En temiz dizel

İLK İZLENİMLER
(+) Hem prestijde hem de iç mekan genişliğinde gerçek bir dev; aynı zamanda hem kullanışlı hem de lüks. .  
(-) Çok yüksek fiyat; bazen ağır kalan şanzıman.

NELER YENİ?
3.0 lt’lik eski dizel motor, 2015 yılında yürürlüğe girecek olan Euro 6 emisyon normunu bugünden karşılıyor. Ancak bunun için standart versiyonda 231 HP(Euro 5 emsiyon klasmanına sahip olarak hala satılıyor) olan güç 211 HP’ye düşürülmüş.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
540 Nm’lik torkuyla heybetli motor, her şartta en sportif benzinli V8’ler kadar etkileyici bir çekiş gücü üretiyor. Canlı çalışan 7 ileri otomatik şanzımanın tek problemi ise geri vitese bazen gecikmeli geçmesi. Karmaşık egzoz temizleme sisteminin (üre enjeksiyonu) varlığı kullanımda kesinlikle hissedilmiyor. Ne yazık ki BlueTEC sistemi sadece “eski” CDI’da alınabiliyor.

SONUÇ
Eğer “en temiz dizeli ben kullanıyorum” demek isteyen biriyseniz, 4 bin 760 Euro’luk farkı ödemenin bir mantığı olabilir. Eğer değilseniz, yeni CDI’ları beklemek daha mantıklı olacaktır.

TEKNİK VERİLER
Önde uzunlamasına yerleştirilmiş turbo V6 motor; motor hacmi: 2987 cc; maksimum güç: 211 HP-3400 d/d; 540Nm-1750 d/d; 7 ileri oranlı otomatik şanzıman; 0-100 km/s: 8.0 sn; maksimum hız: 232 km/s; tüketim: 7.2 lt/100 km;CO2 emisyonları: 189 gr/km 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.