Mazda2, Mazda3 ve MX-5 Avrupa’da

İstanbul, 20 Haziran 2011 Mazda müşterileri, Avrupa’nın en memnun müşterilerinden… Bu durum, yakın zamanda Almanya ve İngiltere’de gerçekleştirilen 2011 J.D. Powers Müşteri Memnuniyeti anketinde bir kez daha kanıtlandı. J.D. Powers anketi çerçevesinde, en önemli otomotiv pazarlarından Almanya ve İngiltere’de 17.000 araç sahibinden araçlarını sürüş dinamikleri, yol tutuşu, sahip olma maliyeti, mekanik güvenilirlik ve iç tasarım kalitesi üzerinden değerlendirmeleri istendi.

Mazda3 Almanya’da sadece sınıfının en iyi otomobili seçilmekle kalmadı; aynı zamanda ankette değerlendirilen 117 aracın hepsinden de daha fazla puan alıp Mercedes A-Class ve Honda Civic’i de geride bırakarak birinci oldu. Dinamik Mazda2 de Dacia Logan ve Mini’yi geçip küçük araç kategorisinin birincisi olarak başarı getirdi. Böyle mükemmel sonuçlarla Mazda ankette modelleri değerlendirilen 28 marka arasında, bir markayı daha geride bırakarak geçen yıl elde ettiği 4. sıradan 3. sıraya yerleşti.

İngiltere’de gerçekleştirilen J.D. Power anketinde Mazda MX-5 spor otomobili kategorisinde birinci olarak pozisyonunu korudu; ancak sadece bu kategoride birinci olmakla kalmadı. Mazda roadster’ı memnuniyet anketinde geçen sene birinci olan aracın aldığı puanından daha fazla puan aldı. Böylelikle MX-5, Japonya’da, 900.000 adet üretiminin yapılmasından sadece 4 ay sonra, Volkswagen Scirocco ve lüks spor araçları Audi TT, Mercedes-Benz CLK ve SLK’yi açık arayla geride bıraktı. Bu başarı MX-5’in Guinness Rekorlar Kitabı’nda, tüm zamanların en çok satılan iki koltuklu spor otomobili olarak sahip olduğu rekor kaydının güncellenmesini gerektirecek. Piyasaya sürüldüğü her bölgede popüler bir yarış aracı olan MX-5, bu yılın başında İsveç’te gerçekleştirilen MX-5 Ice Race yarışında yol tutuşuyla spor otomobil meraklılarının beğenisini kazandı. Kült bir araç haline gelen MX-5’in her kıtada web siteleri, hayran kulüpleri ve fanatik hayranları bulunuyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.