Hızlı karavan

Günübirlik bir tatil için hemen yola çıkmak, güneşin batımını izleyerek içki yudumlamak…  Birçok insanın kısa tatil kaçamağı yapma hayali vardır. Özellikle de işiniz veya çevreniz canınızı sıkıyorsa, taze deniz havası almak gibisi yoktur. Ancak bunu yaparken lütfen otoyolların sağ şeritlerini bloke eden yavaş motokaravanlardan uzak durun. Piyasada birçok karavan ve motokaravan türü var ama bunların büyük bir çoğunluğu gerçekten yavaş araçlar. Gerçekten hızlı bir tatil yolculuğu istiyorsanız, hızlı bir karavanınız olmalı. Örneğin bir Hymercar 322. Çok hızlı bir tek odalı ev olan Hymercar 322, üreticisi Goldschmitt-Hymer’e göre dünyanın en hızlı motokaravanı:  Dizel-gaz motorunun 300 HP’lik gücü bu modifiyeli stüdyo dairenin 210 km/s’ye ulaşmasını sağlıyor.  Guinness Rekorlar Kitabı’na girmek için yapılacak olan resmi rekor denemesi için biraz daha beklemek gerekecek. Bizim aklımıza ise hemen bir sahil yolculuğuna çıkma fikri geliyor. TÜV’de yapılan test ölçümleri, aracın 207.8 km/s yaptığını ispatladı. Çip-tuning ile elde edilen 180HP’lik güç her şeye rağmen otoyolun sol şeridine çıkmak için yeterli performans sağlıyor. Moto-karavanların en güzel yönleri, yatağınızın, mutfağınızın ve banyonuzun her zaman yayınızda olması. Hymercar’ın ahşap döşemeli iç mekanı dış görünümünün aksine oldukça alçak gönüllü ve kullanışlı bir tasarıma sahip. Her şeyde yer tasarrufu öne çıkarılmış: Katlanan masalar, kullanılmayan boşlukları dolduran küçük raflar, döner koltuklar… ~Bu araçtaki asıl ustalık ise detaylarda gizli. Örneğin her tekerlek kendi havalı süspansiyonuna sahip. Bu sayede karoseri alçalta biliyorsunuz. Daha iyi aerodinamik özellikler için 20 inçlik lastikler (295 mm tabanlı) mümkün olduğunca çamurlukların içine gömülmüş. Ne yazık ki araçtaki modifikasyonlar, yol konforunu olumsuz etkiliyor: Otoyol zeminindeki en küçük bozukluk veya çatlakları bile aynen hissediyorsunuz. Motor ise özellikle çok hızlı kullanımda hem gürültülü çalışıyor, hem de dolaplardaki yemek takımlarından ses gelmesine neden olan titremeler yaratıyor. Hız ibresi gayet yavaşça yükselirken, yakıt ibresi neredeyse serbest düşüşle ilerliyor. Her şeye rağmen bu araçla sol şeritte ilerleyebilmek, sağ şeritte kaplumbağa hızıyla ilerleyen diğer karavanların dikiz aynanızda kaybolmasını izlemek kesinlikle çok keyifli. Hatta yoldaki bir çok otomobili de sanki duruyormuş gibi hissediyorsunuz. Neticede altımızdaki standart bir otomobil değil, 3.5 tonluk tekerlekli bir ev. Neyse ki ESP’nin başarılı müdahaleleri biraz olsun rahatlatıcı bir etki yapıyor ve dikiz aynamızda bize meydan okuyacak başka bir Goldschmitt-Hymer’in belirme şansı yok. Firmadan yapılan açıklamaya göre altımızdaki motokaravan, türünün tek örneği ve böyle kalmayada devam edecek. Gerçekten de araç, firmanın modifikasyon ve lüks çalışmaları için bir tür deney üssü olarak görev yapıyor. Bu nedenle de çok pahalı: Sadece motor ve lastik modifikasyonu 80 bin Euro’ya mal olmuş. Buna, baz olarak kullanılan 3.0 lt’lik Multijet motorlu Fiat Ducato’nun 41 bin Euro’luk fiyatı ekleniyor. Bu kadar yüksek bir maliyetle, 3 yıldızlı bir otelde 2 yıl boyunca konaklamanız mümkün.

~

SONUÇ
Çok hızlı bir motokaravan… Etkileyici mi yoksa korkutucu mu? Aslında garip, çünkü tatile giderken kim tam gaz araç kullanıp stres yapmak ister ki? Her şeye rağmen Goldschmitt, karavanların asfaltın kaplumbağaları olmaları gerekmediğini kanıtlıyor. Aslına bakılırsa bu sorulara fazla cevap aramaya gerek yok, çünkü Hymer-car türünün tek örneği olarak kalacak.
Jan Horn, Auto BILD


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.