Keyifli, konforlu ve iddialı

ift kavramalı şanzımanlar
kullanıcılar için önemli bir
seçim kriteri haline gelmiş
durumda. Özellikle Volkswagen’in
DSG adını verdiği çift kavramalı
şanzımanı ile yakaladığı başarının
ardından üreticilerin neredeyse
tümü bu tip bir şanzımana sahip
olmak istiyor.

Bazı firmalar pahalı ya da ağır
olduğu için bu sistemleri tercih etmediklerini
dile getirirken, Türkiye’nin
en önemli üreticilerinden
biri olan Renault, EDC şanzımanı
kullanmaya başlayarak elini güçlendirdi.

Renault mühendisleri tarafından
EDC adıyla anılan bu vites kutusu
(Efficient Dual Clutch), klasik
otomatik vites kutularına nazaran
daha seri ve daha ekonomik bir
sürüşe imkan tanıyor. Özellikle vites
değişimlerinin diğer şanzımanlara
göre daha hızlı ve hissettirmeden
yaşanması çift kavramalı
sistemleri ön plana çıkaran
temel özellikler.

Fluence ile birlikte Megane
HB’de de kullanılmaya başlaşan
EDC şanzıman çok kısa bir süre
içinde Grand Scenic, Megane Sport
Tourer, Megane Coupe’de de boy
göstermeye başlayacak. Ülkemizde
110 HP güç üreten ve iddialı
özellikleri ile beğeni kazanan 1.5
dCi dizel motorun 110 HP güç üreten
versiyonu ile birlikte satın alınabilen alınabilen
EDC şanzımana Fluence
modelinde ulaşmanın ilk adımı
olarak 48 bin 300 TL’lik bir fiyat
etiketi belirlenmiş durumda.

~

Renault’nun çift kavramalı şanzımanı
da kuru tipte bir vites kutusu.
Peki ama hep sözünü ettiğimiz
bu çift kavrama ne anlama geliyor?
Çift kavramalı şanzıman
sistemi iki kavramı içeriyor. Birincisi
tek viteslere (1., 3. ve 5.),
ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.)
ve geri vitese ayrılmış iki farklı
kavrama bulunuyor. Bu tip bir
sistem sayesinde ihtiyaç duyduğunuz
vites kullanımdayken, diğeri
değişime hazır bir şekilde tutuluyor.
Bu sistemde araç örneğin birinci
viteste ilerlerken, ikinci vites
hazır durumda tutuluyor ve ihtiyaç
duyulduğu anda ikinci vites devreye
girerken, bu sırada üçüncü vites
kullanıma hazır hale geliyor. Bu
sayede vites değişimleri hem çok Ancak bu şanzıman da sorunsuz
değil. Örneğin ara hızlanmalarda
biraz can sıkabiliyor. Aslında bunu
sorun listesine bile yazmayı düşünmedik
ama ara hızlanmalar sırasında
yaşanan kısa bekleme süreleri
bizleri biraz şaşırttığı için
notlarımız arasına eklemeye karar
verdik. Altı ileri oranlı ve kısa geçiş
süreli (290 ms) yeni vites kutusu
EDC büyük bir tepki gücüne
sahip olup, gerek otomatik modda
gerekse manuel modda mekanik
vites kutularınınkine benzer
bir sürüş keyfi sağlıyor. Güçlü ve
ekonomik dizel motor, EDC şanzıman
ile albenisini daha yüksek
seviyelere taşımış durumda.
hızlı hem de sarsıntısız gerçekleşiyor.
Sistem, belli bir hızda en
yüksek viteste olacak şekilde hızlı
vites artışı sağlayıp tüketimin ve
CO2 salınımlarının kontrol altında
tutulmasını mümkün kılıyor.
EDC şanzıman aynı zamanda istendiği
zaman manuel kullanıma
da izin veriyor.

