Avrupa pazarlarının en çok satış yapan premium markası unvanını iki yıldır elinde tutan Audi, 2015’te gözünü dünya liderliğine dikmiş durumda. Audi’nin Satış ve Pazarlama’dan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, ülkemize yaptığı ziyarette otomobil basınıyla bir araya geldi. Alman markanın 20 büyük pazarı arasında yer alan Çin’den sonra, en fazla büyüyen pazarı olan Türkiye’ye çok güvendiklerini söyleyen Schwarzenbauer, toplantıda, bu yılın sonunda 10 bin adetle ülkemizde tarihi bir rekora imza atacaklarını belirtti ve ekledi: “Sürekli ve dengeli olarak gelişen Türkiye pazarına vereceğimiz destekle bu rakamı, 5 yıl içinde 20 bin adede çıkarmayı planlıyoruz. Bu rakama ulaştığımızda Türkiye, Audi’nin en büyük 10. pazarı olacak.” Audi’nin dünya çapında gençlerin en çok tercih ettiği lüks marka olduğunu açıklayan Schwarzenbauer, özellikle sahip olduğu genç nüfus nedeniyle Türkiye’nin kendileri için inanılmaz önemli ve stratejik bir ülke olacağını düşünüyor. Bu yıl global lüks araç pazarının 4.1 milyon adet büyüklüğe sahip olduğunu söyleyen Schwarzenbauer, Audi olarak 2020 yılında bu rakamın 7 milyona ulaşacağını düşündüklerini de belirtti ve sözlerine şöyle devam etti: “Global krizin artık sonuna gelindi. Birkaç ülke dışında birçok pazarda olumlu gelişmeler yaşanıyor. Ülkeniz oldukça çabuk normale döndü.~ Krizin yok olması ve iyileşmelerle birlikte daha çok insan lüks markalara ulaşabilme şansına sahip olacak. Durumun farkında olan firmalar da, bizim A1 ile yaptığımız gibi, premium modeller geliştirmek zorunda kalacak. ”Çin’de hala çok büyük bir potansiyel olduğunu söyleyen Schwarzenbauer’e göre Türkiye’de de benzer bir potansiyel var: “Ekonomi itibariyle Türkiye’nin 1 milyonluk pazar rakamına ulaşmasının önünde bir engel yok. Ayrıca nüfusunuzda yeni trendleri takip eden bir kuşak olan gençlerin ağırlığı oldukça yüksek. Ancak ülkenizde lüks modellerin toplama oranı yüzde 7-8 ile Almanya (yüzde 15-18) ve Amerika’nın (yüzde 10) gerisinde. Yani hem toplam pazarın, hem de lüks sınıfın yüksek bir büyüme potansiyeli var. İyileşmelere paralel olarak lüks sınıf oranının yüzde 12’ler seviyesine geleceğini düşünüyorum. Bu nedenle önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’den çok umutluyum.” Audi markasına verecekler hakkında ise Schwarzenbauer şöyle konuştu: “Her türlü desteği vereceğiz. Hedefimiz 5 yıl içinde, bu yıl 10 bin adet olacağını düşündüğümüz satış rakamımızı iki katına çıkarmak. Bunun için öncelikle, düşük vergi dilimine girecek küçük hacimli motorlar düşünüyoruz. Bu çerçevede, örneğin A1’de, 1.4 lt’lik VW Grubu motoru kullanmaya başladık. Türkiye’nin ilginç bir özelliği daha var. Örneğin A6 satışlarının toplama oranı, Almanya’dan daha fazla. Yani model dağılımı oldukça sağlıklı ve 10 binli adetlere tek bir modelle gelinmedi.”
Kendi 2012 Takvimini Kendin Yap, Şanslı sen ol!
Tüm dünyada ilgi odağı olan pazarlama iletişimi faaliyetleri ile dikkat çekti!
Bir yanıt yazın