Lüks sınıfta ekonomi atağı

E harfi Mercedes için sadece
bir üretim serisini belirtmiyor,
etkili olmak anlamına
da geliyor. Mercedes daha düşük
yakıt tüketimini teknolojik
yeniliklerle harmanlayarak daha
yüksek verimliliği daha yüksek
performansla birlikte sunabiliyor.

Örnek olarak E 350 Blue
EFFICIENCY’de BlueDIRECT’in
üçüncü nesil direkt enjeksiyon
teknolojisi ile birlikte sunulan
7G-TRONIC PLUS ve standart
start-stop sisteminin kombinasyonu,
bir önceki modele göre
yakıt tüketimini yüzde 20 düşürüyor.
Bunu yaparken gücün
14 HP artarak 306 HP’ye ulaşması
da sistemin ne kadar etkin
çalıştığını gösteriyor. Yeni
benzinli V6 100 km’de ortalama
6.8-7.0 lt/100 km’lik bir tüketime
ve 159-164 gr/km aralığında
CO2 emisyonlarına imza
atıyor. Yeni motorla E 350
BlueEFFICIENCY’nin 0-100
km/s hızlanmayı 6.3 saniyeye
gerilerken, maksimum hız ise
250 km/s’ye (elektronik olarak
limitlendirilmiş) çıkmış oluyor.

E 500 BlueEFFICIENCY de
kardeşiyle benzer başarılara imza
atıyor. 5461 cc’lik motor hacminin
4633 cc’ye indirilmesine
rağmen çift turbo besleme
ve BlueDIRECT teknolojisi sayesinde
V8 motorun gücü 388
HP’den 408 HP’ye çıkarılmış.
Gücün dışında mühendisler, eskiden
530 Nm olan maksimum
torku da 600 Nm’ye çıkarmışlar.
Eski motorun 10.8 lt/100
km olan ortalama yakıt tüketimi
ise yenisinde yüzde 17 oranında
gerilerek 8.9 lt/100 km’ye
düşmüş. Bu rakamlar, sınıfındaki
rakipleri arasındaki en iyi
değerler. 0-100 km/s hızlanmayı
5.2 sn’de tamamlayan E
500 BlueEFFICIENCY’nin maksimum
hızı elektronik kontrollü
olarak 250 km/s’de sabitleniyor.

Daha az yakıt tüketimi


Mercedes’in BlueDIRECT motorlarındaki
verimlilik çalışmaları
standart donanımda yer alan
ECO start-stop sistemi destekliyor.
BlueDIRECT teknolojisi
markanın gelecekteki 4 silindirli
benzinli ve dizel motorlarında
da kullanılacak. Otomatik
şanzımanda ise 7G-Tronic
Plus’a geçiş yapılacak. Kapsamlı
bir şekilde elden
geçirilip iyileştirilen
7 ileri oranlı otomatik
şanzıman,
E 250 BlueEFFICIENCY,
E 350 BlueEFFICIENCY
ve E 500 BlueEFFICIENCY’de
standart donanım olarak yer alacak.
Daha hızlı vites değiştirmenin
dışında bu şanzıman,
start-stop sistemi motoru kapattığında
yedek yağ pompasının
basıncını dengede tutup sürtünmeleri
azaltmak gibi bir avantaja
da sahip.

ECO start-stop ve 7G-TRONIC
PLUS şanzımanın birlikteliği özellikle
E Serisi’nin 4 silindirli
dizel motorunda çok etkin
çalışıyor. Mühendisler yağ basınç
ayarının yanında dişli oranını
iyileştirirken kendini turbo
beslemeye uyarlayabilen bir
sıkıştırma mekanizması da geliştirmişler.

Sonuç olarak 170 HP gücündeki
E 220 CDI BlueEFFICIENCY
ve 204 HP’lik E 250 CDI
BlueEFFICIENCY’in tüketimleri
6 ileri oranlı şanzıman ile 5.0 lt
ile 5.3 lt/100 km’ye, CO2 emisyon
değerleri ise 130 ile 139 gr/
km’a geriledi.

Otomatik şanzımanlı versiyonda
ise bu rakamlar 4.9 lt ile
5.3 lt/100 km’ye ve 129 gr ile
138 gr/km’ye düşüyor. Elde ettiği
bu değerlerle E 250 CDI BlueEFFICIENCY,
üst sınıfta yer alan
dizeller arasında en etkin
motor olma özelliğini taşıyor. E
200 CDI BlueEFFICIENCY’nin
136 HP’lik baz dizel motoru ise
6 ileri manuel ve 7G-TRONIC
şanzıman seçenekleriyle donatılabiliyor.
Bu seçenekteki yakıt
tüketim değerleri 5.1 lt ile
5.3 lt/100 km, CO2 emisyonları
ise 134 ve 141 gr/km olarak
açıklanıyor.

Dört silindirli benzinli motorlarda
da iyileştirmeler var.
7G-TRONIC şanzıman ile kombine
edilen 184 HP’lik E 200
BlueEFFICIENCY böylelikle 6.5
ile 6.9 lt/100 km arasında ortalama
yakıt tüketim değerleri
sunarken, emisyon rakamları
ise 152 ile 160 gr/km olarak
açıklanıyor. 6 ileri manuel şanzımanlı
versiyon, 7.1 lt ile 7.4
lt/100 km’lik ortalama
tüketim ve
169 ile 176 gr/km
CO2 emisyonu değerlerine
imza atıyor.
7G-TRONIC şanzımanlı 204
HP’lik E 250 BlueEFFICIENCY,
6.6 lt ile 7.0 lt/100 km arasındaki
tüketim rakamlarıyla öncüsüne
göre yüzde 13 kazanç sağlarken,
sınıfında zirveye yerleşiyor.

Aileyi E 200 NGT BlueEFFICIENCY
tamamlıyor. Aracın
doğalgaz ile çalışan 163 HP’lik
4 motorunda üç adet doğalgaz
deposunun toplam kapasiteleri
121.5 litre olarak açıklanıyor.
19.5 kg ağırlığa denk gelen
yakıt ortalamada 0.6 kg/100
km daha az yakıt tüketerek 5.5
kg/100 km’lik değere imza atıyor.
Doğalgazlı modda atmosfere
kilometre başına 149 gr CO2
salan motor, benzinli kullanımda
ortalama 8.1 lt/100 km yakıt
tüketiyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.