Yerini bulan yıldızlar

Çarpışma test sonuçları kullanıcılar kadar otomobil üreticileri için de büyük önem taşıyor. Bir taraftan teknolojik gelişmelere paralel hareket eden üreticiler, diğer taraftan güvenlik konusunda elde ettikleri başarı karşısında daha saygın bir konuma kavuşuyorlar. Bağımsız kuruluş Euro NCAP’in gerçekleştirdiği son çarpışma testine 14 aday katılarak zorlu bir sınavdan geçti. Çarpışma testlerinin en ilginç konuğu ise Çin’den gelen Land-wind CV9 isimli MPV oldu. Çinli markanın elde ettiği sonuç ise pek de parlak değildi.

AUDI A1
Önden çarpışma testinde yolcu kabini stabil kalmayı başardı. Sürücü ve ön koltuk yolcusu iyi korundu. Çocuk kısmında ise A1 en yüksek puanları toplamasını bildi. Aynı şekilde yaya korumada da A1 en başarılı sonucu eldeetti. ESP ve diğer güvenlik ekipmanları konusunda da maksimum puanı alan küçük A1 testi 5 yıldız ile bitirdi.

MINI COUNTRYMAN
Tıpkı A1 gibi Countryman’in ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kalmasını bildi. Ön yolcu için kalça bölgesi ön konsolda yer alan parçalardan dolayı hafif yaralanma riski ile karşı karşıya kaldı. Çocuk değerlendirmesinde ise yine hafif bir risk ile karşılaşılırken, durumun ciddi olmadığı kaydedildi. Yaya koruma ve standart güvenlik ekipmanları testinden başarıyla geçen Countryman 5 yıldız ile testleri bitirdi.~FORD C-MAX
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Ön koltuk yolcusu diz ve kalça bölgesinde iyi korumaya sahip. Genel olarak çok başarılı bir grafik çizen C-Max sadece ön çarpışma esnasında 3 yaş çocuk disiplininde, zayıflık gösterdi. Yaya koruma ve standart güvenlik ekipmanları disiplinlerinde başarılı olan C-Max 5 yıldızı hanesine yazdırdı.

FORD GRAND C-MAX
Kardeşi C-Max gibi Grand C-Max’inde ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Ön yolcu için diz ve kalça bölgesi iyi korundu. 3 yaş çocuk kategorisinde Grand C-Max maksimum puanları alarak üst düzeyde güvenlik sağladı. Yaya çarpışma testinde bacak koruma yeterliydi, diğer bölgeler biraz zayıf kaldı. Güvenlik ekipmanları konusunda da başarılı olan Grand C-Max 5 yıldız ile zorlu sınavdan çıktı.

JAGUAR XF
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Ön yolcu diz ve kalça bölgesi olarak iyi korundu. Çocuk koruma bölümünde zayıf kalan İngiliz markası, özellikle ön koltuğa yerleştirilen havayastığını devre dışı bırakamıyor. Uyarı işaretleri yeterince belirlenmemiş ve bu disiplinde puan kayıpları yaşattı. Yaya testinde ise ön kaputta yer alan sensörler yayayı tespit ederek koruma sağlamayı amaçlamış olsa da sistemin yeni kurallara göre yeterince hassas çalışmadığı görüldü. Güvenlik donanımları konusunda başarılı olan Jaguar testi dört yıldızla bitirdi.~KIA SPORTAGE
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. A sütunu çarpışma testi esnasında 2 mm kadar deforme oldu. Ön yolcu diz ve kalça bölgesi olarak iyi korundu. Ön koltuğa yerleştirilen çocuk koltuğu tam puan alamadı. Buna karşın ön yolcu havayastığı devre dışı bırakılabiliyor ve uyarılar net ve açık ifade ediliyor. Yaya korumada iyi bir sonuç elde eden Sportage’de ayrıca ESP standart olarak sunuluyor. Sportage 5 yıldızla testten ayrıldı.

KIA VENGA
2010 yılının başında ilk defa test edilen Venga özellikle ön çarpışmada bir takım zayıflıklar gösterip 4 yıldız almıştı. Kia bu sonuçtan memnun kalmamış olacak ki aracı iyileştirme yoluna gitmeyi tercih etti. Venga son çarpışma testinde başarılı bir sonuca imza attı. Yolcu kabini stabil kalmayı başarırken daha önceki testte sürücünün göğsüne gelen darbe de bir hayli iyileştirilerek minimuma düşürüldü. Aynı şekilde iyileştirilen çocuk korumasında kayda değer ilerleme sağlandı. Yaya korumada tampon konusunda maksimum puan almasına karşın diğer testlerde yetişkinin baş korumasında aynı değeri elde edemedi. ESP Avrupa pazarının sadece dört ülkesinde opsiyonel olarak sunulurken, geri kalan ülkelerde standart olarak yer alıyor. ~LANDWIND CV9
Avrupa’da henüz satışa sunulmayan CV9 müşteri talepleri doğrultusunda yakında Avrupa’ya ithal edilecek. Önden çarpışma testinin ardından yapılan incelemede, yolcu kabini çok fazla hasar gördü. Bununla birlikte daha yüksek hızlardaki olası bir çarpışma anında sürücü ve ön yolcunun hayatta kalma ihtimali yok denebilecek kadar düşük seviyede. Yan havayastığı bulunmayan aracın yandan çarpmada güvenliği olmadığı çarpışma esnasında, üç tane kapı açıldı. Çocuk korumasında da zayıf kalan CV9’da ayrıca, ön koltuğa yerleştirilen çocuk koltuğu için hava yastığı devre dışı bırakılamıyor. Uyarılar açık ve net olmadığı gibi eksik. Yaya korumasında tampon yayaların bacaklarını iyi koruyor olmasına rağmen diğer disiplinlerde zayıf kalıyor. Sürücü için kemer uyarısı bulunmasının dışında ESP gibi donanımlar Landwind CV9’da yer almıyor.

