Fransız üretici Peugeot, yeni 408 modelini Pekin’de tanıttı. Çin, artık üretim merkezi olmanın yanında önemli bir pazar olmaya da başladı. Bunun en büyük kanıtlarından biri de yeni Peugeot 408’in Pekin’de tanıtılması olsa gerek. 300 Çinli gazeteci ve700’den fazla bayi temsilcisinin katıldığı dünya prömiyeri, Fransız üreticinin bundan sonra daha agresif bir pazarlama stratejisi izleyeceğini de göstergesi oldu. Çin pazarındaki geçmişi sadece 5 yıl olan Peugeot’nun 2009’da 410 bin adet satış yaparak 2008’e göre yüzde 44 artış elde etmesi bu stratejinin ilk işaretlerini vermişti aslında. C segmentindeki 307 HB ve 307 Sedan modellerinin dünya genelinde 3 milyon 522 bin adetlik satış gerçekleştirmesi ile cesaretlenen Peugeot, bu pazarlama stratejisi ile aynı başarıyı 408 DF modelinden de bekliyor: Yeni 408 de Çin pazarında satışların yüzde 45’ini oluşturan bu sedan segmentinde konumlandırılacak. Eğer Peugeot’nun stratejisi tutarsa yeni 408 sayesinde markanın Çin’deki satışları 2010’da yüzde 30 civarında artış gösterebilir. Peugeot’nun Çin ve Avrupa tasarım ekiplerinin ortak çalışmasıyla geliştirilen bu otomobil, Fransız markanın modern ve güvenli üretim felsefesinin bir ürünü. Geniş iç mekanıyla öne çıkan 408 ismi, Peugeot’nun geleneksel kodlamasının da devam edeceğini gösteriyor: “4” rakamı bu orta sınıf sedan otomobilin uzunluğunu (4680 mm) temsil ederken “8” rakamı da otomobilin kaçıncı nesil olduğunu gösteriyor. Ortadaki “0” rakamı ise tüm Peugeot otomobillerinden aşina olduğumuz, artık klasikleşmişbir tercih. Dong Feng Peugeot 408 için, bir anlamda PSA grubu ile Çinli DFM’nin ortak çalışmasının meyvesi denebilir. Zaten 408 DF de Çin’deki Wuhan fabrikasında üretiliyor. 408 DF’in yıllık satış hedefi ise 100 bin adet olarak planlamış.
Yenilenen Toyota Hilux “durdurulamayan güç”
Toyota’nın değişen tasarım anlayışının en son örneği olarak yollara çıkıyor.
Bir yanıt yazın