızgara ve sadece dizel motor seçeneğinde olmak üzere VSC ile TRC gibi özellikler sunuluyor.~ Toyota Corolla’nın en üst donanım seviyesi olan Elegant’da ise ek olarak yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, kendiliğinden kararan iç dikiz aynası, 3.3 inç genişliğinde arka park kamerası ve alüminyum alaşım jantlar sunulurken, sadece benzinli motor seçeneklerinde kartlı çalıştırma sistemi, hız sabitleme sistemi, VSC ve Xenon far gibi donanımlar yer alıyor. Corolla tazelenirken sanıyoruz tasarımcılar bu kez biraz daha agresif bir otomobil yaratmak için kolları sıvamış. Güçlü görünen versiyonları ile karşımıza çıkan otomobil, bize göre bu haliyle en iddialı tasarım özelliğini elde etmiş durumda. Geçmişte yapılan bazı hatalı tasarımları ile eleştiri oklarının hedefinde kalan Corolla’nın, bu tasarımına kötü diyebilecek insan sayısının çok fazla olacağını düşünmüyoruz. Özellikle arkadan bakıldığında daha agresif bir görünüme sahip olması, cesaret isteyen bir tasarım anlayışı olarak notlarımız arasındaki yerini aldı. Yüzündede önemli bir değişim geçiren Corolla’ya dışarıdan baktığımızda en önemli rakiplerinden biri olan Civic Sedan’ın karşısında artık dinamik ve sportif olma konusunda elinin çok daha güçlü olacağını söylememiz gerekir. Civic Sedan’ı daha sportif göründüğü için tercih edenler, artık gözlerini bu yöne doğru da çevirecek gibi görünüyor. Dışında sportif olan otomobilin içinde de bundan vazgeçilmemiş durumda. Alt bölümü kesik direksiyon simidi ile daha ilk bakışta göze hoş görünen bir kabin içi bulunan Corolla’nın, kullanışlı kumanda topluluğuda derli toplu ve zarif görünüyor.~ Beyaz optitron göstergelerle birlikte kalite ve sportif hislerin artırıldığı iç mekanda sunulan genişlik de göz doldurur nitelikte. 5 kişinin oldukça rahat yolculuk yapabileceği yaşam alanı, sessizliği ile de beğenimizi kazandı. Koltukların kalitesi de sevdiğimiz detayları arasında yer alırken, görüş açıları konusunda da büyük bir olumsuzluk yok. Ama park yardımcısının olmadığı versiyonlarda arka tarafın nerede başlayıp nerede bittiğini anlayabilmek için uzun süreli bir alışkanlık zamanı gerekiyor. Size tavsiyemiz bir Corolla sahibi olacaksanız park yardımcısını özellikle sormanız olacak. Aynı zamanda alçak sürüş pozisyonlarında aracın burnunun kontrol edilmesi de biraz zor. Başarılı bir müzik sisteminin görev yaptığı araçta olmasını istediğimiz bir başka özellikse, kolay kumanda edilen bir yol bilgisayarı. Hala göstergelerin üzerinde ve son derece kötü görünen çubuklarla kontrol edilen bir yol bilgisayarı, rakiplerinden çok geride kalmış gibi birizlenim uyandırıyor. Çalışma karakteri ya da kontrol edilmesi açısından bir sorunu olmayan yol bilgisayarının, bu tip kumandalardan kurtulması gerekiyor. Bir başka değineceğimiz konu ise aracın sürüş pozisyonu ile ilgili. Altı kesik direksiyon simidi en üst seviyeye alındığında bile sürücü koltuğu ile arasındaki boşluk çok fazla olmuyor. Koltuğu en alt seviyeye getirseniz bile, direksiyon simidi ile bacaklarınız arasında çok az bir boşluk kalıyor ve sürüş sırasında bu rahatsız edici bir durum yaşatıyor. Direksiyon simidinin altı kesik olmasaymış sürücünün bacaklarına temas edebilirmiş gibi bile düşünülüyor.~ Devasa bir bagaj hacmine sahip olan Corolla’nın eşya gözlerinin sayısı da bir hayli fazla. Eşya gözlerinin büyük bölümünün kapaklı olması da önemli bir avantaj olarak dikkat çekiyor. Corolla bu özelliği ile bile tam bir aile otomobili olduğunu haykırıyor. Uzun yıllar ülkemizdeki dizel yakıt kalitesini yeterli bulmayan Toyota, dizel motor seçeneklerini Türkiye’ye göndermemeyi seçmişti. Günümüzde ise bunun önüne geçildi ve Toyota’nın iddialı ünitelerini kullanmaya başladık. Diğer Toyota modellerinde de başarılı bulduğumuz 1.4 lt hacmindeki D-4D dizel motor, serinin göz dolduran ünitelerinden biri. Elbette en çok güvendiği özelliği başarılı yakıt tüketim değerleri oluyor. Uzun yol sürüşlerinde ve açık trafiklerde 100 km’de 4 litreye kadar gerileyen bir veri görmek sanıyoruz bizlerin olduğu kadar herkesin de hoşuna gidecek bir gösterge olacaktır. Karma yol şartlarında 5.5 lt yakıtla yetinebilen dizel ünite, aynı zamanda iç mekana çok fazla yansımayan bir sessizliğe de sahip. Performans konusunda da beklentileri rahat karşılayan dizel motor,yaşanan turbo boşluğu dışında rahatsızlık vermiyor. Rampa çıkışlar sırasında turbonun devreye geç gireceği düşünülerek, buna göre vites seçimi yapıldığı zaman bu sorun da ortadan kalkıyor. Bir diğer negatif yansa kısa devir bandı nedeniyle normalden daha sık vites değişimi gerekiyor olması. 6 ileri oranlı manuel şanzımanla kombine edilen dizel motorun üst vites seçimlerinde bir sorun yaşatmamasını da sevdik. Az olsa bile altıncı viteste ilerlerken bile ayağınızın altında her zaman bir güç buluyorsunuz. Şanzımanın çalışma karakteri de sorunsuz.~ Vites kumanda grubunun tasarımını çok fazla sevmemiş olsak bile, bunu bariz bir olumsuzluk olarak da düşünmedik. Sürüş karakteri konfor ve güvenlik açısından beklentilerimize cevap verirken, yol tutuş karakterindede bir olumsuzluk tespit etmedik. Ortalamaları yakalayan bir yönlendirme sistemine sahip olan Corolla’nın fren performansı da güvenlik beklentilerine rahat cevap veriyor.

SONUÇ
Toyota Corolla tazelenmesinin ardından en iddialı halini alarak karşımıza çıktı. Güçlü görünmekle birlikte artık daha sportif ve daha dinamik olmayı da seçen Corolla’nın yaşam alanı da, onu başarılı kılacak özellikleri barındırıyor. Uygun bir başlangıç fiyatına sahip olan Corolla’nın donanım listesi de zengin. Güvenilir olma konusunda ün salan Toyota, kompakt sedanı Corolla ile sportif ve dinamik bir araç yaratabileceğini de ispatlamış olmasıyla dikkatleri çekiyor.  


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.