Kompakt sınıfa moda dokunuşu

Boyu 4.27 m olan kompakt model, VW Golf’ten biraz daha kısa ama daha yüksek (1.53 m) ve daha geniş (1.81 m) bir otomobil. Deri ile kaplı bir kokpite sahip olan DS4’ün oturma pozisyonu, arazi araçlarındaki gibi biraz yükseltilmiş. İç mekana ferah bir hava kazandıran panoramik ön camın standart olarak sunulacağı DS4’ün yan çizgileri bir coupeyi anımsatırken, kapı kolları ise Al-fa Romeo 156 ve Seat Leon’daki gibi C sütununda gizlenmiş. Farklı ve dinamik karoseriyle hemen ilgi çeken otomobil, premium dizayn unsurlarını sürüş keyfi ve ilerici bir yapıyla kombi-ne ediyor. Kaslı çamurluk çıkıntıları, 19 inçlik büyük jantları ve koyu renk camlarıyla DS4, gerçekten dinamik bir görünüme sahip ve bu görünüm tavan spoyleriyle desteklenmiş. Arka tamponun alt kısmında krom kullanan mühendisler, stopları ise bumerang formunda tasarlamışlar. Şef stilist Marc Pinson’ın elinden çıkan DS4’ün ön kısmındaki LED’li gündüz farlarının tasarımı artık tipik bir Citroen imzası haline gelmiş durumda. Elit havayı devam ettirebilmek içinse tasarımcılar, premium iç mekan malzemelerine (krom, iç mekanın neredeyse tamamını kaplayan deri döşemeler…) yer vermişler. DS4 müşterileri otomobillerini, çift ton seçeneği de olan 5 farklı deri rengi ile kişiselleştirebilecek. Otomobilin havalandırma ızgaralarının çerçeveleri, vites kolu ve orta konsolunun alt kısımlarında ise krom aksama yer verilmiş. ~Premium etkisi, ambiyans ışıklandırma ve alüminyum pedal kitiyle desteklenmiş. 370 lt’lik bagaj hacmi ve akıllı yükleme çözümleriyle DS4, dinamizmin yanında pratiklik ve günlük kullanıma uygunluk konularında da iddialı bir otomobil. 2011 yazında piyasaya çıkacağı açıklanan otomobilde ilk etapta 110 HP ve 160 HP’lik iki dizel motor seçeneği bulunacak. BMW ile birlikte geliştirilen ve güçleri 200 HP’ye ulaşan 3 adet benzinli motor ise daha sonra aileye katılacak. 6 ileri oranlı manuel şanzımanın standart olacağı DS4’ün tüm motorları yeni Euro 5 emisyon normunu karşılayacak. HDi 110 motor seçeneğinde, ikinci nesil start-stop sistemi ve yeni bir marş-alternatör ünitesi (motoru 0.4 saniyede çalıştırabiliyor) kullanılacak. DS4’ün dinamik performansı 340 mm çaplı büyük disklerle kontrol altında tutulacak. ABS, EBD, ESP, akıllı çekiş kontrol sistemi ve daha birçok güvenlik donanımı standart olacak. Fiyatlar henüz belli olmasa da baz versiyonun 20 bin Euro seviyesinden başlaması bekleniyor. DS3 Racing ise Paris Otomobil Fuarı’nın (2-17 Ekim 2010) hemen ardından Avrupa pazarlarında boy göstermeye başlayacak. 207 HP güce sahip bu küçük sınıf otomobilin Avrupa fiyatları ise 30 bin Euro seviyesinde başlayacak. Alınan büyük talep nedeniyle Fransız üretici, DS3’ün ilk başta planlanan 10 bin adetlik üretim rakamını iki katına çıkardı: 2010 yılında teslim edilecek tüm DS3’ler şimdiden satılmış durumda.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.