Genel

Sürüş keyfinin dayanılmaz hafifliği

Bu modelleri tekrar görmek istiyoruz Yeni sezonda çok sayıda yenilik ışıldıyor.

850 kg boş ağırlık, 200 HP ve hepsi 45 bin Euro’ya… Eğer
bu denklem gerçekten tutarsa hepimiz yeni keyif formülünün
sefasını sürebiliriz: Ortadan motorlu Alfa Romeo 4C.

Milano’daki mühendisler
bu kez hedefi bayağı büyük tutmuşlar:
2012 sonuna kadar hızlı
bir karbon sporcuyu yani Alfa
Romeo 4C’yi yollara çıkarmak.
Bu minik İtalyan rüyasının ayrıntılarını
şimdiden inceleme
fırsatı bulduk.

Metal buharıyla kaplı parıltılı
boya “Rosso Lava” 4C’nin (4 Cilindro)
yuvarlak karoserini öyle
güzel kaplamış ki, insanın aklına
Monica Belluci’nin kıvrımlarını
kaplayan bir gece elbisesi geliyor.
Ancak ellerimi çekmem gerekiyor.
Hem de çok zor olmasına
rağmen. Lav kırmızısı renkli
yüzeyin verdiği yumuşak dokunma
hissi, insanı okşamaya
tahrik ediyor. Ancak boyanın
yüzeyi parmak izlerini, açıkta bırakılmış
bir bal kasesinin, arıları
kendisine cezbettiği gibi çekiyor.

Centro Stile Alfa Romeo’nun
dış tasarımcılarından biri olan
Alessandro Maccolini, metal buharlı
boyanın tamamen yeni olduğunu
ve henüz pratik kullanımla
ilgili çalışma yapamadıklarını
açıkladı. Hiç mühim değil.
Çünkü bizim ilgilendiğimiz bu
lavı kaynatan enerji.

Alfa Romeo’nun açıklamaları
bir volkanın üzerinde dans etme
sözü veriyor: Arka aksın üzerinde konumlandırılmış bir motor,
arkadan itiş, 2.40 m dingil
mesafesi, çok kısa tampon-tekerlek
mesafeleri, 1.8 lt 200
HP’lik 4 silindirli bir turbo motor,
6 ileri oranlı çift debriyajlı
şanzıman, önde
~
çok bağlantılı,
arkada ise McPherson süspansiyon…

Otomobilin en güzel özelliği
ise 4C’nin ağırlığının 850 kg’dan
daha az olacak olması. Bu rakam,
HP başına sadece 4 kg
ağırlık düşecek olması ve bunun
sonucunda da nefes kesici performans
rakamları sunması anlamına
geliyor. Alfa’nın açıklamasına
göre 4C, 100 km/s hıza
5 saniyeden daha kısa bir sürede
ulaşacak ve bu etkili hızlanma
250 km/s’ye kadar kesintisiz
devam edecek.
Olası rakiplerinden biri olan
Porsche Cayman bile 1400 kg’lık
ağırlığıyla Alfa Romeo 4C’nin yanında
ağır sıklet bir dövüşçü gibi
kalıyor. Bu ikilinin ilk karşılaşmalarını
dört gözle bekliyoruz. Alfa
Romeo 4C’nin tüy sıklet
yapısı tabi ki
ileri teknolojik bir malzeme diyetiyle
mümkün olmuş. Örneğin
karoser parçalarının büyük bir çoğunluğu
karbondan, arkadaki şasi
yapısı ve darbe emici bölgeler
(crash box) ise alüminyumdan
üretilmiş.

Keyif verenler

4C ile Alfa, önemli bir eksiği
tamamlayacak: Ortadan motorlu,
arkadan itişli ve çok keyifli
bir otomobil.

Can sıkanlar

Aslında can sıkan bir şey yok.
Eğer otomobil aynen böyle
üretilirse çok iyi olur.

Süpriz oldu
~

45 bin Euro mu? Bu rakam,
karbon-fiber kullanımı için gerçek
bir kırılma noktası olacaktır.

Sonuç

Ne otomobil ama! 4C, tüm Alfa fanatiklerinin
rüyalarını gerçekleştirecek:
İleri teknoloji, arkadan
itiş, düşük ağırlık ve bolca sürüş
keyfi. Bu haliyle 4C, köklü İtalyan
markayı efsane hale getiren eski
erdemlere dönmüş olacak. Otomobili
aynen böyle istiyoruz.
Forza Alfa!

Yorum yazın

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.