Yüzü yeni ama hala basenleri var

Mercedes nişler keşfetmek
konusunda kesinlikle çok
yetenekli. Roadster SLK,
binek CLS ve elit station Shootign
Brake ile Stuttgartlı marka hep önde
olmayı ve rakipleri tarafından takip
edilmeyi başarıyor. Benzer bir manzara
E Serisi’nin coupe ve cabrio karoserleri
için de geçerli. Örneğin 4 Serisi
ile BMW, 3 Serisi’nin teknolojilerini
şık bir ambalajla kaplayarak aracı
bir üst sınıfa doğru terfi ettirirken,
Mercedes çoktan ilk makyajını yaptı
bile. Bugüne kadar olduğu gibi makyajlı
E Serisi’nin de coupe ve cabrio
versiyonlarında da, hatırı sayılır bir
çoğunluğu C Serisi’nden alınan bir
teknoloji karışımı görev yapıyor.

Binek E Serisi neredeyse bir milyar
Euro’luk yüksek bir yatırımla
kapsamlı bir şekilde yenilenirken,
türevlerine
daha basit bir
operasyon yeterli
olmuş. Bu nedenle
E Serisi Coupe
ve Cabrio, binek
kardeşlerinin aksine,
ponton adı verilen
çıkıntılı çamurluklarını korumuşlar.
Çıkıntılı çamurluklar için Mercedes
yetkilileri “sportif versiyonların arkadan
itiş sistemlerinin altını çiziyor”
şeklinde ilginç bir yorum yapıyor.

Ancak bunun bir çekicilik unsurundan
çok, ekonomik bir mecburiyet
olduğu herkes tarafından biliniyor.
Çünkü belirgin derecede düşük olan
satış rakamları nedeniyle yeni pres
makineleri ve kalıpları geliştirmek
pek mantıklı bir hareket olmayacaktı.

Tasarım Şefi Gorden Wagener makyajlı
cabrio ve coupede 4 farlı tasarımdan
tamamen vazgeçmiş ve farları
ortak bir far kapağının altına yerleştirmiş.
Mercedes bu sınıfta LED’li
far sunan ilk marka da olmuş. Daha
yuvarlak hatlara sahip tamponlar ve
büyüyen ızgaralarıyla makyajlı modeller
artık daha modern bir görünüme
sahip. Mercedes bir adım daha ileri
giderek bu tasarımı “daha etkileyici
bir ifade” şeklinde yorumluyor. Yeni
göstergeler, S Serisi’nden alınan analog
saat ve yeni malzemelerle iç mekan
gayet mütevazı kalırken, güvenlik
donanımlarına hatırı sayılır yatırımlar
yapılmış. Bu çerçevede “Intelligent
Drive” adı altında kullanılacak olan
sistemlerin bazılarını S Serisi’nde
bile ancak gelecek yıl görebileceğiz.

Radar bazlı çarpışma uyarısı ve sürücü
yorgunluk algılama sistemi tüm
modellerde standart olacak. Opsiyonel
olarak müşteriler, çapraz trafiği
de algılayabilen ve olası bir
kazanın etkilerini daha
güçlü fren yaparak
azaltan kavşak
asistanını tercih
edebilecek. Yayaları
algılayıp
50 km/s’ye kadar
kendi kendine fren
yaparak kazaları engelleyebilen
Pre-Safe frenler ise diğer
opsiyon olacak. Motorların çoğunluğu
ise öncü modelden alınacak: 184-408
HP arası güçlere sahip 6 benzinli ve
170-265 HP arası güçlerde 3 dizel.

Ancak seçeneklere, 2015 yılında yürürlüğe
girecek olan Euro6 emisyon
normunu karşılayabilen iki yeni motor
daha eklenecek: 2.0 lt 211 HP’lik
benzinli ve 333 HP’lik 6 silindirli çift
turbo. Makyaj kapsamında mühendisler
E Serisi’nin süspansiyonunu da elden
geçirmişler. Spor süspansiyonun
standart olarak sunulacağı otomobilde,
konforla sportiflik arasında daha
iyi bir denge kuracağı iddia edilen
aktif süspansiyon ise opsiyonel olacak.
Makyajlı coupe ve cabrionun fiyatları
hakkında henüz bir açıklama yok.
Ancak Almanya fiyatlarının hafifçe
artacağını tahmin ediyoruz. Bu çerçevede
coupe 411 bin 441 Euro, cabrio
ise 48 bin 284 Euro’dan başlayabilir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.