Karizmatik ve eğlenceli görünüyor

Ülkemizdeki yükselişini Sorento modeline borçlu olan ve hatırı sayılır markalardan biri haline gelen Kia’nın ürün ailesindeki diğer modellerinde de artık çok önemli gelişmeler var. Ağabeyi Sorento’nun hemen altına konumlanan Sportage da bu modellerden biri. Yenilenmesinin ardından artık tamamen Avrupalı bir araç olan Sportage, Kia’nın pazardaki elini güçlendirmesinin yanında markaya önemli artılar kazandıracak. Ülkemizde 1.6 lt hacimli, 135HP güç üreten benzinli ve 2.0 lt hacminde, 136 HP güç üreten dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan Sportage’da, otomatik şanzımanın sadece dizel motor ile birlikte satın alınabiliyor olması önemli bir eksiklik olacak. 1.6 lt’lik benzinli motor seçeneği ile 49 bin 900 TL gibi son derece iddialı bir fiyat etiketi ile ön plana çıkan araçta, bir de bu motor seçeneği ile birlikte otomatik şanzıman satın alınabilse çok daha iyi olurdu. Otomatik şanzıman beklentilerini karşılayan dizel motor seçeneğinde ise fiyat bir anda 42 bin 500 Euro’ya çıkarak çok önemli bir artış gösteriyor. Kia’nın SUV gamının öncüleri Sorento ve Sportage, yenilenmelerinin ardından markanın vitrininin parlayan yıldızları oldu. Sorento biraz daha genlerine bağlı kalmayı tercih ederken, Sportage ise kışkırtıcı bir tasarıma büründü. Bu görünümü elbette beğenmeyenler de olacaktır ama bizler çok beğendiğimizi açık bir şekilde dile getirmek isteriz. Yapmış olduğumuz sürüşler sırasında gördüğümüz ilgi de sanıyoruz bizleri haklı çıkaracak. ~Bu araçtan çok daha pahalı olan modellerle görmediğimiz ilgiyi, satış fiyatı 49 bin 900 TL olan bir araçla görmüş olmamız da, Sportage’ın cazibesi konusunda önemli bir gösterge oluşturuyor. Sportage’ın, hemen ilk bakışta dikkat çeken sportif bir tasarımı var. Fakat sadece sportif olmaklada yetinilmemiş durumda. Devasa hava girişi ona çekicilik katıyor. Bu hava kanalının üzerinde kullanılan krom şeritlerse kalite hissinin yüksek olmasını sağlıyor. Biraz asabi bakışlara sahip olmasını sağlayan ve son dönemlerde Avrupalı üreticilerin benimsediği ince ve düz far tasarımı da Sportage’ın çekici görünen yanlarından. Kompakt SUV segmentinin en önemli oyuncularından biri haline gelen Sportage, coupe formlu tasarımı ile bütününde etkileyici bir iz bırakıyor. Akıllarda kalan bu tasarımı ile ön plana çıkan Sportage, arkadan bakıldığında ön ve yan tarafına göre biraz daha sakin görünüyor. Ama burada da çamurlukların yarısına kadar ilerleyen stop lambaları, yine alt tarafta bir çizgi halinde kullanılan sis farları ve oluklu tasarlanan bagaj kapağı ile beğeni kazanıyor. Açıkçası arka tarafın biraz daha hareketli olmasını beklerdik ama elimizde olan da hiç fena değil. İç mekana geçtiğimizde ise bizi son derece büyük bir kullanım alanı karşıladı. Ön ve arka tarafta son derece rahat bir yaşam alanı sunulurken, özelikle baş mesafesi rahatlık konusunda önemli bir rol oynuyor. ~Bagaj kullanımı konusunda da eğlenceli formüller, ekstra eşya gözleri sunuluyor olması ilk bakışta beğendiğimiz yanlarından oldu. File ile hareketli parçalar tutturulabiliyor, parçalı tasarımı ile eşyalar rahatlıkla gizlenebiliyor. Bunun yanında, yaşam alanında sunulan eşya gözlerinin sayısı da yeterli. Koltukların kalitesi iyi ve sportif kullanımları da destekliyor. Müzik sisteminin kullanımı kolay ve çalma kabiliyeti ile ses kalitesi beklentileri rahat karşılıyor. Görüş açıları konusunda da önemli bir sıkıntı yok. Dikiz aynasının üzerinden kontrol edilebilen geri görüş kamerası çok işe yarıyor. Yol bilgisayarının kumanda elemanının, gösterge