İskandinav dinamikliği göz kamaştırıcı

Volvo önemli bir değişim geçiriyor.
Bunu daha önceki model yenilemelerinde
de takip etme fırsatı bulduk.
Özellikle C30 ismi verilen kompakt
modelle birlikte artık başka sınıfları
da gözüne kestirdiğini açıkça
dile getiren Volvo, son olarak karşımıza
yenilenen S60 ile çıktı.

Teknolojik özelliklerinin sayısı
bir hayli yüksek olan Volvo S60’ın
göze çarpan en önemli yeniliği, yaya
güvenliği konusunda ön plana çıkıyor.
Öndeki yolu sürekli olarak taramak
için bir dijital kamera ve radar
kullanılan bu sistemde, eğer
insan olarak belirlenen görseller algılanırsa,
sistem sürücüye bir uyarıda
bulunuyor. Daha da önemlisi, siz frene
basmazsanız bile, sistem tam
güçle fren yaparak aracı durduruyor.
Elbette bunun için gerekli olan bazı
şartlar var. Öncelikli olarak kamera
ve yolun temiz olması gerekiyor.
Ama durum ne olursa olsun böyle bir
sistemi kullanarak, yaya güvenliğini
ön plana çıkaran Volvo yönetimini
kutlamak gerekiyor. Test aracı ya da
başka farklı S60’larla yaptığımız denemelerde
bu sistemin güvenliğini
yakından görme fırsatı bulunca daha
fazla etkilendiğimizi söylemek isteriz.
Bunun gibi birçok güvenlik sistemi
araçta mevcut ama bunun ayrı
bir yeri olduğu için, ön sıralarda değinmemiz
gerektiğini düşündük.

Test otomobilinde de olduğu gibi
2.0T motorun kullanıldığı versiyonda
ise 6 ileri oranlı Powershift şanzıman
görev yapıyor. VW Grubu tarafından
kullanılan çift kavramalı
DSG şanzıman ile benzer karaktere
sahip olan bu ünite, aracın diğer
önemli artıları arasında yer alıyor.

Teknolojik özelliklerine çok fazla
kendimizi kaptırmadan, biraz da
aracın görünümünden söz etmek istiyoruz.
Tasarımında ilk bakışta hemen
farklı burun yapısı dikkat çekiyor.
Sivri ve keskin hatlara sahip
olan burun tasarımı son derece çekici
olmuş durumda. En dinamik S60
olmasının önemli nedenlerinden birisi
tasarımı ve ön plana çıkan bu burun
tasarımı. Başarılı ütü izleri ile
sportif ve dinamik görünen araç
uzun ve kaslı motor kaputu ile de beğeni
kazanan bir tasarıma sahip.

Yaşam alanı konusunda ise Volvo
S60’dan açıkçası daha iyisini bekliyorduk.
Dış tasarımında çok çarpıcı
bir yenilikle karşımıza çıkan aracın
yaşam alanı ise, dış tarasımla karşılaştırıldığında
biraz sıradan kalıyor.
Görünümü dinamik olan Volvo S60,
kullanım açısından da aynı dinamik
keyfi veriyor. Virajları arka arkaya ve
yüksek süratlerle almanıza izin veren
S60, kıvrımları birer düzlük olarak
görmenizi sağlıyor. Karoserin
yere basması ve rijit kalması çok
önemli bir artı olarak kayıtlarımıza
geçti. Yapmış olduğumuz aşırı zorlama
testlerinde bile S60 izinin üzerinden
ayrılmayarak güvenli olduğunu
ispatladı. Araçta görev yapan
elektronik yardımcılarsa aracın dinamik
sürüş yapısını destekliyor.

Sonuç

S60 hiç olmadığı kadar iddialı. Agresif ve dinamik
bir otomobil halini alan S60, güçlü motorları
ve iddialı şanzımanları ile ön plana çıkıyor.
Sürüş karakterinin son derece iyi ve
konforlu olduğuna şahit olduk. Kıvrımlar sanki
sporcu bir otomobilmiş gibi birer düzlük
halini alıyor. Tasarımın keskin hatları ve sivri
burun tasarımı ise onun en dikkat çeken
yanlarından. Yaşam alanında eleştirilerimiz
olmuş olsa bile S60, keyifli bir otomobil.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

