Lancia’nın Spagetti Western’i

Limon ve pizza ülkesinde
dumanı tüten altıpatlar
mı? Sinema tutkunları
için bu pek de yabancı
bir klişe değil. 1960’larda
Spagetti Western olarak
da adlandırılan İtalyan
Western’leri gayet popülerdi:
İtalyanların yazdığı
senaryolarla çekilen kovboy
filmleri.

Benzer bir reji konseptiyle
bu kez Fiat, elit ama
kronik bir durgunluk içindeki
markası Lancia’yı ayağa
kaldırmayı planlıyor.
Lancia’nın Cenevre Otomobil
Fuarı’nda (3-13 Mart
2011) sergileyeceği yenilikler
arasında sadece Ypsilon
gerçek bir İtalyan olarak
kalmayı başarmış. Kimileri
tarafından “ölü” olarak
kabul edilen markanın,
bunun dışındaki tüm yenilikleri
ise Amerikalı
Chrysler modellerinin Lancia
logolu versiyonları olacak.
Eşzamanlı olarak
Chrysler ismi, Avrupa pazarlarında
ortadan kalkacak.
3.84 m uzunluğa sahip
yeni Ypsilon’da, Fiat
500’ün platformunun geliştirilmiş
bir versiyonu görev
yapıyor. Diğer bir yenilik
ise bu modaya uygun
şehir otomobilinin, ilk kez
5 kapılı olarak da üretilecek
olması. Gizlenen kapı
kolları sayesinde 5 kapılı
Ypsilon’un arka kapılara
sahip olduğunu fark edebilmek
için gerçekten dikkatli
bir şekilde bakmak
gerekecek. Yeni Ypsilon
müşterileri haziran ayından
itibaren 2 benzinli ve
bir dizel motor arasından
seçim yapabilecek. Bunlardan
1.2 lt’lik (69 HP,
LPG’li olarak da üretilecek)
4 silindirli benzinli motor,
2 silindirli 900 cc, 85 HP’lik
Twinair motor ve 1.3 lt 95
HP’lik dizel motor, Fiat
500’den tanıdık makineler.
Ancak start-stop otomatiği
sayesinde dizel versiyon
daha yüksek bir tasarruf
potansiyeli sunacak.
Model yelpazesinin diğer
ucunda ise sonbahar
~
aylarında
piyasaya çıkacak olan
Lancia Thema yer alacak.
Markanın bu amiral gemisi
aslında, Chrysler
300’ün Lancia logolu versiyonundan
başka bir şey
değil. Bu otomobilin, Lancia’nın
geçmişindeki başarılı
modelleriyle arasındaki
tek ortak nokta arkadan
itişli olması. Kaslı bir
Amerikan karoserine sahip
olan Thema, 5.08 m’lik boyuyla
gerçekten heybetli
bir otomobil. Araçta, Amerikan
kökenli olmasına
rağmen 100 km’de 8.3 lt
benzinle yetineceği iddia
edilen, 3.6 lt, 292 HP’lik V6
ve 3.0 lt’lik dizel motorun
190 HP ve 224 HP’lik versiyonları
bulunacak. Güçlü
dizel motor 5 ileri otomatik
şanzımanla donatılırken,
benzinli V6’da 8
ileri orana sahip bir otomatik
şanzıman görev yapacak.

Marka adı Lancia olarak
değişse de model adını koruyan
Grand Voyager da
eski bir tanıdık. Büyük vanın,
arkadaki 5 koltuğu
zeminde gizlemeye izin
veren pratik Stow’n’go sistemi
de aynen korunacak.

Makyajlı Delta
Fiat Bravo’nun sıra dışı
tasarımlı ikizi, güncel
Lancia çizgisindeki
yeni ızgara tasarımıyla
dikkat çekecek. İlk
etapta otomobil, 1.6 lt
105 HP’lik tutumlu bir
dizel motor ve park
asistanıyla piyasaya
çıkacak.

Flavia Cabrio Concept Resmi olarak bir konsept
olsa da, Chrysler
Sebring’in Avrupa pazarlarında
Lancia
adıyla yaşamını sürdüreceği
halefi olacak.
Otomobilde Fiat raflarından
alınacak dizel
motorların da kullanılması
bekleniyor.

Flavia Concept İtalyan kıyafetli
Chrysler 200, Cenevre’de
podyuma konsept
otomobil olarak
çıkacak. 2012 yılında
pazara sunulması beklenen
otomobil, kompakt
Delta ile topmodel
Thema arasındaki
boşluğu dolduracak.
~

Grand Voyager
Sürgülü kapılı van
(bagaj hacmi: 638-
3296 lt) yaz aylarında
Phedra’nın yerini
alacak. Büyük vanda
2.8 lt 163 HP’lik
dizel ve benzinli V6
(283 HP) olmak üzere
iki motor seçeneği
bulunacak.

Thema
Chrysler 300’ün Lancia
logolu hali, İtalyan
markanın yeni amiral
gemisi olacak. Otomobilde,
8 ileri oranlı
otomatik şanzıman
(sadece V6 için), kaza
algılama sistemi ve
yan aynalarda ölü nokta
uyarısı gibi yardımcı
sistemler yer alacak.

Yorum

Lancia markalı bir
Chrysler: Thema’nın işi zor

Yeni Delta 2008’de piyasaya çıktığında
Lancia fanatikleri, daha kötüsünün
olamayacağını düşünmüştü.
Ancak görüyoruz ki Fiat’ı
küçümsemişler. Bir zamanlar
Lancia, şık, çekici ve ilerici otomobillerle
anılıyordu. Yani Chrysler’in
sıradan kitlesel ürünlerinin tam tersiydi.
Krom ve deri ile süslenmiş
300 C asla bir Lancia olamaz. Fiat,
Lancia markasını asla anlayamadı,
yönetimi devraldığı 1969’dan bu
yana Lancia’yı mahvetmek için denenmedik
yöntem bırakmadı.
Lancia’nın bugünkü gibi, ucuz makyajlı
Chrysler modellerine dönüşmesindense,
çok daha önceden
yok olup gitmesi daha iyi olurdu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.