Peugeot önemli değişim kararları alarak ve hedeflerini her zamankinden biraz daha sert bir şekilde belirleyerek 2010 yılının startını verdi. Bu konu hakkında Peugeot Türkiye’nin Genel Müdürü Jean Pierre Vieux şu açıklamayı yaptı: “Peugeot, 2010 yılında 200’üncü yaşını kutluyor. Markamız 200 yıldır çağının esin kaynağı oluyor ve dönemine damga vuran ürünler yaratıyor. Peugeot, 200 yıldır işlevsellikle heyecanı bir arada sunuyor. Bildiğiniz gibi 2010 yılının başında kimliğimiz yenilendi ve yeni bir marka dünyası yarattık. Yeni tasarım eğilimleri, yeni uluslararası slogan, Peugeot Motion & Emotion, yeni aslanlı logo ve yeni görsel dünyamız ortaya çıktı.
Ayrıca Peugeot, 2010 yılında kendine 3 yeni hedef belirledi. Bu hedefler, 2015 yılına kadar dünya markalar sıralamasında 3 basamak yükselmek, tasarım konusunda referans marka haline gelmek ve yeni ulaşım çözümlerinde lider olmak. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayacak olan yeni ürün stratejisi, çevre konusunda liderlik, yeni tasarım çizgileri, yeni ulaşım çözümleri, yeni görsel kimlik alanlarındaki markanın üstünlükleri, Cenevre Otomobil Fuarı’nda Peugeot standında sergilendi”. 2009 yılında araç satışı bakımından dünyada birinci Fransız markasının Peugeot olduğunu dile getiren Jean Pierre Vieux, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Peugeot, sürüş keyfiyle çevreye saygıyı bir araya getiren binek araçlarından oluşan son derece geniş ürün yelpazesiyle, geniş kesimlere yönelik üretim yapan marka özelliğini ve geleneksel pazarlarındaki üstünlüğünü bir kez daha kanıtladı. ~Peugeot, Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya tanıtımını yaptığı 5 by Peugeot konsepti ile prestijli sedan pazarındaki iddiasını sürdürerek, lüks modeller dünyasındaki tarihsel varlığına yeni bir yorum getirdi. Peugeot’nun ürün atağı yeni segmentlere girişten geçiyor, bu çerçevede, Peugeot 2009 yılında, crossover modeli 3008’i piyasaya sürdü, daha sonra, kompakt tek hacimli 5008 üst düzey kompakt SUV pazarına sunuldu. 2010 yılı baharında, saf heyecan konsantresi şeklinde somutlaşan rüya araç, coupe RCZ, Peugeot’nun ilk seri dışı modeli olacak”. 2010 yılının sonunda i0n ismi verilen modellerinin Avrupa’da piyasaya sürülen ilk yüzde 100 elektrikli otomobil olacağını da dile getiren Jean Pierre Vieux, “Peugeot, BB1 ruhunu tümüyle temsil eden bir araçla otomobilin sınırlarını zorlamayı hedefliyor. Peugeot, bir yandan geleneksel pazarlarında ve öte yandan yeni pazarlarda yürüttüğü ürün atakları ile 2010-2012 yılları arasında dünyada 14 yeni model sunacak. Çevre sorunlarının üstesinden gelmek, Peugeot’nun sürekli olarak izlediği bir diğer öncelikli hedefi oluşturuyor. Partikül Filtresi’nde (FAP) öncü olan Peugeot, on yılda HDi araçlarından yaklaşık 2.3 milyonunda FAP kullandı. Günümüzde, Avrupa’da satılan Peugeot araçlarının yüzde 50’si (örneğin, Cenevre’de sergilenen dört düşük salımlı “low emission” modeli gibi) km’de 130 g’dan az CO2 yayıyorlar. Peugeot, tüketicileri çevre sorunları konusunda bilinçlendirmek amacıyla, Avrupa’nın ilk çevreci yarışı “Peugeot Eco Cup”’organizasyonunu düzenledi. ~Türkiye dahil 18 Avrupa ülkesinden gelen 72 ekip, kesinlikle birbirinin aynı HDi motorlu dört modelden biri ile yarışarak (207, 308, 3008, 5008), Paris ile Cenevre arasında 1000 km’lik kontrollü bir güzergah üzerinde düzenlenen bir “economy run”, yani çevreci ve ekonomik yarış organizasyonunda mücadele ettiler. Türkiye’yi temsil eden ekip yarışmayı 4. olarak tamamlayarak ülkemizin bu konudaki duyarlılığını sergilediler” diyerek çevre konusuna verdikleri önemi de vurguladı.
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux
“Prestijli sedanda iddialıyız”
Yorum yazın