Alman kalitesi hissediliyor

Alman otomobilleri,
otomotiv dünyasının
en önemli dinamolarından
biri. Lüks sınıfta
yer alan araçları başta olmak
üzere Alman markalarının sektöre
getirdikleri artılar da çok önemli
boyutlarda. Sektörün yönünü belirleme
konusunda etkin bir rol oynayan
Alman üreticiler arasında
yer alan Volkswagen ise gözünü
bir üst sınıfa dikmiş görünüyor.
Ulaştığı kalite seviyesi ve sürüş
keyfi çıtası ile lüks otomobillere
çok rahat bir şekilde kafa tutabileceğini
düşündüğümüz Volkswagen
modelleri arasında, geçtiğimiz
aylarda yenilenen Passat
bu haftaki test konuğumuz oldu.

Öncelikle bu otomobilin estirdiği
taze rüzgarlar ön plana çıkarken,
kapsamlı bir şekilde elden
geçirilen gövdesi ve alt yapısı ile
Passat sınıfının en iyi ve en önemli
modellerinden biri olmayı zorlanmadan
sürdürecek.

Sınıfının en önemli modeli
olmayı rahatlıkla sürdürecek

Bu otomobille ilgili en önemli
problem ilk üretildiği günden itibaren
orta yaş üstü yetişkinler tarafından
kullanılan bir araç olması
oldu. İlk neslinin tanıtıldığı 1973
yılından itibaren yakasına yapışan
bu yakıştırma onun, gençlerin tercih
etmediği bir otomobil gibi algılanmasına
neden oldu. Fakat
bu durum yeni neslin ortaya çıkması
ile birlikte tamamen yok olmaya
başlayacak çünkü taze bakışları
ile yeni Passat, kendisine
daha alt yaş grubunu rahatlıkla çekebilecek
durumda. Ancak burada
da en önemli problemi karşısına,
kardeşi çıkaracak gibi görünüyor.
Passat’ın özelliklerine çok
yaklaşan Jetta gençler konusunda
hedefi tam 12’den vurabilecek bir
model olduğundan, ağabeyinin
en önemli rakibi olmuş durumda.
Elbette Volkswagen yöneticilerinin
bir bildiği vardır ve bu durumun
ortaya çıkmasına karşı aldıkları
önlemleri de olacaktır, bunları da
ürün ömür döngüsü boyunca görmeye
devam edeceğiz.

~
Ülkemizde 1.4 TSI 122 HP, 1.6
TDI 105 HP dizel ve 2.0 TDI 140
HP güç üreten motor seçenekleri
ile satışa sunulan Passat’ın başlangıç
fiyatı 55 bin TL olarak belirlenmiş
durumda. Gerçekten de
Passat’a ulaşmak bu başlangıç fiyatı
ile oldukça kolay gibi görünüyor.
41 bin 800 TL olan başlangıç
fiyatı ile Jetta’nın daha avantajlı bir durumda olması ise yine
önemli bir problemi beraberinde
getirebilir. Elbette Passat burada
daha büyük boyutlarına ve daha
karizmatik olan özelliklerine güveniyor
ve aramızda da bu kadar
fark olsun dedirtiyor.

Sedan karoserli bir gövdeye sahip
olmasına rağmen, bunun sorununu
yaşamayan ender otomobillerden
biri olan Passat ile Volkswagen,
aynı zamanda sedan karoserli
araçların satışında da
önemli bir artış olacağını düşünüyor.
Yedinci nesli ile Passat,
satışları yükseltme konusunda
bizce de bir sorun yaşamayacaktır.

Passat görünüm konusunda VW
çatısı altında yer alan bir model olduğunu
açık bir dille haykırıyor.
Keyif veren detayları olduğu kadar,
“Ben sınıfımın hakimi olacağım”
gibi algılanan bakışları da dikkat
çekiyor. Görünüm konusunda çok
derin yeniliklerin olmadığı otomobilin
en dikkat çeken yanı
VW’nin amiral gemisi Phaeton ile
olan benzerliği. Kullanılan krom
çıtalarla kalite hissi yukarıya çekilen
Passat, aynı zamanda bakışları
ile de bu otomobile daha çok
benzemeye başladı.

Alçak gövde yapısı ile sportif ve
atletik bir görünümüne de sahip
olan Passat, elden geçirilen gövdesi
ile bizlerin beğenisini kazanmayı
başardı.

~
Yaşam alanına geçtiğimizde ise
kalite seviyesinin oldukça yüksek
olduğunu görüyoruz. Kullanılan
malzemeler oldukça iyi ve
yaşam alanını paylaşanlar tarafından
beğeni kazanıyor. Ancak
kokpitte bazı bölgelerde sert plastiklerin
kullanılması kalite hissini
törpülüyor. Ahşap ve kokpiti
boydan boya dolaşan kaplama ise
kalite hissini artıran ve görünümü daha iyi gösteren bir uygulama. Fakat
bu otomobilin içinde bu tarz
bir ahşap kaplamanın olmaması
gerektiğini düşünüyoruz. Passat
bunu tam dozunda kullanmış fakat
yine de krom kaplama ya da siyah
zeminli bir piyano boyası ile
daha çok hoşumuza gidebilirdi.
Kokpitin bu çıtanın üzerinde kalan
bölümünün son derece ince
görünüyor olması da önemli bir
avantaj. Böylelikle kokpitin devasa
bir görüntüde olmasının önüne
geçilmiş. Orta konsolun tamamının
metal görünümlü olması da
hoş görünen bir uygulama. Ama
sert ışıkların olduğu sürüşler sırasında
çok fazla parlamanın olmasının
önüne geçilmesi biraz
zor görünüyor. Kumanda elamanlarının
kullanımı açısından
bir sıkıntı yaşanmıyor. En çok
sevdiğimiz konulardan birisi ise
kumanda elemanlarının yerlerini
aratmaması oldu. Büyüklükleri
çok iyi ayarlanmış kumanda elemanlarının
kullanımı sırasında
neredeyse hiç zorluk yaşamadık.
Sessizlik seviyesi de Passat kullanıcılarını
memnun edecek detaylardan.
Sunulan eşya gözleri ve bagaj
hacmiyle birlikte yaşam alanın
genişliği de yüzleri güldüren detaylar
arasında yer alıyor.

