Nissan’ın SUV’una yeni dizel motor

İspanya’nın Malaga ve Marbella şehirleri,
yaz mevsiminde sıcakları yaşarken, kış
mevsiminde de adeta bir ilkbahar kadar
ılık ve güzel bir havaya sahip. Oraya gidince,
kendinizi iyi hissediyor, içiniz ferahlıyor.
Binlerce yazlık evin doldurduğu deniz kıyısından,
gerideki tepelere kadar uzanan Costa del
Sol (İspanyollar buraya Güneş Sahili ismini
vermiş) yollarında araç kullanmak ise, sanki
tatil için yollardaymışçasına insanın içini neşeyle
dolduruyor, gülümsetiyor. Altınızda da,
2012 model yılı Qashqai’ın büyük sürprizi 1.6
dCi varsa, değmeyin keyfinize…

4 silindirli bu yeni turbo dizel motoruyla,
ekonomisi yükseltilmiş, biraz daha iyi performans,
ekstra donanımlar ile de çok daha
çekici hale gelmiş olan Qashqai, Stop/Start
sistemi, 1.5 dCi ile aynı fiyatlandırması, 6 ileri
manuel şanzımanı, önden ya da dört çekerli
seçeneğiyle 5 kapılı bir CrossOver kavramının
artık en iyi şekline ulaşmış görünüyor. Toyota
RAV4 ile Honda CR-V arasına giren Qashqai,
Pure Drive teknolojisinin hediyesi olarak, 100
km’de 4.5 litrelik minimum tüketimi sayesinde
kilometrede 119 gram karbondioksit gibi
çok ciddi bir düşük emisyon değeri sunuyor.
Maksimum hızı 190 km/s, hareketsiz konumdan
100 km/s hıza ulaşma süresi ise
10.3 saniye!.. Yani, 4000 devirdeki yeni 130
HP’lik gücü ve 1.750 devirden itibaren 320
Newton metrelik maksimum torku, çok şey
ifade ediyor!..

İdeal bir çocuklu aile otomobili kıvamında
hazırlanmış olan Qashqai’ın “+2” versiyonunun
ölçü olarak, aslında daha fazla o “aile”
mantığına uygun olduğunu belirtmeliyiz. Bir
büyük hacthback sportifliği, büyük çaplı yeni
güzel jantlarının opsiyon olarak sunulmasıyla,
bizleri biraz üzüyor. Arka camlarının koyu
renk filmle kaplı olması da bir artı sunuyor…
Gümüşi tavan rayları ve elbette panoramik
komple cam tavan da, pahalı paketlerinin
özellikleri…

Kabin içinde kullanışlılık en üst seviyede
tutulmuş. Sade tasarım içinde, her kumandayı
“yerli yerinde” bulabiliyorsunuz. Kia’nın yeni
Sportage ile bu son Qashqai’ı sollaması, artık
çok kolay olmayacak, çünkü Qashqai’da başka
sürprizler de var…

Donanımıyla da güçlü duruyor

Başka turbo dizellerde az rastlanan bir
yumuşaklıkta performansını yükselten ve bu
enerjisini dar bir aralıkta değil, devirle paralel
uzun süreli olarak yaşatan Renault-Nissan
işbirliğinin Fransız yapımı yeni 1.6 dCi motora
sahip Nissan Qashqai ile elbette yarışlara
çıkamazsınız, fakat keyif verecek kadar seri
bir kullanım gerçekleştirebilirsiniz. Yani, efor
sarfetmeden hızlanabiliyor, ara hızlanmaları
kısa sürede bitirebiliyor ve 6 ileri manuel
viteslerle “oynayabiliyorsunuz”!..

Süspansiyonu da farklılaştırılmış olan 2012
model Qashqai’da motor ekonomisiyle paralel
olarak konfor ayarlarını da fark ediyorsunuz.
Ondüle zeminlerde biraz gereksiz bir yaylanma
yaşasak da, virajlarda bizi endişelendirmedi,
bu da genel olarak süspansiyona geçer not
vermemizi sağladı. Hassas direksiyon ve dört
çekerli versiyonlarda, yol tutuş için negatif bir
cümle kuramıyoruz…

Giriş seviyesi standardında 6 havayastığı,
16 inçlik jantlar, klima, Buetooth, cruise
control; orta seviyesinde 17 inç jantlar, arka
park sensörleri, otomatik farlar ve yağmur
sensörü, gövde rengi dış aynalar ve kapı kolları;
lüks paketinde ise altta 18 inçlik jantlar,
üstte panoramik cam tavan ile süslenen
Qashqai’ın asıl lüksü, aracın dört tarafını
kameralarla kabin içindeki ekranda gösteren ve park ederken dışarıya göz ucuyla bile bakmanıza
gerek bıraktırmayan, opsiyonel olarak
gelecek olan Around View Monitor isimli “360
derecelik” görüş sistemi!.. Deri döşeme, çok
güçlü audio sistemi ve Xenon farlar ise ayrı bir
pakette sunuluyor.

