Renault, Megane’ı tazeledi

Görsel açıdan bugüne kadar Megane
yeterli bir otomobil oldu.
2008 yılında yenilenen Fransız
modelin zarif yan hatları kompakt
sınıfa yeni bir boyut getirmişti. Tüm
Megane hayranları için müjdeli haberi
ilk başta verelim: Yan hatlar
aynen kalıyor.

Renault yeni model yılı için görsel
açıdan küçük dokunuşlarla yetiniyor.
Buna karşın donanım ve
özellikle yeni motor seçeneklerine
yer veriyor.

Renault yeni motor yelpazesine
Energy adını verdi. Yelpazenin ilk
seçenekleri arasında 1.2 lt benzinli
(115 HP), 110 HP gücünde 1.5 lt
dizel ve 130 HP’lik 1.6 lt dizel motor
geliyor.

İlk sürüşümüzde 1.2 lt seçenek
olan benzinli TC-e motorunu denedik.
Bu modern ünite direkt enjeksiyona
ve turbo ünitesine sahip.
Bunlara ek olarak Start/Stop sistemi,
fren enerjisi geri kazanma
sistemleri ve diğer yenilikler de
eklenmiş durumda. Ortaya çıkan
sonuç ise 115 HP güç ve 2000 d/d’de
üretilen maksimum 190 Nm tork.
Küçük hacimli 4 silindirli motor
alt devirlerden itibaren güçlü bir
çekiş sunuyor. Üst devirlere zorlanmadan
ve nefesi kesilmeden çıkarken
uzun süre sessiz de kalabiliyor.
Renault 0-100 km/s hızlanmayı 10.9
sn, maksimum hızı 185 km/s, yakıt
tüketim değerini ise 5.3 lt/100 km
olarak açıklıyor.

Yeni motor Megane’a has olan
birtakım zayıflıkların önüne geçemiyor.
Bunlara örnek olarak dar
arka koltuk sırası veya radyo ile
navigasyonun karışık kullanımı gösterilebilir.
Diğer taraftan ise yenilenmiş
Megane geniş bir donanım
listesi sunuyor. Opsiyonel olarak
sunulan Visio isimli sistemde şerit
takip ve uzun far sistemi yer alıyor.
Bir iyi haber daha: Beş kapılı karoser
seçeneğinin (1.6 lt, 100 HP)
Almanya satış fiyatı 15.990 Euro’dan
başlıyor. Sürüşlerde kullanmış olduğumuz
Dynamique TC-e 115 HP’nin
Almanya satış fiyatı 21.840 Euro.
Fiyata ise çok sert olan GT-Line
yürüyen aksam da dahil.

Teknik veriler

Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
motor; silindir başına dört supap;
motor hacmi: 1197 cc; maksimum güç:
115 HP-4500 d/d; maksimum tork: 190
Nm-2000 d/d; önden çekişli; 6 ileri
manuel şanzıman; yakıt deposu: 60
lt; 0-100 km/s: 10.9 sn; maksimum
hız: 185 km/s; tüketim: 5.3 lt/100 km;
CO2 emisyonları: 119 gr/km

Beğendiklerimiz

Motor: Turbo beslemeli direkt
enjeksiyonlu küçük motor çok
eğlenceli.

Beğenmediklerimiz

Genel bakış: 5 donanım paketi
ve iki Edition seçeneği, insanın
aklı karışıyor.

Bizi şaşırtan

Sertliği: GT-Line’in sahip
olduğu sertlik. Bu gerçekten
bu kadar sert mi olmak
zorunda?

Sonuç

Renault yeni Megane’nın görselliğini
iyi ki fazla değiştirme yoluna
gitmemiş. İşin daha da iyi kısmı ise
motor yelpazesine eklenen yeni
motorlar.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.