panelinin üzerinde yer alması ise kullanımı zorlaştırıyor. Alışkın olduğumuz şekilde silecek kolunun üzerinde olmasını beklerdik. Yaşam alanında rahatsız eden detaylardan bir diğeri ise plastiğin çok fazla hissediliyor olması. Kokpit, orta konsol, kapı içleri hatta arka tarafta bile çok fazla plastik var. Bazı bölümlerde son derece sert olan bu plastik, rahatsız edici bir seviyeye ulaşmış. İşçilik ve montaj konusunda da bazı yerlerde problem var. Havalandırma sisteminin kumanda elemanları kolay kullanılıyor ama bu bölümün iç karartan siyah renkte olması da yaşam alanının ahengini bozuyor. Dik konumlandırılan hava çıkış kanalları ise yaşam alanına sportif bir etki sağlarken, çalışma karakterleri de iyi. Sevdiğimiz bir direksiyon sistemi ve iri rakamlarla donatılan gösterge panelinin kullanımını da beğendik.~ Vites konsolunun olduğu bölümün daire formlu tasarımı da beğenimizi kazandı. Direksiyon simidinin üç kolunda birden kumanda elemanlarına yer verilmiş olmasını ise beğenmedik. Bunun yerine kumanda elemanları tek bir yerde toplanabilirdi. Kırmızı renklerle aydınlatılan yaşam alanında, ergonomik ve kullanımı kolay kumanda elemanlarına yer verilmesi ise olumlu bir özellik. Yapmış olduğumuz sürüş sırasında öncelikli olarak iç mekana yansıyan sesleri takip ettik. Sportage sessiz sürüş karakterine sahip olduğunu daha ilk dakikalardan itibaren ispat etti. Sessiz olması ile birlikte konforlu bir sürüş karakterine de sahip olan araç, 6 ileri oranlı ve manuel olarak vites değiştirilebilen yeni otomatik şanzımanı ile de bizden övgü aldı. Kullanımı sarsıntısız olan şanzıman performanslı sürüşler sırasında etkin bir rol oynuyor. Aynı zamanda, ekonomik tüketim beklentileri de şanzıman başarılı ayarlanmış dişli oranları sayesinde yakalanıyor. Bu kombinasyonla dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olan Sportage, bu özelliğinin desteğini de yanına alarak başarılı bir sürüş karakteri sunuyor. Güvenlik seviyesi yüksek olan sürüş karakterinden de övgüyle söz edebiliriz. 136 HP güç üreten dizel motorsa biraz sönük kalıyor. Performans isteklerine özellikle ilk kalkışlar sırasında yanıt vermekte zorlanan Sportage, 319 Nm’lik torka rağmen beklentileri karşılayamıyor. ~Elbette yavaş değil ama beklediğimiz kadar atak da değil. Hissedilen güç eksikliği yüksek hızlı sollamalar sırasında yetersiz kalıyor. Yüksek hızlara ulaşma isteği var ama bu son derece yavaş bir şekilde gerçekleşiyor. Kadınlar tarafından kolay kullanılan bir araç olan Sportage, elbette performans öncelikli bir araç değil. Konuya bu şekilde baktığımız zaman, Sportage’ın performansının beklentileri karşılayan bir seviyede olduğunu ve daha ileriye gitmediğini belirtelim. Asfalt üzerinde güven veren araç hafif arazi şartları ile de rahatça başa çıkıyor. Fren pedalı kolay dozlanıyor ve duruş mesafesi güvenlik beklentilerini yerine getiriyor.

SONUÇ
Sportage çok güzel ve çok çekici görünen bir araç. Kibirli bakışlarını kaliteli bir şekilde atarken, sportif detaylarını karizmatik görünen unsurlarla çok iyi birleştirmiş. Geniş ve başarılı tasarlanan bir yaşam alanına sahip olan aracın plastik malzemeler konusunda sıkıntı yaşaması muhtemel gibi görünüyor. Dizel motor ortalama performansı karşılarken, performansın daha iyi olmasını beklerdik. Sportage iddialı başlangıç fiyatı ile sınıfının ve bu sınıf türevlerinin işini zora soktu.

(+) Fiyat, görünüm, yaşam alanı, güvenlik, sürüş konforu, arazi sürüşü
(-) Plastik malzemeler, cansız performans, işçilik ve montaj


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.