Tüm camları karartılmış bir Qashqai ile bu
sistemi kullanarak iri kutuların arasında manevra
yapabilmenin bile mümkün olduğu bu yeni
Nissan, artık rakiplerinin karşısında çok daha
“güçlü” duruyor.

Kusursuz dörtçekerin şifresi TVC

2.0 litrelik dizeller kadar kuvvetli 1.6 dCi
motorun, özellikle 4×4 versiyonlarında tercih
edileceğini düşünen Nissan yetkilileri, 2007’den
bu yana üretilen Qashqai’ın en popüler 1.5 dCi
seçeneğinin devam edeceğini de söylüyorlar. Bu
1.6 dCi’ın zaman içinde 2.0 litreye olan talebi
sıfıra indireceğini ön gören Nissan pazarlama
uzmanları, “+2” versiyonunun bir aile aracını
aşıp, bir kompakt SUV olarak görülebilmesini
de amaçlayan Nissan Live isimli bu organizasyonda,
Marbella’nın sahil kumları üzerinde gece
sürüşü bile düzenlemişti… Qashqai’ın yanında
2012 model yılı diğer Nissan CrossOver’ları
hakkında da bilgi verilen Malaga buluşması,
donanım paketleri zenginleştirilen Murano ve
“küçük haydut” Juke’un 190 beygir gücündeki
1.6 Turbo versiyonu da aktiviteyi eğlenceye
çevirmişti. Özel hazırlanmış dar bir parkurda
gerçekleştirilen GT Academy sürüşlerinin amacı
ise Nissan CrossOver’larındaki akıllı dört çeker
sistemlerinin, yumuşak sürüşte nasıl daha iyi
zamanla tur attırdığının kanıtlanmasıydı… Bir
SkyBot tarafından da kaydedilen görüntülerde
pilotun agresif sürüşte nasıl daha çok hata
yapıp zaman kaybettiği gösteriliyordu. Böylece
sakin kullanımın, güvenliğin yanı sıra zamana
karşı avantajı olduğu da kanıtlanmış oluyordu.
Bu “haydut” Juke’un aslında en büyük şifresi
TVC yani Torque Vectoring Control sistemi…
Tekerlek sıraları arasındaki torku gerekli oranlarda
dağıtarak ideal dört teker çekişi sunan bu
güçlü Juke, güvenli bir eğlence otomobilinin bir
minik CrossOver gövdesinde nasıl olabileceğini
gösteriyordu…

Hatta, Nissan Live’ın büyük sürprizi olan
Juke-R prototipinin sergilenmesi de, Nissan’ın
CrossOver’lara farklı bakışını kanıtlıyordu. GTR’dan
gelen 3.8 litrelik V6 motoru, daha uzun
dingil mesafesi ve ekstrem performansın bu
küçük aracı yerden havalandırmaması için büyük
spoiler ve hatta kanatlara sahip gövdesi, 20
inçlik dev jantları ve kabin içi rollcage’iyle bu
yarışçı Juke, Nissan Live organizasyonunun en
heyecan veren anıydı…

Teknik veriler

Nissan Qashqai 1.6 dCi
Önde yanlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; motor hacmi: 1598 cc; maksimum güç:
130 HP-4000 d/d; maksimum tork: 320 Nm-1750
d/d; 6 ileri manuel şanzıman; dört tekerlekten
çekiş, boş ağırlık: 1690 kg; 0-100 km/s: 11.6 sn;
maksimum hız: 189 km/s; tüketim: 5.3 lt/100
km; CO2 emisyonları: 139 gr/km

Sonuç

Juke-R gibi bir çılgınlığa bile kolları sıvayan Nissan,
diğer yanda 1.6 dCi motorlu 2012 model Qashqai’da “doğal
olarak” ideali yakalamayı başarıyor!.. “Yeterli” performans
ile ekonomik ve çevreci özellikleri en doğu şekilde bir araya
getirebilmek, işte, Nissan’ın tüm bu modelleri bu kadar çok
satabilmesinin ardındaki kabiliyet!..
Okan Altan


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.