İskandinav dinamikliği göz kamaştırıcı

Volvo önemli bir değişim geçiriyor. Bunu daha önceki model yenilemelerinde de takip etme fırsatı bulduk. Özellikle C30 ismi verilen kompakt modelle birlikte artık başka sınıfları da gözüne kestirdiğini açıkça dile getiren Volvo, son olarak karşımıza yenilenen S60 ile çıktı. Teknolojik özelliklerinin sayısı bir hayli yüksek olan Volvo S60’ın göze çarpan en önemli yeniliği, yaya güvenliği konusunda ön plana çıkıyor. Öndeki yolu sürekli olarak taramak için bir dijital kamera ve radar kullanılan bu sistemde, eğer insan olarak belirlenen görseller algılanırsa, sistem sürücüye bir uyarıda bulunuyor. Daha da önemlisi, siz frene basmazsanız bile, sistem tam güçle fren yaparak aracı durduruyor. Elbette bunun için gerekli olan bazı şartlar var. Öncelikli olarak kamera ve yolun temiz olması gerekiyor. Ama durum ne olursa olsun böyle bir sistemi kullanarak, yaya güvenliğini ön plana çıkaran Volvo yönetimini kutlamak gerekiyor. Test aracı ya da başka farklı S60’larla yaptığımız denemelerde bu sistemin güvenliğini yakından görme fırsatı bulunca daha fazla etkilendiğimizi söylemek isteriz. Bunun gibi birçok güvenlik sistemi araçta mevcut ama bunun ayrı bir yeri olduğu için, ön sıralarda değinmemiz gerektiğini düşündük. Ülkemizde T6 AWD 304 HP, 2.0T 203 HP olmak üzere iki benzinli, D5 AWD 205 HP, D3 163 HP olmak üzere iki de dizel motor seçeneği ile satışa sunulan S60’ın satış fiyatı ise 89 bin 607 TL’den başlıyor. ~Güçlü benzinli ve dizel motor seçenekleri ile dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olarak satın alınabilen S60’ın tüm versiyonlarında otomatik şanzımanlar kullanılıyor. Test otomobilinde de olduğu gibi 2.0T motorun kullanıldığı versiyonda ise 6 ileri oranlı Powershift şanzıman görev yapıyor. VW Grubu tarafından kullanılan çift kavramalı DSG şanzıman ile benzer karaktere sahip olan bu ünite, aracın diğer önemli artıları arasında yer alıyor. Teknolojik özelliklerine çok fazla kendimizi kaptırmadan, biraz da aracın görünümünden söz etmek istiyoruz. Tasarımında ilk bakışta hemen farklı burun yapısı dikkat çekiyor. Sivri ve keskin hatlara sahip olan burun tasarımı son derece çekici olmuş durumda. En dinamik S60 olmasının önemli nedenlerinden birisi tasarımı ve ön plana çıkan bu burun tasarımı. Başarılı ütü izleri ile sportif ve dinamik görünen araç uzun ve kaslı motor kaputu ile de beğeni kazanan bir tasarıma sahip. İddialı omuz çizgisi ile profil görünümünde de dinamikliği yakalayan S60’ın arka tasarımı ise kalite ön plana çıkarak oluşturulmuş. Çamurlukların içinde büyük bir bölümü bırakılan fakat sivri tarafı bagaj kapağının üzerine yerleştirilerek bir bıçak gibi keskin bir etki bırakan stop lambaları dikkat çekiyor. Neresinden bakarsanız bakın S 60 son derece dinamik ve agresif bir görüntüye bürünmüş durumda.~ Sert ve köşeli hatlı tasarımların ardından karşımıza çıkan bu tablo için kesinlikle muhteşem demekten başka bir şansımız kalmıyor. Agresifliğin arkasına sığınmak istemeyen S60, aynı zamanda bu sınıftaki kaliteli otomobillerden de biri oluyor. Yaşam alanı konusunda ise Volvo S60’dan açıkçası daha iyisini bekliyorduk. Dış tasarımında çok çarpıcı bir yenilikle karşımıza çıkan aracın yaşam alanı ise, dış tarasımla karşılaştırıldığında biraz sıradan kalıyor. Aslında kötü değil ama dışına göre insan daha büyük yeniliklerin beklentisine giriyor. Çift renkli olarak tasarlanan yaşam alanında açık renklerin kullanılması önemli bir ferahlık hissi sağlıyor. Donanım seçeneklerine göre