Konforlu süper sporcu

Gerçek bir sporcudan ne beklenir? Performans, çeviklik, atletik bir vücut ya da zekamı? Bunların tümü Carlsson’un 25 adetle sınırlı olarak üreteceği C25 adlı süper sporcusunda bulunuyor. 6.0 lt hacimli 12 silindirli bi-turbo motorun ürettiği 753 HP güç, 1320 Nm’ye ulaşabilen tork, 3.7 sn’lik 0-100 km hızlanma değeri ve 352 km/s’lik maksimum hız, ne demek istediğimizi daha iyi anlatır herhalde. Birçok müşteri de durumun farkında olacak ki Carlsson, 2010 siparişlerini şimdiden tamamlamış durumda. Üretim adedinin kısıtlı olması nedeniyle, 2011 siparişlerinin de yakın zamanda tükenmesi mümkün. Carlsson mühendislerinin yaptığı yenilemeler ve değişiklikler sayesinde otomobil, düşük hızlarda bile akışkan bir sürüş ve gerçekten etkileyici hızlanma değerleri sunabiliyor. Sürüş kabiliyeti ile performansın çok iyi dengelendiği bu otomobil için “günlük kullanıma uygun bir süper GT”  bile denilebilir. Başka bir deyişle: Bir pist yarışçısına, günlük kullanım için gerekli tüm genetik kodlar da yüklenmiş. Üstelik ESP, ABS ve hava yastığı gibi donanımlar sayesinde bu yüksek performansı güvenli bir şekilde kontrol edebilmek de oldukça kolay. Süspansiyon ayarlarını yol şartlarını ve sürücünün sürüş karakterini otomatik olarak algılayarak yapan Mercedes’in “C-Tronic SUSPENSION” sistemiise, otomobilin yolda ray üzerindeymişçesine dengeli bir şekilde ilerlemesini sağlıyor. Böylelikle hem uzun yol hemde viraj keyfi en üst noktalara taşınıyor. Genel olarak yere oldukça sağlam basan ve kendine güvenen bir tasarım çizgisinin ürünü olan C25, güçlü omuz çizgisi ve Carlsson’a özgü ikizkenar yamuk formlu yan hava girişleri ile oldukça atletik bir sporcunun görüntüsüne sahip.~ Neredeyse yüzde 40 ağırlık avantajı sağlayan bir alaşımdan yapılan 20 inç jantlar ve yüksek performans lastikleri sayesinde aracın ağırlığı düşürülürken, önde 405 mm ve arkada da 380 mm çaplı disk frenler ile güvenli duruşlar sağlanıyor. Arka tasarım ise ilave bir spoylere gerek duyulmayacak kadar dinamik bir yapıya sahip. Çift difüzör ve aracın iki yanındaki çiftli egzoz çıkışları, arka kısımdaki en önemli detaylar olarak sıralanabilir. Dışarıdaki ikizkenar yamuk formlu detaylar C25’in iç tasarımında da devam ediyor. Direksiyon simidi, orta konsol ve koltuklarda bile bu form kullanılmış. Kumandaların çoğu sürücüye doğru konumlandırılarak performans ve ergonominin artırılması hedeflenmiş. Bufalo derisi yüzeyler, karbonfiber ve süet malzemelere iç mekanda bolca yer verilmiş. Yarış tipi koltuklar, beş noktalı emniyet kemerleri, takla barları ve güvenlik kafesi gibi donanımlar ise aracın aslında gerçek bir sporcu olduğunu gösteren detaylar. C25’in fiyatı şimdilik belli değil, bunu ancak mart ayında Cenevre’de öğrenebileceğiz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.