Volvo FE Hibrid, Avrupa’da Tanıtılıyor!…

Hibrid kamyonlar, daha sessiz ve daha temiz çalışma prensibi sayesinde yakıt tasarrufunun yüzde 30’lara varan oranlarda düşmesini sağlıyor. Bu araçların daha çok şehir içi dağıtım ve çöp-atık toplama işlerinde kullanılması bekleniyor.

Volvo Kamyon Avrupa Bölümü Başkanı Claes Nilsson konu ile ilgili açıklamasında; “Daha şimdiden büyük ilgi gören yeni Volvo FE Hibrid model kamyonlarımız, ileri teknoloji ürünü olağanüstü araçlardır. Şurası açık ki ağır ticari araçlar segmentinde hibrid modellere büyük bir ilgi var. Biliyoruz ki gelecekte kamyonların birçoğu hibrid teknolojisini kullanıyor olacak. Bizim de bu doğrultuda üretime başlıyor olmamız ileriki dönem üretimleri için son derece ilham verici ve önemli. Hibrid kullanımının, taşımacılıkta daha efektif yakıt tüketimi bulmacasının önemli bir parçası olduğunu söyleyebiliriz” diyor.

Volvo FE Hybrid başlangıçta Avrupa’nın 13 ülkesinde satışa sunulacak ve uzun vadede diğer pazarlarda da hibrid kamyon satışlarına başlanması bekleniyor. Gelişmiş hibrid teknolojilerinin özel üretim çözümleri gerektirmesinden dolayı kamyonların seri üretimi sınırlı sayılarda gerçekleşecek. Akü teknolojileri her geçen gün daha da geliştiriliyor. Bu gelişmelerle aynı paralelde müşterilere en iyi servisi sunabilmek üzere satış sonrası ekibinin eğitimleri de devam ediyor.

Hibrid teknolojisi özellikle dur-kalkların çok sık yaşandığı yoğun şehir içi trafiği için uygun. Doğru servis ve kalite düzeyini yakalayabilmek için 2008 yılının bahar aylarından bu yana Volvo müşterileri ile saha testleri gerçekleştiriliyor. Kullanım yoğunluğuna göre Volvo FE Hibrid kamyonlar yakıt ve karbondioksit emisyonlarında yüzde 15 ila 20 arasında bir düşüş sağlıyor. Ayrıca, hibrid çöp kamyonlarında elektrik motorlu kompaktör kullanımı sayesinde bu oran yüzde 30 seviyelerine kadar çıkabiliyor.

Volvo FE Hibrid kamyonlar, paralel hibrid sistemi kullanıyor. Bunun anlamı, dizel motorun ve elektrik motorunun ister birlikte ister birbirinden bağımsız şekilde kullanılabiliyor olmasıdır. Sistem iki güç kaynağı arasında otomatik geçişe izin veriyor. Birinci viteste hibrid ile sürüş yapılırken, araç gücünü sadece elektrik motorundan alıyor. Bu şekilde kamyon, sürücüye mükemmel bir sürüş ve hızlanma olanağı sunuyor. Hibrid modu devreye girdiğinde ise dizel ve elektrikli motorun paralel çalışma sistemi yakıt tasarrufunu arttırıyor.

Daha da önemlisi, Volvo’nun hibrid teknolojisi frenleme sırasında mümkün olduğunca fazla enerji tasarrufu sağlamak üzere tasarlandı. Bu nedenle dışarıdan bir kaynakta şarj etmeye de gerek yok. Elektrik gücü aynı zamanda genel gürültü seviyesini de düşürüyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.