yaşam alanı birçok seçenekte kendi keyfinize göre şekillendirilebiliyor. Biz test otomobilinde olan ferahlığı sevdik. Direksiyon simidinde bile çift renk uygulanmış olması ise bize biraz abartı gibi geldi. Kalite, malzeme ve işçilik seviyes yüksek. Yaşam alanının genişliği, sessizlik, havalandırma sisteminin performansı, müzik sisteminin kalitesi konusunda da S60 başarılı. Kumanda topluğunu kullanma konusunda ise tek bir alana toplanmış olması nedeniyle biraz kullanım zorluğu yaşanıyor. Vites kolunun arkasında kalan kumanda elemanlarının kullanımına alışmak gerekiyor. Kısa yollarla çalışan ve büyük bir ekrandan kumanda edilen sistemlere de aynı şekilde alışkanlık sağlamak gerek. ~Vites kolu ve konsolun bulunduğu tasarımı ise sevmedik. Biraz daha iyi görünmesini ve biraz ayrıcalıklı olmasını beklerdik. Arkası boş duran orta konsol tasarımı konusunda ise daha önceki fikirlerimiz değişmedi. Bu tasarım bize kullanışsız ve göze kötü görünen bir detay olarak geliyor. Üstelik bu bölümde yaratılan eşya gözü de hiçbir zaman kolay kullanılmıyor. Yaya güvenliği konusunda iddialı bir sisteme sahip olan S60, bu sistemin getirdiği artıyı öndeki araca arkadan çarpma durumlarında da kullanıyor. 30 km/s’nin altında yaşanacak çarpmaları ortadan kaldırmak için sürekli olarak hesaplamalar yapan S60, gerek duyduğunda otomatik olarak tüm fren gücünü kullanıyor ve bu tip bir kazanın önüne geçmeye çalışıyor. Görünümü dinamik olan Volvo S60, kullanım açısından da aynı dinamik keyfi veriyor. Virajları arka arkaya ve yüksek süratlerle almanıza izin veren S60, kıvrımları birer düzlük olarak görmenizi sağlıyor. Karoserin yere basması ve rijit kalması çok önemli bir artı olarak kayıtlarımıza geçti. Yapmış olduğumuz aşırı zorlama testlerinde bile S60 izinin üzerinden ayrılmayarak güvenli olduğunu ispatladı. Araçta görev yapan elektronik yardımcılarsa aracın dinamik sürüş yapısını destekleyecek şekilde çalışıyor. Bu elektronik destek sistemleri, işler tam anlamıyla kötü gitmediği sürece devreye girmeyerek sürücünün aldığı keyfi artırıyor. ~Kalın bir simitle yapılan yönlendirmeler keskin ve tam olarak istendiği gibi. Volvo bu konuda da çok önemli bir yol kat etmiş gibi görünüyor. Altı ileri oranlı ve çift kavramalı otomatik şanzıman genel anlamda başarılı bir çalışma karakterine sahip. Biraz ağırkanlı olduğunu düşündüğümüzü de belirtelim. Vites geçişleri sırasında fazlaca bekleme yaşanıyor. 203 HP güç üreten turbo motora rağmen yaşanan bu beklemeler biraz şaşırtıcı geldi. Elbette büyük bir sorun değil. Çünkü anlık olarak yaşanan bu durumun ardından S60 yüksek hızlara çok rahat bir şekilde ulaşıyor.Üstelik esneklik değerleri konusunda da iyi bir uyum var. Vites değişimleri sarsıntısız bir şekilde gerçekleşiyor. Süspansiyon sistemi sürüşe yaptığı olumlu etki kadar konfor konusunda da etkin bir rol oynuyor.

SONUÇ
S60 hiç olmadığı kadar iddialı. Agresif ve dinamik bir otomobil halini alan S60, güçlü motorları ve iddialı şanzımanları ile ön plana çıkıyor. Sürüş karakterinin son derece iyi ve konforlu olduğuna şahit olduk. Kıvrımlar sanki sporcu bir otomobilmiş gibi birer düzlük halini alıyor. Tasarımın keskin hatları ve sivri burun tasarımı ise onun en dikkat çeken yanlarından. Yaşam alanında eleştirilerimiz olmuş olsa bile S60, keyfin doruk noktasına ulaştırıyor.

(+) Görünüm, kalite, işçilik, motor, şanzıman, sürüş karakteri, güvenlik, teknoloji
(-) Arkası boş orta konsol, vites konsolu, kumanda elemanları


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.