Aşkın 4×4 hali

itsubishi dendiğinde aklımıza
arazi araçları konusunda başarılı
markalardan biri geliyor. Dakar
Rallisi’nde çok önemli başarılar elde eden
Mitsubishi son kozunu kompakt SUV sınıfında
oynadı: ASX. Onun için seçilen reklam
sloganında, isminin de yaptığı çağrışım ile,
aşk kelimesi ön plana çıkarıldı. Ülkemizde
1.6 lt’lik benzinli motor ve iki tekerlekten
çekiş sistemi ile satışa sunulan ASX, şimdiyse
testimize 1.8 lt hacimli dizel motoru ve dört
tekerlekten çekiş sistemi ile konuk oldu.
Satış fiyatı 110 bin TL olarak açıklanan test
aracımız ilk bakışta biraz yüksek bir bedel
talep edildiğini düşündürüyor. Çünkü 1.6
lt’lik benzinli motorla ASX’i 60 bin TL’ye de
satın almak mümkün. Ancak ASX’te hem
arazi özelliklerini kullanmak, hem de dizel
motor sahibi olmak istiyorsanız bu bedeli
gözden çıkarmanız gerekecek. Ne yazık ki
ASX, otomatik şanzıman beklentilerine cevap
veremiyor: İki motor da manuel şanzımanla
satışa sunuluyor.

Köpekbalığı tasarımı

Mitsubishi’nin köpekbalığı tasarımı adını
verdiği hatlar bu araçta da karşımıza çıkıyor.
Markanın yeni yüzünü temsil eden bu değişimle
birlikte Mitsubishi modelleri, kaliteli
ve agresif görünüm sunuyor. ASX ile ilk kez
karşılaştığınızda karizmatik bir tasarıma sahip
olduğunu görüyorsunuz. Kompakt SUV
sınıfının hırçın görünümlü araçlarından biri
olan ASX, neresinden bakarsanız bakın son
derece agresif görünen bir araç: Özellikle dikiz
aynasında gördüğünüz zaman arkanızdan
bir yırtıcının geldiğini düşünmeniz mümkün.
Yaşam alanını incelemeye, ilk olarak genişlik
konusunda ne durumda olduğunu kontrol
ederek başladık. Yüksek tavan yapısı ile son
derece ferah bir kullanım alanına sahip olan
ASX, beş kişinin yolculuk yaptığı durumlarda bile ihtiyaçlara cevap verebiliyor.
Kullanım, genişlik, iniş-biniş, müzik sisteminin
performansı ve havalandırma sisteminin
çalışma karakteri konularında bir
sıkıntı yaşamadık. Mitsubishi karakterini
yansıtan detaylara ev sahipliği yapan yaşam
alanı biraz fazla plastik kullanıldığını düşündürüyor.

~Ancak bu durum kesinlikle önemli bir
sorun olmuyor. Çünkü metal görünümlü
kaplamalarla hem genel tasarım renklendirilmiş
hem de orta konsolun karanlık bir
etki bırakması engellenmiş. Koltuk kalitesi,
ideal sürüş pozisyonunun bulunması veya
görüş açıları konusunda sıkıntımız olmadı.
Koltukların yüksek yapılı yan destekleri performanslı
kullanımlar sırasında işe yarıyor.


Bu sınıfın tecrübeli markası

Sürüş karakterine baktığımızda ASX, markanın
arazi tecrübesi sayesinde, en baştan
olumlu puan aldı. Ağır arazi şartları için
geliştirilmemiş olmasına rağmen ASX, sahip
olduğu dört tekerlekten çekiş sistemi ile
hafif arazi şartlarıyla rahatça başa çıkıyor
ve bu bölgeleri adeta oyun alanına çeviriyor.
Asfalt dışında başarılı bir karaktere sahip
olan ASX, asfalt üzerinde de güven veren
bir araç: Yüksek yapısına rağmen herhangi
bir salınım yaşatmıyor ve yüksek hızlarda
girdiğimiz virajlardan bile başarıyla ayrılıyor.
Ancak özellikle yüksek hızlardaki gürültü
seviyesi beklediğimizin biraz üzerindeydi. İyi
çalışan bir direksiyon sistemine sahip olan
ASX, yönlendirme kabiliyeti açısından
da sıkıntı yaşatmıyor.

Süspansiyon sisteminin güvenlik ve
konfor beklentilerini zorlanmadan yerine
getirdiğini de notlarımız arasına
ekleyelim. Bu tip araçlarda çok daha
güçlülerini gördüğümüz dizel motorun
116 HP’lik gücü açıkçası ilk başta biraz
cılız göründü.

~300 Nm tork üreten 1.8 lt hacimli dizel
ünite performans konusunda elbette çok
iyi değil ama ondan ne beklediğiniz de
çok önemli. Biraz daha güçlü bir motor
en azından görünümün vahşi yapısına
daha çok yakışabilirmiş. Diğer taraftan
bu motor da performans konusunda
bizlerin beklediğini verdi: Tablodaki
hızlanma değerlerine baktığınızda sonuçların
oldukça iyi olduğunu göreceksiniz.
Evet, motor ilk bakışta cılız
görünüyor ama 6 ileri oranlı manuel
şanzımanla iyi bir iş birliği yapıyor ve
yol ortalamalarına göre ASX’i hızlı yapmaya
yetiyor.

Sonuç

Arazi araçları konusunda gerçek bir usta olan Mitsubishi, ASX ile kompakt
SUV sınıfında da iddialı. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 1.8 lt’lik dizel ünite
sayesinde ASX’i daha da iddialı bir konuma getiren Mitsubishi, sürüş karakteri
açısından her türlü yol şartında güven veren bir araç ortaya çıkarmış.
Dizel motorun gücü ilk bakışta biraz cılız görünse de performansını gördükten
sonra ilk izlenimin yanıltıcı olduğunu anlıyorsunuz. Bunun dışında motor
tutumlu tüketim rakamlarına da imza atıyor. Son derece hırçın bir görünüm
sunan ASX, yaşam alanında genişlik ve konfor konularında temel beklentileri
karşılaştırabiliyor. Ancak fiyatının biraz iddialı olduğunu düşünüyoruz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.