SEAT ALHAMBRA
Seat Alhambra VW Sharan’la ortak özelliklere sahip. İç mekan yapısı ve benzer güvenlik donanımlarına sahip Alhambra, NCAP’e göre VW Sharan ile aynı sonuçlara imza atabilecek. Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. A sütunu çarpışma testi esnasında 2 mm kadar deforme oldu. Ön yolcu için diz ve kalça bölgesinde iyi koruma sağlandı. Çocuk korumada iyi sonuçlara imza atan Alhambra’da, çocuk koltuğunu ön yolcu koltuğuna yerleştirildiğinde ise hava yastığı uyarısı yeterince açıklayıcı değil. Yaya korumada tampon konusunda başarılı olan Alhambra diğer testlerden başarısız olarak puan alamadı. ESP standart olarak sunulurken 6.ve 7. koltuklar için kemer uyarı sistemi de bulunuyor.~VW PASSAT
 2010’da yenilenen Passat aslında 2005 yılında gerçekleştirilen testlerden farklı bir sonuç almadı. Araç yapısı neredeyse aynı olmasının yanında, yaya güvenliğine verilen önem sonucunda ön tasarımın geliştirilmesiyle yeni kurallara göre iyi sonuçlar elde etmesini bildi. Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Yolcuların diz ve kalça bölgesi iyi korunurken sadece direksiyon kolonu farklı boya ve farklı oturma pozisyonuna sahip kişiler için küçük bir risk taşısa da, yeterli seviyede güvenlik sağladı. Çocuk güvenliği konusunda sıkıntı yaşanmazken sadece yolcu havayastığını devre dışı bırakmak için yeterli bilgiye sahip olunamıyor. Yaya korumada ön tampon bacakları iyi korurken, kaputun ön kısmı korumada zayıf kalıyor ve Passat bu bölümden puansız ayrılıyor. ESP ve sürücü ile ön yolcu için emniyet kemer uyarısı tüm modellerde standart olarak sunuluyor.

NISSAN MICRA
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Ön koltuk yolcusu diz ve kalça bölgesi için iyi bir korumaya sahip. Buna rağmen ön konsolda yer alan bir takım parçalar yaralanmalara sebep olabilecek durumda. Çocuk korumada ortalama bir değere imza atan Micra’da ön koltuğa yerleştirilen çocuk koltuğunda havayastığı devre dışı bırakılabiliyor. Durum ile ilgili bilgiler yeterince net ve açık değil. Yaya korumada ön tampon yayaların bacaklarını çok iyi koruyor ve maksimum puan alıyor. Baş ve çocuk korumada aynı başarıya imza atamayan Micra’da ESP standart donanımda yer alıyor.~OPEL MERIVA
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. A sütunu çarpışma testi esnasında 3 mm kadar deforme oldu. Sürücünün ayak bölümü önemli bir darbeye maruz kalmadı. Ön yolcu için diz ve kalça bölgesinde iyi koruma sağlanırken farklı boylarda ve oturma pozisyonlarında aynı sonuçlar elde edildi. Çocuk korumasında da iyi sonuçlar elde eden Meriva’da isofix bağlantısı olmasına karşın çocuk koltuğu için ayrıca emniyet kemeride kullanıldı. Yaya korumada da iyi sonuçlara ulaşan Meriva’da ESP standart olarak sunuluyor. Arka koltuk kemer uyarı sistemi ise opsiyonel olarak sunuluyor.

VW AMAROK
Ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. Sürücü ve ön koltuk yolcusu diz ve kalça bölgesi için iyi bir korumaya sahip. Yandan çarpma testinde Amarokise en yüksek puanları almayı başarıyor. Çokça gerçekleştirilen yan direk testinde ise manken oldukça fazla darbe alarak testten başarısız oldu. Çocuk korumada önden çarpma testinde önemli bir sıkıntı yaşanmazken ön koltuğa yerleştirilen çocuk koltuğu için havayastığı devre dışı bırakılabiliyor ama sürücü için yeterli düzeyde bilgi bulunmuyor. Amarok’un tamponu yaya korumasında, bacak seviyesinde iyi sonuçlara imza atarken kaputun ön kısmı zayıf kalıyor. ESP ve emniyet kemer uyarısı standart donanımda sunuluyor.~VW SHARAN
Tıpkı kuzeni Alhambra’da olduğu gibi Sharan’ın da ön çarpışma testinde yolcu kabini stabil kaldı. A sütunu çarpışma testi esnasında 2 mm kadar deforme oldu. Ön yolcu için diz ve kalça bölgesinde iyi koruma sağlandı. Çocuk koruma kriterinde herhangi olumsuzluk yaşanmadı. Sadece ön koltuğa yerleştirilen çocuk koltuğu için havayastığını devre dışı bırakma bilgisi yeterince anlaşılır değildi. Yaya korumada ön tampon iyi koruma sağlarken, kaputun ön kısmı zayıf sonuçlara imza atarak Sharan’ı puansız bıraktı. ESP ile 6.ve 7. koltuklar için emniyet kemeri ikaz sistemi standart donanımda sunuluyor. 


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.