Hindistan’da yeni bir üretim tesisi

Gujarat Eyaleti Hükümet Başkanı Narendra Modi ve PSA Peugeot Citroën Yönetim Kurulu Başkanı Philippe Varin, bugün Peugeot ve Gujarat eyaleti arasındaki anlaşmanın imzalanmasına başkanlık ettiler.

Anlaşmaya göre, Peugeot, Hindistan’nın batısında hızlı gelişme halindeki Sanand otomotiv havzasının kalbinde yer alan 2 km2’lik bir arazide 650 milyon Avro yatırım yapmayı planlıyor. Peugeot burada modern boya ve montaj atölyeleri içerecek ve yılda 170.000 araç üretim kapasitesine sahip olacak ultra modern bir üretim merkezi kuracak. Grubun belirleyici özelliği olan en son teknoloji ve yüksek performanslı teknolojilerin kullanıldığı bir motor ve vites kutusu fabrikası da bu ileri teknolojili sanayi tesislerini tamamlayacak. Bu proje aynı zamanda Sanand otomotiv havzasında 5000 yeni direkt iş imkânı yaratacaktır. İlgili imalatçı ve tedarikçilere şirketin yeni üretim merkezine erişim olanağı sağlamak için, tesis büyük bir imalatçı parkına da ev sahipliği yapacak. İlk yerli üretim Peugeot’nun 2014 yılında banttan inmesi bekleniyor.

İmza töreninde, Bay Narendra Modi şöyle dedi: “Projenin hayata geçirilmesi için Peugeot’ya tam desteğimizi sunuyoruz.”
Sayın Philippe Varin şunları ekledi: “Peugeot’nun dünya ölçeğinde sürekli genişleme sürecinde yer alan bu yeni kilometre taşını duyurmaktan ve Hindistan’a girişimiz için Gujarat eyaletini seçmiş olmaktan gurur duyuyoruz. Biz 2020 yılına kadar dünyanın en büyük üçüncü otomotiv pazarı haline geleceği tahmin edilen bu ülkeyi dünyanın en dinamik ve büyük ekonomilerinden biri olarak görüyoruz. Gujarat ülkedeki binek oto pazarının ihtiyaçlarını karşılamak üzere başarılı bir ekonomiye, mükemmel altyapılara ve iyi bir coğrafi konuma sahiptir.”

Peugeot ile Gujarat yetkilileri aynı zamanda otomotiv sektöründe yetkinlik ve becerilerin geliştirilmesine yönelik bir enstitü kurmayı da planladıklarını açıkladılar.

Bu girişim Peugeot’nun dünya çapında en yüksek kalitede ürün ve hizmetler sunmaya verdiği önemin altını çizerken, aynı zamanda bölgede otomotiv alanında nitelikli bir işgücü geliştirmeye yardımcı olacaktır.

Hindistan, Grup için stratejik bir öncelik oluşturmaktadır. Bu yatırım, Peugeot markasının, müşterilerine ve bayilerine Pazar koşullarına mükemmel adapte olan geniş bir ürün yelpazesini aşamalı olarak sunma doğrultusundaki uzun vadeli vizyonunun bir parçasıdır. Peugeot Hint pazarının farklı ihtiyaç ve tercihleri doğrultusunda ürünler çıkararak Peugeot kimliğini ve “MOTION & EMOTION” kurumsal sloganını güçlendirecektir.

Peugeot, Ocak 2012 yılında Delhi’de düzenlenecek Motor Show’a da katılacaktır.
PEUGEOT: KÜRESEL BOYUTLU BİR GRUBA AİT OLAN, MODERN VE YENİLİKÇİ ULUSLARARASI BİR MARKA

Dünyada 1 numaralı Fransız otomobil markası olan Peugeot, 2010 yılında tüm dünyada gerçekleştirdiği 56,1 milyar milyon Avro’nun üzerindeki satış cirosu ve 205 bin kişiden fazla çalışanı ile Avrupa’nın en büyük ikinci üreticisi ve Avrupa hafif ticari araç pazarının lideri olan PSA Grubu’na aittir.

2011 yılının ilk yarısında, Avrupa dışındaki Peugeot satışları özellikle Asya (18%) ve Latin Amerika (+19%) başta olmak üzere, güçlü bir büyüme gösterdi.

Gerek 2010 yılında (2 142 000 araç) gerekse 2011 ilk yarısında (1 091 000 araç) tüm pazarlarda gözlenen satış artışı, Peugeot’nun zorlu küresel koşullara rağmen tarihi bir rekor kırmasına olanak verdi.
Hint pazarına giren marka böylece verimli ve başarılı gelişimini sürdürüyor.

200 yıllık sanayi tarihinden güç alan Peugeot, Hint pazarına uzmanlığını ve yenilikler yapma kapasitesini getirecektir. Peugeot, araçlarının tasarımı, sıra dışı yol tutuşu, dizel motorlardaki teknolojik ilerlemeleri ile dünya çapında tanınan bir referans markadır (dünyanın ilk hibrid dizel aracını çıkaran markadır). Peugeot aynı zamanda özellikle spor coupe RCZ’i içeren başarılı coupe-cabriolet gamı ile niş pazarlarda ve Le Mans 24 Saat gibi üst düzey otomobil yarışlarında yer almaktadır.

Basın ve Halkla İlişkiler Direktörlüğü
Tel : +90 0216 579 94 50 / Fax : +90 216 579 94 05
[email protected] / [email protected]
www.peugeot.com.tr / www.peugeot-pressepro.com

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.