Kendisine yer açabilecek mi?

Yeni Audi A1’in tanıtım kampanyasında o kadar çok şey söylendi ki, söylenmeyenler merak uyandırmaya başladı. Örneğin küçük otomobil kelimesi:3.95 m ile o bir küçük otomobil. Teknoloji donörü olmasına rağmen Polo da “tabu” kelimelerden biri. Çünkü A1, bu otomobilden farklılaşmak istiyor. Sanki İngiliz-Alman kült otomobilinden hiç esinlenilmemiş gibi “Mini” de kesinlikle ağza alınmaması gereken ayıp bir kelime. Marka nederse desin, A1’in elit küçükler liginde yeterince özgün bir profil çizip çizemeyeceğini testimiz gösterecek. “Küçük” yerine Audi, en yeni modelinde “yeni büyüklük” tanımını kullanıyor. Ancak A1, bu terimi pek de hak etmiyor. 4 m civarındaki otomobillerin pek de pratik olmayan 2 adet kapılarının ve emniyet kemeri takmanın zorluklarını yeterince biliyoruz. Burada yeni olan, Audi’nin Avrupa’nın patlama yaşayan bu sınıfında yarattığı tasarım stili. Etkileyici burun tasarımı ve Avant’tan esintiler içeren arka tasarım, A1’in aile imajına uymasını sağlıyor. Tavan bombesi ve karoser yüzeylerindeki sükunet ise otomobili özgünleştiriyor. Hemen tanınır olmak bu fiyat klasmanı için kesinlikle çok önemli. Aynı şey, iç mekanda kaliteli ve değerli bir hava yaratmak için de geçerli. İşte bu konularda A1, platform kardeşi Polo’dan bayağı üstün. Ne yazık ki tasarruf önlemleri her yerde karşımıza çıkan bir durum ve bunun etkileri A1’de de hissediliyor. ~Örneğin zemin döşemeleri ağabeylerinden daha ince duruyor, koltuk ısıtmaları sadece iki kademeli. Şık tasarım için kullanılan bombeli tavanın arkaya doğru alçalan kısımları, arka koltukları –Mini’deki gibi-acil durum koltuklarına dönüştürüyor. Motor konusunda da Mini’den esinlenmeler görmek mümkün. VW raflarından alınan ve çok canlı karakteriyle hemen beğeni toplayan 1.4 lt’lik turbo motor, sakin şehir kullanımından hızlı otoyol kullanımlarına kadar her türlü sürüş tarzına uygun bir makine. Motorun canlılığı ve devirlenme isteği 150 km/s’ye kadar da devam ediyor. Harika vites geçişlerine sahip şanzımanın altıncı vitesi, turbo motorun iştahını kesebilmek için oldukça uzun tutulmuş. Karakterle ilgili en önemli soruya yavaş yavaş yaklaşıyoruz: Yeterince özgün özelliklere sahip olduğu kesin. Peki ama Minigenlerine de sahip mi? Cevap hoş bir sürpriz oluyor: Evet. Çünkü Polo’dan alınan şanzıman elden geçirilerek bayağı canlı bir karaktere büründürülmüş. Gerçekten de süspansiyon daha sert, karoserin yana yatma eğilimi çok daha az ve direksiyon tepkileri daha direkt. Testimize konuk olan 1.4 TFSI versiyonun süspansiyonu, sertlikle konfor arasındaki ideal dengeyi buluyor. Çünkü bu otomobil, spor süspansiyonun standart olduğu “Ambition” paketine değil, Attraction (bedelsiz opsiyon) paketine sahip. Dinamik süspansiyonu 17 inçlik lastikleri de içeren bu paket kesinlikle tavsiye edilir. Doğru müdahaleler yapan ESP ve güçlü frenlerle bu başarılı paket tamamlanmış oluyor.~ A1’de mühendisler, Mini’nin zorlayıcı sportifliğinden bilinçli olarak kaçınmışlar. Örneğin direksiyonun hidrolik desteği biraz daha az, şanzımanın ise vites yolları biraz daha kısa olabilirmiş. Her şeye rağmen daha fazla sertlik, dinamizm ve ataklık isteyenler içinse Audi, S1 modelini hazırlamış. Opsiyon listelerine bakıldığında da Mini ile çok büyük bir benzerlik olduğu görülüyor: Hem çok zengin hem de pahalı. Örneğin karoserle kontrast renkli tavan kirişleri, LED’li stoplar, wasabi yeşili iç havalandırma ızgara çerçeveleri, begonya kırmızısı deri ile kaplı vites topuzu… Teste vermek için Audi, modaya bu kadar uygun ve bu denli renkli bir otomobil seçmemiş. Almanya pazarında klimanın bile opsiyon listesinde yer alması nedeniyle müşterilerin, fiyat listeleri üzerinde bayağı uzun süreler “çalışacağını” iddia etmek herhalde yanlış olmaz.

DEĞERLENDİRMELER
KAROSER

Aslına bakılırsa A1, 2+2 oturma düzenli bir coupe: Önde ferah arkada ise kısıtlı alan sunan, görüş özellikleri kötü ve yüksek işçilik kalitesine sahip, küçük bir otomobil. Güvenlik donanımları çok zengin.

MOTOR
Motor, bu küçüğü eksiksiz bir otomobil haline getiriyor. Bu canlı turbo makine her türlü sürüş tarzına uygun özelliklere sahip. Bunun dışında 1.4 TFSI, testte bile 6.4 lt yakıtla yetindi.  ~KONFOR
A1’in sunduğu konfor rezervi şaşırtıcı derecede yüksek: İzolasyon iyi, rüzgar gürültüleri az, spor koltuklar harika. Dinamik süspansiyon, konforlu darbe emiş karakteriyle göz dolduruyor.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Günlük kullanıma uygun bir sporcu işte tam böyle olmalı. Sert ve kuru olmalı ama 500 km’lik yolculuklarda bile yeterli konforu sunabilmeli. Direksiyon biraz daha hafif olabilirmiş. Güç aktarımı ve düz gidiş başarılı.

RAKİPLER
MINI, 2001’den bu yana bu sınıfta trendin belirleyicisi. Ayrıca şu sıralar model ailesi, 4 fertle gerçekten genişlemiş durumda. Ayrıca bir coupe ve bir de speedster üretilmesi planlanıyor. VW POLO, en azından ağabeyi Golf kadar çok yönlü bir otomobil. Sınıfının ağırbaşlı liderinde 3 ve 5 kapı seçenekleri sunuluyor. Motor güçleri ise 60-180 HP arasında.

SONUÇ

Polo’dan daha sportif, Mini’den daha elit, ayrıca 4 halkalı marka logosunun prestij bonusuna sahip… Ayrıca A1 yeterince özgün karakter sunan bir otomobil. Yüksek fiyatların Mini müşterilerini asla korkutmadığı gerçeği, A1’in de şansı olabileceğini gösteriyor. Bunun dışında bu küçük otomobil, A5’in bilmem kaçıncı türevini üretmekten çok daha mantıklı bir model.  


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.