Dördü bir arada

Volvo, sosyal iletişim ağlarını en iyi kullanan markalar
arasında yer alıyor. Özellikle otomobil tutkunlarının ilgisini
çekeceğini düşündüğü etkinliklerle, sosyal medya
üzerinden tüketicilerle iletişim kuruyor. Volvo’nun dikkat çeken
bu tanıtımlarından biri #eniyi3lü adı altında gerçekleştirilmişti.
Volvo burada yeni modellerinin 1.6 lt hacme sahip bir motor,
üstelik dizel ve çift kavramalı bir otomatik şanzımanla kombine
edildiğini vurgulamıştı. Fakat bu bana göre bir basamak
eksik kalan bir kampanya olmuştu. Ben olsaydım, Volvo’nun
tüm karakteristik özelliklerini de ekleyerek bu kampanyaya
#eniyi4lü derdim.

Volvo S60 tasarım söz konusu olduğunda hepimizin gözlerinin
artık iyice alıştığı bir otomobil. Hatta Cenevre Fuarı’nda tazelenmiş
versiyonları da sergilenmeye başlıyor. Tasarıma baktığımda
benim dikkatimi çeken ilk unsur, Volvo’nun karakteristik düz
hatlarından tamamen uzaklaştığı ilk otomobillerden biri olması
oluyor. Sivri burunlu ve yuvarlak hatlara sahip olan formu ile
Volvo S60 son derece iyi giyimli bir karizmatik.

Yaşam alanı sıradan kalıyor

Yaşam alanı söz konusu olduğunda da elbette kaliteli malzemeler
ön plana çıkıyor. Otomobilin hangi koltuğunda oturursam
oturayım, her tarafında kaliteyi rahatlıkla hissettim. Yaşam alanı
ile ilgili yapabileceğim en önemli eleştiri, dış tasarımda çığır
açan bir aracın iç bölümünde de daha fazlasını sunmamasını
oldu. Biraz daha hareketli bir tasarım ve biraz daha fazla
sivri çizgiler kullanılsa çok ama çok daha iyi olurdu. Ayrıca
Volvo severleri eminim artık bana çok fazla kızıyorlardır
ama arkası boş duran orta konsol tasarımına ben hiç alışamadım.
Hem görüntü açısından, bana göre iyi durmuyor,
hem de arkada yaratılan eşya kullanım alanı da fonksiyonel
değil. Hatta bu tasarımla ilk kez karşılaştığım dönemde, bu
bölüme cep telefonunu koyduktan sonra, ancak uzun arayışların
ardından yeniden bulduğumu da dile getirebilirim.
Yaşam alanı genişliği, sessizliği, havalandırma sistemi nin performansı, müzik sisteminin kalitesi gibi detaylarda ise
beklediğim gibi hiçbir sorun yok hatta birçok otomobilden daha
fazlasını sunuyor.

~Çok iyi bir birliktelik

Volvo S60 ile geçirdiğim uzun soluklu bir sürecin ardından
kullanım özelliklerinde ise neredeyse hiçbir sorun yaşamadığımızı
belirtmek istiyorum. 1.6 lt 115 HP güç üreten dizel motor
ve çift kavramalı otomatik şanzımanın çalışma karakteri son
derece iyi. Sadece ilk kalkışlar sırasında biraz sabırlı olunması
gerekiyor. En azından turbo devreye girene kadar biraz boşluk
yaşanıyor. Fakat Powershift otomatik şanzımanın başarılı çalışma
karakteri sayesinde devir bandı yükseldikçe, kaputun altında
yatandan çok daha güçlü bir motor seçeneğini kullandığımı
düşündüm. Çift kavramalı sistem iyi ellerden çıktığını her türlü
kullanım sırasında belli etti. Ağırlığı yaklaşın 1.5 ton ve uzunluğu
4628 mm olan bu büyük gövdeli araç, dizel otomatik beklentilerini
zorlanmadan yerine getiriyor. Elbette bu otomobilden yüksek
bir performans beklememek gerekiyor. Zaten açıklanan fabrika
verilerine bakıldığında da bu fark ediliyor. Yüksek performans
arayanlar başka bir motor seçeneğini tercih edebilir. Yönlendirme
sisteminin çalışma kabiliyeti iyi ama ben direksiyon simidi
tasarımı konusunda daha iyisini bekledim. Zaten sanki bir ek
parça koyulmuş gibi ilerde görünen simidin, daha dinamik bir
formu olabilirdi.


Büyük gövde, küçük tüketim

Tüketim söz konusu olduğunda beklentilerimi çok rahat bir
şekilde karşıladı. 100 km’de 6.6 lt’lik ortalama tüketim değeri
bu büyük gövdeli araç için oldukça etkileyici. Süspansiyon sisteminin
konforuysa bu otomobilin en sevdiğim yanlarından oldu.
Orta sertlikle bir sistem tercih edilmiş ve bu otomobille çıktığım
uzun yolculuklarda en büyük desteği bana süspansiyon sistemi
verdi. Değişken zeminli yollarda S60 ile hiçbir sorun yaşamadım.
Güvenlik konusunda da yaptığım performans
testlerinde, uzun yol kullanımlarında ve şehiriçi kullanımlar
sırasında S60, “Ben bunun için varım” dedi ve
hepimizin aklının bir köşesinde olan Volvo güvenliğini
gözlerimin önüne serdi. Elektronik yardımcıları, sürüş
konforu ve güvenliği artırılan S60 ile en önemli sorunu
onunla vedalaşırken yaşadım. Ondan ayrılmak son
derece zor oldu. Ne diyeyim, bir sonraki sefer, yeniden
görüşene dek hoşçakal #eniyi4lü.

Sonuç

Volvo S60 tüm hatları ile ideal bulduğum otomobillerden
biri. Tasarımı keyifli ve gösterişli. Sportif tatların da
ilave edildiği tasarım formu ile beğenimi zorlanmadan
kazandı. Yaşam alanında biraz daha sportif ve daha
farklı bir form bekledim ama bunu bulamadım. Kim
bilir, belki de bu benim şımarıklığımdır. Küçük hacimli
dizel motor ve çift kavramalı otomatik şanzıman
yüksek performans vaat etmiyor ama performans
konusunda da geride kalmıyor. Ekonomik tüketim
sonuçları ve ilk etapta akla gelen Volvo sürüş güvenliği ile S60 kullanıcıları
bence şanslı insanlar.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.