Skoda
‘Rapid Türkiye için en uygun sedan otomobil’

Çek üretici Skoda’nın en son yeniliği olan, kompakt sedan sınıfındaki Rapid’in Türkiye lansmanı, İstanbul Autoshow 2012’de gerçekleştirildi. Rapid’in Türkiye lansmanı için İstanbul’a Skoda Auto Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Werner Eichhorn, aracın Türk pazarı için en uygun kompakt sedan olduğunu belirterek bu pazarda büyük başarı elde edeceğine inandıklarını söyledi. Rapid ile birlikte Skoda’nın küçük modeli Citigo’nun Türkiye tanıtımı da, yine Autoshow 2012’de yapıldı.

Rapid’in lansmanında konuşan Eichhorn, markanın en genç ürününü de Türkiye pazarına sunduklarını kaydederek “Rapid’in Türkiye pazarı için en uygun kompakt sedan olduğuna inanıyorum. Bu otomobili, uluslararası pazarlardaki müşterilerimizin talep ve isteklerine uygun olarak geliştirdik. Dolayısıyla Türkiye’de de büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi. Skoda’nın 117 yıllık tarihindeki en büyük yeni model atağını başlattıklarını söyleyen Eichhorn, “Rapid ve Citigo sadece birer başlangıç. Önümüzdeki yıllarda her 6 ayda bir, yeni bir araç tanıtacağız. 2015’e kadar bütün model yelpazesini yenilemiş ve genişletmiş olacağız” diye konuştu.

Eichhorn, Rapid’in dış boyutlarıyla ilk nesil Octavia’ya yaklaştığını vurgularken, bagaj hacmi ve yolculara sunduğu oturma alanı açısından ise ondan daha büyük olduğunu dile getirdi. Eichhorn, “Rapid, sıradan bir kompakt sedandan daha üstün. Müşterilerimizin çoğu, bu otomobilin büyük bagaj kapağı ve gövdesiyle, sportif bir station wagon özelliklerine sahip olduğunu düşünüyor” ifadesini kullandı. Eichhorn, gelecek yıllarda Rapid’in, Octavia’dan sonra Skoda’nın en çok satan modeli olacağını da sözlerine ekledi.

Fuarda Citigo’nun da tanıtımını yaptıklarını hatırlatan Eichhorn, bu modelle Skoda markasına yeni müşteriler çekeceklerine inandıklarını dile getirdi.

Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu da yaptığı konuşmada Rapid’in Türkiye lansmanı için şirketin en üst düzey yetkililerinin İstanbul’a gelmesinden gurur duyduklarını dile getirdi. Bunun, Skoda 2018 Büyüme Stratejisi’nde Türkiye’nin kritik bir öneme sahip olduğunu bir kez daha gösterdiğini kaydeden Kadirbeyoğlu, yakın zamanda satışa sundukları Citigo ve 2013 yılının ilk aylarında Türkiye yollarına çıkacak Rapid sayesinde gelecek yıl yüzde 3’lük pazar payı ve 15 bin adetlik satış hedefine ulaşmalarının güç olmayacağını ifade etti.

Rapid’in ön satışına başlandı

Autoshow 2012’de Türkiye lansmanı yapılan Skoda Rapid’in ön satışları da, yine fuarla birlikte başladı. Rapid, ilk etapta üçü benzinli, toplam 5 motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Benzinli motor seçenekleri 1.2. lt (75 HP), 1.2 lt TSI (105 HP) ve 1.4 lt TSI (122 HP) olacak. Dizel seçenekleriyse 1.6 TDI (90 HP) ve 1.6 lt TDI (105 HP) motorlardan oluşuyor. İsteğe bağlı olarak 1.4 lt TSI benzinli motor, 7 ileri DSG otomatik şanzımanla da satın alınabilecek. 2013 yılının ikinci yarısından itibaren de DSG şanzıman seçeneği, 1.6 lt TDI (90 HP) dizel motorla da sunulmaya başlanacak.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.