Dokuz yarış kaldı…

SEBASTIAN VETTEL, ARABA 1, Bitirme Sırası: 4., Başlama Sırası: 3.

“Bence bugün genel olarak hızımız aldığımız sonuca göre daha iyiydi. İlk virajda Jenson’ın arkasında takılı kaldım; o daha yavaştı ve orada biraz zaman kaybettik, ama elbette pit stopa girip uygun bir anda piste dönemezsiniz, trafik olur, dolayısıyla yapabileceğimiz pek bir şey yoktu. Lastikler sonlarda çok kötü değildi, ama bir şey denememiz gerektiğini düşündük, öndeki arabaların lastikleri düşebilirdi, ama bu olmadı. Yarışın temposu çok iyiydi, yani şimdi bize elemelerde ve başlangıçta daha iyi performans sergilemek düşüyor, sonra yarışta işler değişiyor.”

MARK WEBBER, ARABA 2, Bitirme Sırası: 8., Başlama Sırası: 11.

“Yarışın sonunda diğer sürücülerin lastikleriyle daha fazla sorun yaşayacaklarını umuyorduk. Beşinci sıradaydık ve iyi bir tamponumuz vardı, ama bu sene birçok yarışta sonlara doğru lastikler işe yaramaz hale geldi. Bugün işler pek öyle gitmedi ve farklı bir şey denediğimiz için geriye düştük. Son turlarda hız kazandım, ama burada araba geçmek zor ve başaramadım. Yine de başlangıca göre üç sıra yukarı çıktık, iyi puan aldık ve sezonun geri kalanı için önümüz açık.”

CHRISTIAN HORNER, TAKIM DİREKTÖRÜ:

“Öğleden sonra sıcağında uzun ve zorlu bir yarış oldu. Seb 1. Virajda dış tarafta Grosjean’e meydan okudu ve bordüre çıktı, bu da Button’ın 2. Virajda onu dışarıdan geçmesine imkan tanıdı. Sonra birinci ve ikinci stintte Jenson’ın arkasında bayağı bir zaman kaybettik. Mark da sert lastiklerle iyi bir başlangıç yaptı ve yarışın devamında iki stoplu bir strateji mi, yoksa üç stoplu bir strateji mi izleyeceğimiz belli değildi. Jenson erkenden pit stopa girdi ve pistteki konumumuzu ve iyi pit stop çalışmasını kullanarak Sebastian’ı onun önüne geçirmeyi başardık. Sebastian pit stoptan çıktıktan sonra iyi bir tempo tutturdu, ama sonra Grosjean’in arkasındaki trafiğe yakalandı ve bunun üzerine üç pit stoplu bir strateji izlemeye karar verdik. Mark iyi bir ilerleme kaydetmişti, ama onun da Alonso’yu geride bıraktıktan sonra üç kere pit stopa girmesinin daha iyi bir seçenek olacağını hissettik. Bugün pit ekibi harika çalıştı ve Sebastian’ı Alonso’dan önce piste çıkarmayı başardı; ardından Sebastian sonraki on tur boyunca liderleri kovaladı, ama ne yazık ki yeterince tur kalmamıştı. Mark’ta ise 45. tur civarı diferansiyelinde bir sorun olduğuna dair işaretler göstermeye başladı ve Senna’ya yaklaşsa da onu geçemedi. Yine de Yaz arasına girerken Üreticiler Şampiyonası’nda 53 puan farkla öndeyiz, Sürücüler Şampiyonası’nda da ikinci ve üçüncüyüz; dokuz yarış kaldı, yani daha çok işimiz var. Bence herkes bir arayı fazlasıyla hak etti; bir ay sonra Spa’ya tamamen şarj olmuş halde geri döneceğiz.”

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.