Pirelli F1 Pzero, istanbul park’ta sahne alıyor

Dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonuna 2011 yılı itibariyle 3 yıl süreyle resmi lastik tedarikçisi olarak destek verecek olan Pirelli, Formula 1 için geliştirdiği lastikleri Türk Pirelli’nin İzmit’teki fabrikasında üretiyor. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın ilk 3 yarışında başarılı bir performans ortaya koyan ve Formula 1’e yeniden heyecan kazandıran Pirelli F1 PZero lastikler sezonun 4. yarışı olan Türkiye Grand Prix’sinde ev sahibi olarak sahneye çıkacak.

Türkiye Grand Prix’si sadece Türkiye’de üretilen lastiklerin Türkiye’de piste çıkacak olmasıyla önem kazanmıyor, aynı zamanda 2011 Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın Avrupa’daki ilk yarışı olmasıyla da öne çıkıyor. Sezonun ilk 3 yarışı sırasıyla Avustralya, Malezya ve Çin’de koşulmuştu. İstanbul park ve Türkiye GP’sinin Pirelli için bir başka önemi ise yeni sert lastiğinin üretildiği Türkiye’de İstanbul Park pistinde Cuma günkü serbest antrenmanlarda test edilecek olması. Tıpkı bundan önceki 3 yarışta olduğu gibi sezonun Avrupa’daki açılış yarışı niteliğinde olan Türkiye GP’sinde de sert ve yumuşak lastikler görev yapacak.

Formula 1’e 2005 yılında dahil olan Türkiye GP’sinin koşulduğu İstanbul Park sezonun en heyecan verici pisti olarak haklı bir üne sahip. 5.338 metre uzunluğa sahip olan pistin en popüler noktası yüksek hızda geçilen ve birçok apex noktasından oluşan 8. viraj. Özellikle bu bölüm lastikler üzerinde ciddi bir baskı uyguluyor. 309,396 km’ye eşdeğer 58 turdan oluşan Türkiye GP’sine ev sahipliği yapan İstanbul Park, Formula 1’in saat yönünün tersine koşulan tek pisti. 2005 yılından bu yana koşulan 5 adet Türkiye GP’sinde 3 adet zafer ve pole pozisyonu elde eden Felippe Massa, İstanbul Park’ın en başarılı pilotu olarak öne çıkarken, toplam 48 pitstopun gerçekleştirildiği 2005 Türkiye GP’si en yüksek pitstop adediyle kayıtlara geçmiş durumda. Türkiye aynı zamanda önümüzdeki 3 yıl boyunda Pirelli’nin resmi lastik tedarikçisi olduğu GP2 ve GP3’e de ev sahipliği yapıyor.

Pirelli Ar-Ge Direktörü Maurizzio Boiocchi “Takımlarla koordine bir şekilde lastiklerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Cuma günkü serbest antrenmanlarda yeni sert lastiğimizi test edeceğiz. İstediğimiz sonuçları elde edersek yeni sert lastiğimizi İspanya GP’sinde pilotların kullanımına sunacağız” derken, Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “50 yıldır lastik üretimi gerçekleştirdiğimiz Türkiye bizim için ayrı öneme sahip. Yapısı gereği İstanbul Park sezonun en heyecan verici ve en sevilen pistlerinden biri olması kadar sezonun lastikleri en çok zorlayacak pistlerinden biri olarak öne çıkıyor. Yüksek süratli virajları, eğimli yapısı ve keskin frenaj noktalarıyla dikkat çeken İstanbul Park birçok apex noktasına sahip olan 8. virajıyla da Formula 1 pistleri arasında ayrıcalıklı konumda. Takımların Türkiye Grand Prix’sinde 3 pitstop stratejisiyle yarışmasını öngörüyoruz, ancak takımlar farklı bir strateji de tercih edebilir” diyerek Türkiye GP’si ve İstanbul Park’ın öneminin altını çizdi.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.