Yeni A3’te tutucu değişim

Yeni A3 Cenevre’de sergilendiğinde
ziyaretçiler büyük
sürprizlerle karşılaşmayacak.
Çünkü tasarımcılar,
A3’ün geniş C sütunu, A1’in büyük
ızgarası, A5’in farları ve A6’nın stopları
gibi tanıdık dizayn unsurlarını
harmanlamışlar. Ortaya çıkan
otomobilse, kompakt bir Audi nasıl
görünüyorsa öyle bir tasarıma sahip
olmuş.

Aslına bakılırsa bu sürprizlerden
uzak kalma stratejinin nedeni
ticari kaygılar. 2011 yılında Audi,
sadece Almanya’da 53 bin 801 adet
kompakt model sattı ve bu rakam,
rakipleri BMW ve Mercedes’ten çok
fazlaydı. Hem de A3 neredeyse 9 yıldır
piyasada olmasına rağmen. İşte
yönetim de ilerici deneysel fikirleri
bu yüzden tamamen reddetti, yani
A3’ün ana reçetesini değiştirmeden
sadece geliştirilmesine izin verdi.
Umarız bu, kötü bir karar değildir.
Hem de yeni motorlara, ilerici
hafif üretim tekniklerine ve fiyatlardaki
çok hafif değişime rağmen.
Çünkü kompakt sınıftaki rekabet
gittikçe sertleşiyor: BMW 1 Serisi’in
dışında Mercedes de yeni A Serisi,
kompakt sedan CLC, küçük arazi
aracı GLC ve CLC Shootingbrake ile
Audi’nin karşısında olacak.

Aslına bakılırsa Audi de aile planlaması
üzerinde bayağı çalışmış.
Çünkü 3 kapılı A3 tek model olmayacak.
Örneğin sonbaharda Audi,
Sportback adı verilecek olan 5 kapılı
A3’ü tanıtacak. 5 kapılı karoser A3
tarihinde ilk kez, 3 kapılı kardeşinden
daha uzun bir dingil mesafesine
sahip olacak ve 3.5 cm’lik bu fazlalık
sayesinde arka koltuklarında daha
geniş bir iç mekan sunacak. Buna
rağmen Sportback’in bir iç mekan
mucizesi sunmasını beklememek
gerekiyor.

~Diğer taraftan 5 kapılı A3, MOB
(modüler üretim) platformunun
avantajlarını kullanacak: Ön çamurluklar
ve yeni motorlar sayesinde
öncüsüne göre 80 kg hafifleyecek.
Bu da tüketimi ortalamada yüzde
kadar düşürecek. Örneğin gerek
olmadığı zamanlarda 4 silindirinden
ikisini devre dışı bırakabilen
1.4 lt 140 HP’lik motor, A3 için bir
yenilik olacak. Bu teknoloji her 100
km’de fazladan 0.4 lt tasarruf daha
sağlayacak. Audi’ye yakın kaynaklar
yeni modüler üretim teknikleri sayesinde
yüzde 30’luk tasarruf elde
edebileceğini düşünmesine rağmen,
müşteriler herhangi bir fiyat düşüşünün
keyfini çıkaramayacak. Çünkü
baz modelin 21 bin 600 Euro’luk
Almanya fiyatı güncel versiyondan
600 Euro daha yüksek olacak.
Spor versiyon S3 de bu yıl içinde
piyasaya çıkacak. Aracın 2.0 lt’lik
turbo motoru 270 HP ile güncel versiyondan
5 HP daha güçlü olacak ve
buna rağmen yüzde 15 daha az yakıt
tüketecek.

2013 yılının sonbaharında ise sedan
A3 piyasaya çıkacak ve VW’nin
Jetta’sı gibi bir rol üstlenecek. Bugüne
kadar var olmayan bu model,
Çin ve Rusya gibi gelişen pazarlarda
Audi’ye fazladan satış adetleri getirecek.
Boyu 4.44 m olan A3 Sedan’ın
bagaj hacminin 410 lt olacağı açıklandı.
Bu haliyle A3 Sedan, A4’e terfi
etmeyi düşünenler için de ilginç bir
alternatif olacak.

Bunun dışında Audi, ilk kez A3’te
bir hibrid seçenek sunacak: VW
ile birlikte geliştirilen sistem, 1.4
lt 150 HP’lik TSI motoru 27 HP’lik
bir elektromotorla kombine edecek
ve 100 km’de 5 lt’nin altında yakıt
tüketecek. Bir düğmeye basıldığında
A3 Hybrid sadece elektrik motorunun
gücüyle ilerleyebilecek. Ancak
sadece 2 km boyunca ve maksimum70
km/s’ye kadar hızlarda.

~Sedan versiyonun Avrupa pazarlarında
herhangi bir ağırlığı olmayacak
ancak cabrio karosere platform
oluşturmak gibi önemli bir görev
üstlenecek. WW Eos herhangi bir
halefe sahip olmayacağından ikinci
nesil A3 Cabrio biraz büyük olabilecek.
Bu da kambur tasarımlara
sahip A3 Cabrio zamanlarının sona
ereceğine, entegre bir takla koruma
sistemine sahip olacağına ve daha
şık görüneceğine işaret ediyor.
Böylece A3 Cabrio, 4 kişi için yeterli
iç mekan sunabilecek ve ilk kez
sportif S3 versiyonu da üretilebilecek.
Tavan ise eskiden olduğu gibi
elektrikli sistemle açılan kumaş bir
yapıya sahip olacak.

Sonuç

Teknik olarak A3, üst sınıfa doğru
büyükçe bir adım atmış olacak. Ayrıca
80 kg’lık ağırlık tasarrufu da bu sınıf
için sansasyonel bir değer. Yeni motorlar
çok daha tasarruflu, yeni bilgi-eğlence
sistemleri ise tabi ki rakiplerinin seviyesinde
olacak. Deneysel dizayn değişikliklerinden
kaçınılması ve tutucu bir
değişmesi ise önemli bir risk. Neticede
müşteriler, A3’teki teknolojik gelişmeleri
gözleriyle göremeyecek.
Yeni A3’ün dişli rakipleri
BMW 1 Serisi ve Mercedes
A Serisi’ne karşı
neler yapabileceğini
görmek için sabırsızlanıyoruz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.