Küçük dizel motor S60’a yetiyor

Bazı markalar biraz daha şanslı oluyor.
Belki de bu şanstan daha çok, planlı
çalışmaların sonucu olabilir ama
Volvo’nun son dönemde yakaladığı
önemli avantajı, hem dizel, hem de benzinli
kategoride olmak üzere, küçük hacimli motorlu
premium modellere sahip olması oldu.

Geçtiğimiz yıl yenilenen S60 serisine, 1.6 lt
benzinli ve dizel motor seçenekleri eklendi.
Küçük hacimli motorlarıyla Volvo, ÖTV oranının
yükseldiği dönemde önemli bir şans
yakaladı. Küçük motorlarıyla, 80 bin TL’den
başlayan bir fiyat etiketini yakalayan Volvo
S60 serisi, küçük motorlara sahip olmamış
olsa başlangıç fiyatı 115 bin TL civarında
olacaktı.

Volvo S60’ın geçen yılki lansmanının ardından,
yeniden test sayfalarımıza konuk
olmasının en önemli nedeni ise DRIVe adı
verilen yeni çevreci serisi oldu. 1.6 lt hacmindeki,
dört silindirli turbo dizel ünite, 115 HP
güç ve 270 Nm tork üretiyor. Özellikle 270
Nm’lik torkun 1750 ile 2500 d/d arasında
sunuluyor olması ise sürüş keyfini artırıyor.
S60 DRIVe’ın tek dezavantajı ise otomatik
şanzımanı seçenek olarak sunamıyor olması,
sadece manuel şanzımanla piyasaya çıkması.
Açıkçası manuel şanzımanın bir avantaj mı
yoksa dezavantaj mı olduğuna bizler
karar veremedik. Ama fiyat yönünden
baktığımızda, ayrıca
S60’ın sunduğu teknolojileri
de göz önüne aldığımızda,
son derece uygun olduğunu
net bir şekilde dile
getirebiliriz.

Peki 1.6 lt’lik dizel motorla
S60’ın kullanımı keyifli
mi? Öncelikli olarak
bu sorunun cevabını aradık.
1490 kg ağırlığında olan S60, 11 saniyenin
altına inen bir süre içinde 0-100 km/s hızlanmasının
tamamlıyor. Fabrika verilerine göre
açıklanan bilgi bu yönde. Yaptığımız ölçümler
sırasında ise fabrika verisi olarak açıklanan
10.9 sn’ye ulaşamasak da, 11.3 sn’lik bir sonuca
ulaştık. Bu sonuç performans beklentilerini
karşıladığını açık bir
şekilde ortaya koydu.

~İlk hızlanmalar iyi

Üstelik bu dizel motorla,
ilk hızlanmalar sırasında da
oldukça atak bir karakter
ortaya çıkıyor. Altı ileri
oranlı ve vites geçişleri
ile
beğenimizi kazanan
şanzıman da performansın
tam olarak elde
edilmesini sağlıyor. Vites
kolunun tasarımından, vites
değişimlerine kadar iyi bir kullanım karakteri
var. Aynı zamanda vites konsolunun olduğu
bölümünün tasarımı da başarılı görünüyor.
Kullanılan malzeme kalitesi de iyi. Ara hızlanmalar
ve esneklik değerlerine konusunda da
S60 beklentileri karşıladı. Performans kriterlerinde
beğeni kazanmasının yanında, tüketim
konusunda da S60 kullanıcısını mutlu ediyor.
Premium sınıfta bir araç olmasına rağmen
ortaya çıkan 6.8 litrelik tüketim, onu cimriler
listesine rahat bir şekilde alıyor. Büyük, geniş
ve ağır bir araç olmasına rağmen bu tüketim
değeri sanıyoruz S60 kullanıcılarının hoşuna
gidecektir. Üstelik bu tüketim değerinin uzun
yol kullanımlarında bir hayli aşağıya iniyor
olması da ekstra bir avantaj.

Sürüş karakteri açısından baktığımızda da
S60 beğeniyi zorlanmadan kazanan araçlardan
biri oluyor. Biraz önde olan direksiyon
konsolunun tasarımı, sürüş pozisyonunun bulunması açısından ilk etapta zorluk
yaşanmasına neden oluyor ama sonrasında
bu duruma kolay bir şekilde adapte
olunuyor.

Yola sağlam adımlarla basıyor

Görüş açıları konusunda ise biraz sıkıntı
yaşadık. Arka görüşte park manevraları
sırasında en önemli desteğimiz çok iyi
çalışan park yardımcısı oldu. Manevra
kabiliyeti yüksek olan ve şehir içinde
de kolay kullanılan bir araç olan S60,
bu özelliği ile kalabalık trafikte de rahat
edilmesini sağlıyor. Hızlı kullanımlar sırasında
ise S60, yola emin adımlarla basan
araçlardan biri olduğunu rahatlıkla ispat
ediyor. Arka arkaya girilen hızlı virajlarda
direksiyonun verdiği tepkileri de beğendik.

~Süspansiyon sisteminin konforu ise
bu yakışıklı görünen aracın önemli artılarından
biri. Türkiye yolları için ideal bir
konfor sunan süspansiyon sistemi, performanslı
kullanımlar sırasında da görevini
sorun yaşamadan yerine getiriyor. Sinyal
vermeden şerit değiştirdiğiniz zaman sesli
bir uyarı sisteminin olması ise özellikle
gece yapılan uzun kullanımlar sırasında
yaşanabilecek dalgınlıkların önüne geçiyor.
İyi bir tonla çalışan sistem, siz şeridi
sinyal vermeden değiştirmeye çalıştığınız
zaman görevini hemen yerine getiriyor ve
dikkatinizi toplamanızı sağlıyor. Güvenlikle
ilgili bir diğer beğendiğimiz özellik
ise kör nokta uyarı sistemi oldu. Kör
noktaları A sütununun olduğu bölgede
ışıkla uyaran bu sistem, keşke her araçta
olabilse. DRIVe serisinin özelliklerinden
biri olan Start&Stop sistemi ise çevreye
verilen zararların ve yakıt tüketiminin
azaltılması konusunda önemli bir görev
üstleniyor. Sıkışık trafiklerde iyi çalışan
sistem sayesinde motor stop ediyor ve
tekrar hareket edilmesi gerektiğinde sarsıntısız
bir şekilde çalışarak görevini iyi
bir şekilde yerine getiriyor.

Sonuç


İdeal bir dizel motor ve altı ileri oranlı manuel
şanzımanı bir araya getiren S60, bu sayede
önemli bir fiyat avantajı yakaladı. 80 bin TL’den
başlayan bir etiketle karşımıza çıkan araç, lüks
sınıf oyuncuları arasında fiyat konusunda iddialı.
Küçük hacimli motoruna rağmen performanstan da
ödün vermeyen Volvo S60, sevilen araçlardan biri
olmayı başardı. Dizel motor ile performans konusunda
sıkıntı yaşatmayan S60, tüketim konusunda
ise yüzleri güldürmeyi başarıyor. DRIVe özelliği ile
çevreyi de düşünüyor. Güvenlik denince akla ilk
gelen markalardan biri olan İsveçli Volvo’nun S60 modeli, iddialı tasarımı, fiyatı
ve sürüş karakteri ile premium sınıfta bir araç satın almayı planlayanlar için göz
ardı edilmemesi gereken bir seçenek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.