Sayfaları yenileme zamanı

Küçük hacimli motorlar son dönemlerde
hayatımıza sıklıkla girmeye
başladı. Küçük hacim veya downsizing
konusunda, son dönemlerin en önemli
atağı Ford’dan geldi. Ford, 1.0 lt’lik bu yeni
motoruyla yepyeni bir sayfa açarken, şu ana
kadar otomotiv sektöründe yazılmış bir sürü
sayfayı da çöpe attı. Sadece 3 silindire ve
toplamda 97 kg ağırlığa sahip olan 1.0 litrelik
yeni Ford motoru, A4 kağıdı büyüklüğünde bir
alan kaplıyor yani motor kaputunun altında,
oldukça da kompakt bir yapıya sahip.
Bu yeni Ford motoru ilk etapta Ford Focus’ta
kullanılmaya başlandı ama daha sonra, başta
C-Max, Grand C-Max, B-Max ve Fiesta olmak
üzere tüm Ford binek ürün gamına yayılması
bekleniyor.

Focus’un kaputunun altında 47 bin 195
TL’den başlayan bir fiyat etiketi ile satılan bu
ünitenin nasıl çalıştığını bu hafta test ettik.
Ford Focus’un başarılı sürüş dinamikleri ile
bir araya gelen bu motor seçeneğinin nasıl
bir performans göstereceği, en fazla merak
ettiğimiz konuydu.

Öncelikle şunu belirtmek gerekiyor, sokakta
konuşulan “Bu kadar küçük hacimli
bir motor bu gövdeyi taşımaz” düşüncesinin
artık önüne geçmek gerekiyor. Testin tüm
detaylarına başlamadan önce şunu net bir
şekilde dile getirebiliriz: Taşıyor, hem de bal
gibi taşıyor.

6000 d/d’de 125 HP güç ve 1400 d/d gibi
alt bir devirde 170 Nm tork üreten 999 cc
hacmindeki motor, altı ileri oranlı manuel
şanzımanla kombine edilmiş. Fabrika verilerine
göre bu kombinasyonla Focus, 195 km/s
son hıza ulaşırken, 0-100 km/s hızlanmasını
11.4 saniyede tamamlıyor. Bu veriler ışığında
baktığımızda, nasıl bir performansla karşılaşacağımızı
gerçekten merak ediyorduk.

Sürüş hissi ve dinamik özellikler konusunda
Focus zaten sevdiğimiz modeller arasında
yer alıyor. Sahip olduğu dinamik karakteristiği
ile keyif veren bir otomobil olan Focus, bu
düşük hacimli motor seçeneği ile oldukça
atak bir karakter ortaya koyuyor. Alt devirlerden
itibaren kullanıma sunulan yüksek
denilebilecek torku ile çekiş gücü ve dinamik
yapısı son derece iddialı. Keyif veren karakteri
performans konusunda göz doldururken, bu
otomobilin en çok merak edilen avantajlı
yönlerinden biri de, ekonomik yakıt tüketim
değerlerine zorlanmadan imza atabiliyor
olabilmesi. Yaptığımız testler sırasında 100
km’de 7 litre yakıtla yetinebileceğini ispatlayan
Focus, performanslı kullanımlar sırasında
dahi abartılı tüketim rakamlarına ulaşmıyor.

Söz konusu şehirler arası yol veya sakin kullanımlar
olduğunda ise tüketim çok daha aşağılara,
hem de hiç zorlanmadan iniyor. Altı ileri oranlı şanzımanla 1.0 litrelik motorun
kombinasyonu da son derece başarılı.
Manuel şanzımanın çalışma karakteri
de otomobilin sevdiğimiz özellikleri
arasında yer aldı. Vites değişimleri, yolları
net bir şekilde belli olan kumanda
kolundan rahatlıkla yapılıyor. Aynı zamanda
kemikli vites geçişleri ile sportif
bir karakteri de ortaya koyuyor.

Ford
Focus bu motor seçeneği ile son derece
iddialıyken, sahip olduğu diğer özellikleri
de onun sınıfında birkaç adım
öne çıkmasını sağlıyor. Şehir güvenliği,
şerit takip sistemi, sinyal vermeden şerit
değiştirildiğinde direksiyona, şeridine
dönmesi için kuvvet uygulaması, kendi
kendine park edebilme gibi özellikleri
ile Focus, kompakt HB sınıfının
üst sınırlarını zorlayan otomobillerden
biri oluyor. Sürüş karakteri açısından
beğendiğimiz bir model olan Focus,
dinamik sürüşler sırasında son derece
dirençli. İzinin üzerinde kalma ve bunu
yaparken keyif verme konusunda
da uzman. Yönlendirme kabiliyeti ve
direksiyon simidinin başarılı yapısı da
otomobilin direksiyon sistemini eşsiz
kılan özelliklerden.

Sonuç

“Bu kadar küçük ha- DONANIMLAR Ford Focus 1.0 MT
cimli bir motor bu
gövdeyi taşımaz” düşüncelerini
artık çöpe
atmanın zamanı geldi,
hatta geçiyor bile.
Ford Focus, 999 cc
hacmindeki motoru
ile atak bir karakteri rahatlıkla ortaya koyarken,
aynı zamanda tüketim konusunda
da dizel motorlara bile kafa tutabilecek
sonuçları ortaya koyuyor. Focus’un iddialı
sürüş dinamikleri ile uyum halinde çalışan
küçük hacimli ünite, beklediğimizden çok
daha atak bir karaktere sahip. Kısa bir
yolculuğun ardından onu kullanan herkesi
bu yönde şaşırtmayı rahatça beceriyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.