Toyota Teknolojisi Paris’te

Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “A segmentindeki küçük motor hacmine sahip modellerden arazi kullanımına yönelik büyük motor hacmine sahip modellere kadar geniş bir ürün gamı bulunan Toyota, optimal drive ve hibrid teknolojileri sayesinde, geçtiğimiz sene Avrupa’da en düşük emisyonlu ürün gamına sahip olan ikinci marka oldu. Alternatif yakıtların birarada kullanımına imkan sunan hibrid teknolojisini kısa ve orta vadede kararlılıkla savunan Toyota’nın dünyada 2,8 milyon adede ulaşan hibrid araç satışı ve milyonlarca müşterisinin takdiri, çevreci teknolojiler konusundaki liderliğinin en önemli kanıtı olmaya devam ediyor. Toyota, Avrupa’da kiraladığı şarj edilebilir hibrid araçların test sürüşlerinden son derece olumlu geri bildirimler alırken, Amerika’da 2012’de elektrikli araçlarını  ve 2015’te hidrojen yakıt hücreli hibrid araçlarını seri üretimle pazara sunmayı planlıyor. Elektrik ve hidrojen gibi alternatif enerji ile çalışan yeni modeller üreten Toyota, altyapı çalışmalarının oluşması, pil teknolojilerinin geliştirilmesi ve toplumun bilinçlendirilmesi yönündeki çalışmalarına da hızla devam ediyor. Toyota’da saat başına ayrılan Ar-Ge bütçesi 632.000 Avro. ” dedi.Lider hibrid üreticisi Toyota, 40 yılı aşkın süredir çevre sorunlarına yönelik sürdürülebilir çözümler üretmek için araştırma yapıyor ve yılda 5,5 milyar Avro yatırım yapıyor. ~Günümüzde ise Toyota, Optimal Drive ve Hybrid Synergy Drive ekseninde yürüttüğü çalışmalar ile yakıt verimliliğini artırmayı ve CO2 emisyonlarını azaltmayı, hava kalitesini artırmak amacıyla egzoz emisyonlarını azaltmayı ve ulaşımda alternatif yakıtların kullanımını geliştirmeyi hedefliyor. Toyota bir yandan Toyota Optimal Drive teknolojisiyle fosil yakıtlı motorların verimliliğini arttırıyor, diğer yandan Hybrid Synergy Drive (HSD)® teknolojisiyle hibrid, PHV (şarj edilebilir hibrid araçlar), FCHV (yakıt hücreli hibrid araçlar) ve EV (elektrikli araçlar) gibi alternatif çözümler üretiyor. Avrupa pazarında, ilk tam hibrid otomobil Prius ile 200 bin satış adedine ulaşan Toyota, 2010 Paris Otomobil Fuarı’nda hibrid otomobilleriyle gövde gösterisi yapıyor. 2020’lerin başlarına kadar Avrupa’da tüm modellerinin hibrid versiyonunu pazara sunmayı planlayan Toyota, bu hedefin ilk adımını temsil eden ve C segmentindeki ilk tam hibrid otomobil olan Auris Hibrid (HSD) modelini fuarda sergiliyor. Toyota’nın bu stratejisine paralel olarak geliştirilen FT-CH (Future Toyota Compact Hybrid) Concept modeli de Avrupa’da ilk kez sahne alıyor. Şehir hayatına uygun ve stil sahibi tasarımı ile dikkat çeken 4 metrenin altında uzunluğa sahip FT-CH, Toyota’nın küçük sınıftaki ilk tam hibrid aracı olacak.~Toyota Verso S
B-MPV segmentine yeni bir başlangıç