Renault’nun Megane Sedan’ın
yerine kullanmaya başladığı ve
Fluence adını verdiği model bilindiği
gibi özellikle boyutları ile
son derece iddialı.
~
110 HP güç üreten
dizel motorun performansı ve
EDC şanzımanın uyumlu ve hızlı
çalışması ile birlikte Fluence, kesinlikle
çok daha çekici bir hale losunda tespit ettiğimiz hızlanma
değerlerine baktığınız zaman ne
demek istediğimizi çok daha iyi bir
şekilde anlayacaksınız. Yüksek
hızlara ulaşma isteğinin son derece
yüksek olması onun atak bir araç
olmasını sağlıyor. Büyük boyutları
biraz hantalmış gibi bir algılama
yaratsa da Fluence, performans
sonuçları ile bizleri şaşırtmayı başardı.


Fluence kaliteli ve güçlü görünmeyi
başaran bir otomobil.
Alışılmış kompakt sedan ölçülerinin
bayağı dışına çıkan Fluence,
üst sınıf otomobillere gönderme
yapabilen bir tasarıma sahip. Tasarımın
artılarına yaşam alanını
eklediğimiz zaman da ortaya iyi bir
tablo çıkıyor. Son derece geniş bir
yaşam alanına sahip olan Fluence’in
ne ön ne de arka koltuklarında
herhangi bir sorun yaşanmıyor.
Sade ve kolay kullanılan bir
tasarım anlayışının benimsendiği
yaşam alanında kullanılan malzemelerin
kalitesi de oldukça yüksek.

Direksiyon sistemi ve yönlendirme
kabiliyeti açısından ise Fluence’ın
biraz daha gelişime ihtiyaç
duyduğunu gördük. Biraz daha net
ve hassas bir yönlendirme sistemi
ile bu araç iddiasını çok daha ileri
seviyeye taşıyacaktır. Orta konsolun
üzerine monte edilen navigasyon
ekranı da beğenmediğimiz
detaylardan biri oldu: Kullanımı ve
çalışma karakterinde bir sorun
olmasa da tasarım açısından biraz
kötü bir görüntü oluşturuyor. Bunun
yerine kapatılabilen bir ekranın
kullanılması çok daha iyi
olurmuş. Sessizlik, havalandırma
performansı ve müzik sisteminin
kalitesi açısından baktığımızda
ise Fluence, boyutlarında olduğu
gibi çıtayı sınıfının bir adım ilerisine
taşıyor.  
~
Sadece 130 km/s hızın
üzerine çıkıldığında motor sesi
yaşam alanına beklediğimizden
biraz daha fazla yansıyor ama zaten
bu tip hızlara çıkmak ülkemiz
trafik kurallarına göre mümkün
değil. Yumuşak süspansiyon sistemi
ile konforlu bir yolculuk sağlayan
süspansiyon sistemi, salınım
yapmayan karakteri ile de beğeni
kazanıyor. Konforlu olan sistem
yol tutuş güvenliği konusunda da
sınıfını zorlanmadan geçiyor.

Sonuç

Renault Fluence
EDC, sınıfının ötesini
gözüne kestirmiş
gibi görünüyor. Güçlü
ve ekonomik dizel motorla birlikte
satın alınabilen çift kavrama sistemi
bu otomobilin elini rakiplerine
göre çok güçlendirdi. EDC adı verilen
şanzımanla, konfor, verimlilik, hız
ve kalite seviyesi artan otomobilin
şansı artık çok daha fazla. Tasarım, yaşam
alanı, kullanım özellikleri gibi detayları
ile de ön planda olan Fluence
satın almayı isteyeceğimiz otomobillerden
biri. Özellikle konforu onun
önemli kozlarından.

+ Genişlik, kalite, sessizlik, tüketim, kullanışlılık, sürüş, şanzıman, motor, tüketim, konfor
– Hantal algılanan görünüm, fiyat, direksiyon sistemi, ara hızlanmalar


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.