Müşteri odaklı hizmet anlayışıyla hareket eden Toyota 1999 yılında Yaris Verso ile yarattığı B-MPV segmentine ilk kez 2010 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilediği ve Şubat 2011 itibariyle satışa sunacağı yeni Verso-S modeliyle yeniden giriyor. Yeni Toyota Verso-S, kompakt boyutlarıyla B-Hatchback segmentinin kullanım kolaylığıyla C segmentinin iç mekan genişliğini aynı potada eritiyor. Verso-S kompakt boyutları, zekice tasarlanmış detayları ve kullanışlı yapısıyla B-MPV segmentine mekan kullanımında tamamen yeni bir yaklaşım getiriyor. 3990 mm ile Avrupa B-MPV segmentinin en kısa aracı olan Verso-S, buna rağmen fonksiyonel, geniş ve esnek iç mekan konseptiyle son derece kullanışlı ve konforlu bir yaşam alanı vaat ediyor. Yeni Toyota Verso-S, B-MPV segmentinin en iyi ön koltuk baş mesafesi, arka koltuk diz mesafesi ve yükleme alanı değerlerini sunuyor. Yüksek oturma pozisyonu sayesinde sürücü ve yolcular çevreye hakim bir sürüşün yanı sıra rahat binme ve inme kolaylığının keyfini sürebiliyor. Yeni Toyota Verso-S’in orta konsoluna entegre edilen 6,1 inçlik renkli  dokunmatik ekranlı Multimedya sistemi, Bluetooth® üzerinden cep telefonu bağlantısı, USB girişi, iPod arayüzü ve geri görüş kamerası gibi özellikleriyle hayatı eğlenceli kılıyor. Verso-S, Toyota Optimal Drive teknolojisine sahip biri benzinli ve diğeri dizel her biri Euro 5 emisyon normuna uygun iki adet motorla donatılmış durumda. ~99 PS gücündeki 1.33 Dual VVT-i benzinli motor 5,5 lt/100 km sınıfının en iyi yakıt tüketimini sunarken 136 gr/km CO2 emisyonuna sahip. Opsiyonel olarak sunulan CVT teknolojisine sahip Multidrive S şanzıman, vites kolunun yanı sıra direksiyondan vites değiştirme özelliği ile manuel kullanım olanağı sunuyor. 1.33 litrelik motor, Multidrive S otomatik şanzımanla 5,9 lt/100 km yakıt tüketimi ve 142 gr/km CO2 emisyon değerine sahip. 90 PS gücündeki 1.4 D-4D dizel motor 4,5 lt/100 km yakıt tüketimi ve 119 gr/km CO2 emisyon değeriyle son derece tutumlu ve çevreci bir yapı ortaya koyuyor. Opsiyonel olarak sunulan MultiMode otomatikleştirilmiş manuel şanzıman tam otomatik olarak veya direksiyondan vites değiştirme özelliği ile manuel kullanım olanağı sunuyor. MultiMode otomatik şanzımanla kombine edilen 1.4 D-4D dizel motor 5,0 lt/100 km yakıt tüketimi ve 124 gr/km CO2 emisyon değerine sahip.

Toyota standındaki diğer göz alıcı yenilikler iQ ve Aygo’da:  

Toyota Aygo
Yeni Multimedya Sistemiyle Daha Eğlenceli

Çevreci teknolojilere yatırım yapmaya devam eden Toyota minik sınıftaki temsilcisi Aygo’nun ödüllü 1,0 litrelik benzinli motorununun CO2 emisyon değerini iyileştirdi ve kullanışlı olduğu kadar eğlenceli dokunmatik ekranlı Multimedya sistemiyle Aygo’yu daha eğlenceli bir hale getirdi. ~Toyota Aygo’da kullanılan 1.0 VVT-i benzinli motor “Sub 1.0 litre Engine of the Year-1.0 litre altı Yılın Motoru” kategorisindeki ödülü 2010 dahil 4 yıl üst üste alarak başarısını kanıtlamış durumda. Toyota 1.0 VVT-i benzinli motor üzerinde iyileştirme çalışmaları yaparak daha önce 106 gr/km olan CO2 emisyon değerini 103 gr/km’ye düşürdü. Toyota araç içerisindeki yaşamı eğlenceli kılmak amacıyla Multimedya alanında da yenilikler sunmaya devam ediyor. Aygo Connect Multimedya sistemi 4,3 inçlik dokunmatik ekran, Bluetooth cep telefonu bağlantısıyla iPod, Aux ve USB girişleri sunuyor. Yüksek performanslı GPS teknolojisine sahip olan TomTom imzalı navigasyon sistemi kuş bakışı harita, POI (ilgi alanı noktaları), ses tanıma, metin okuma ve hız limiti göstergesi gibi özellikleri destekliyor.

Toyota iQ
Yeni İç Mekanıyla Daha Modern Ve Kaliteli

Modellerini müşteri beklentileri doğrultusunda yenilemeye devam eden Toyota kent yaşamında hayatı kolaylaştırmak üzere geliştirilen iQ’nun iç mekanını yeniledi ve 1.33 litrelik benzinli motoru Multidrive S otomatik şanzımanla donattı. Toyota, yoğun kent yaşamında hayatı kolaylaştırmak için geliştirilen minik sınıf temsilcisinin daha kaliteli malzemelerle donatarak yeniledi. Yüksek kaliteli malzemelerle yeniden şekillendirilen iki renkli iç mekanda dokunma duygusunu arttıran yumuşak malzemelere yer verilmiş. ~El temasının yoğun olduğu kapı panelleri veya ön konsolun üst bölümü gibi yerlerde kullanılan yumuşak malzemeyle yenilenen Toyota iQ daha kaliteli bir yaşam alanı vaat ediyor. İç mekanda yeni iki farklı renk alternatifi sunuluyor. İlk seçenekte beraberinde ferahlık getiren mat açık gri hakim. Üçgen formlu orta konsol ise parlak siyah lake ile ön plana çıkartılmış. Orta konsolun üst bölümü ile çevresi parlak lake kırmızıyla daha da belirginleştirilmiş. Deri kaplı direksiyon simidinin kırmızı dikişleriyle iç mekan detayları tamamlanmış. Genel olarak aynı temel yapıyı koruyan ikinci seçenekte ise orta konsol ve kapı panellerinin bazı bölümlerini mat gümüş bir kaplama süslüyor. Parlak siyah lake gösterge paneli çerçevesi yerini siyah ve gümüş ağırlıklı bir renge bırakıyor. Her iki seçenekte de isteğe bağlı olarak parçalı deri döşemeli koltuklar sunuluyor.

Not: Basın bülteninden
derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Toyota Teknolojisi Paris’te

Toyota Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “A segmentindeki küçük motor hacmine sahip modellerden arazi kullanımına yönelik büyük motor hacmine sahip modellere kadar geniş bir ürün gamı bulunan Toyota, optimal drive ve hibrid teknolojileri sayesinde, geçtiğimiz sene Avrupa’da en düşük emisyonlu ürün gamına sahip olan ikinci marka oldu. Alternatif yakıtların birarada kullanımına imkan sunan hibrid teknolojisini kısa ve orta vadede kararlılıkla savunan Toyota’nın dünyada 2,8 milyon adede ulaşan hibrid araç satışı ve milyonlarca müşterisinin takdiri, çevreci teknolojiler konusundaki liderliğinin en önemli kanıtı olmaya devam ediyor. Toyota, Avrupa’da kiraladığı şarj edilebilir hibrid araçların test sürüşlerinden son derece olumlu geri bildirimler alırken, Amerika’da 2012’de elektrikli araçlarını  ve 2015’te hidrojen yakıt hücreli hibrid araçlarını seri üretimle pazara sunmayı planlıyor. Elektrik ve hidrojen gibi alternatif enerji ile çalışan yeni modeller üreten Toyota, altyapı çalışmalarının oluşması, pil teknolojilerinin geliştirilmesi ve toplumun bilinçlendirilmesi yönündeki çalışmalarına da hızla devam ediyor. Toyota’da saat başına ayrılan Ar-Ge bütçesi 632.000 Avro. ” dedi.

Not: Basın bülteninden
derlemedir
.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.