Sürüş karakteri söz konusu olduğunda
ise Passat gerçek anlamda
keyif vermeyi başaran güvenli
araçlardan biri. 1.4 lt hacmindeki
TSI motor kendisini ispatladı,
ayrıca performansı ile ortalamaları
rahatlıkla yakalıyor ve
hatta bir adım da ortalamaların
önüne geçmeyi başarıyor. Güvenlik
donanımlarının yüksek olması
ise sürüş karakterine olumlu bir
etki yapıyor. Ayrıca güvenlikle sorumlu
elektronik yardımcılar sürüş
keyfinin önüne geçecek olumsuz
bir etki de yapmıyor. Tam zamanında
ve gerektiği kadarıyla
sürüşe müdahale ediyorlar. Başarılı
bir direksiyon simidi ile yapılan
yönlendirmeleri de beğendik.
Net ve keskin bir yönlendirme
sistemi arayanların bu aracı seveceğini
düşünüyoruz. Süspansiyon
sisteminin çalışma karakteri konfor
öncelikli ayarlara sahip olsa bile,
yol tutuşun iyi olmasında da
önemli bir rol oynuyor. Görüş
açıları konusunda biraz sıkıntı
yaşadık ve özellikle park manevraları,
şehir içi keskin dönüşler sırasında
zorlandık. Pedalların kullanımı
ve fren performansı da güvenlik
beklentilerini zorlanmadan
karşılıyor. Yakıt tüketimi açısından
baktığımızda da Passat
tüm motor seçenekleri ile beğeni
toplayacak gibi görünüyor. Daha
güçlü bir benzinli motor isteği
için, Passat’ın gerçekten de farklı
seçeneklere ihtiyacı olacak gibi görünüyor.
Dizel motorlar isteklere
yeter ama 122 HP güç üreten benzinli
motorun daha güçlü bir yardımcısı
olmak zorunda. Bunun
zaten yakın bir süre içinde gerçekleşeceğini
düşünüyoruz.

~
Sonuç



Volkswagen Passat
bu sınıfın liderlerinden
biri olmaya rahatlıkla
devam edecek.
Geçirdiği operasyonla
elini daha da güçlendiren Passat
iyi diyebileceğimiz başlangıç fiyatı ile ön
plana çıkıyor. Sınıfının en beğenilen modellerinden
olan Passat, karizmatik
bakışları ile bizlerin beğenisini kazanan
bir tasarıma sahip. Yaşam alanının artıları
da çok fazla. Sürüş karakteri açısından
Passat zaten her zaman iddialı
olmuştu. Yenileme ile birlikte sürüş keyfi
artırılan ve güvenlik konusunda dikkat
çeken Passat, kriter belirleyicisi olarak
yoluna devam edecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Alman kalitesi hissediliyor

Alman otomobilleri,
otomotiv dünyasının
en önemli dinamolarından
biri. Lüks sınıfta
yer alan araçları başta olmak
üzere Alman markalarının sektöre
getirdikleri artılar da çok önemli
boyutlarda. Sektörün yönünü belirleme
konusunda etkin bir rol oynayan
Alman üreticiler arasında
yer alan Volkswagen ise gözünü
bir üst sınıfa dikmiş görünüyor.
Ulaştığı kalite seviyesi ve sürüş
keyfi çıtası ile lüks otomobillere
çok rahat bir şekilde kafa tutabileceğini
düşündüğümüz Volkswagen
modelleri arasında, geçtiğimiz
aylarda yenilenen Passat
bu haftaki test konuğumuz oldu.

Öncelikle bu otomobilin estirdiği
taze rüzgarlar ön plana çıkarken,
kapsamlı bir şekilde elden
geçirilen gövdesi ve alt yapısı ile
Passat sınıfının en iyi ve en önemli
modellerinden biri olmayı zorlanmadan
sürdürecek.

Bu otomobille ilgili en önemli
problem ilk üretildiği günden itibaren
orta yaş üstü yetişkinler tarafından
kullanılan bir araç olması
oldu. İlk neslinin tanıtıldığı 1973
yılından itibaren yakasına yapışan
bu yakıştırma onun, gençlerin tercih
etmediği bir otomobil gibi algılanmasına
neden oldu. Fakat
bu durum yeni neslin ortaya çıkması
ile birlikte tamamen yok olmaya
başlayacak çünkü taze bakışları
ile yeni Passat, kendisine
daha alt yaş grubunu rahatlıkla çekebilecek
durumda. Ancak burada
da en önemli problemi karşısına,
kardeşi çıkaracak gibi görünüyor.
Passat’ın özelliklerine çok
yaklaşan Jetta gençler konusunda
hedefi tam 12’den vurabilecek bir
model olduğundan, ağabeyinin
en önemli rakibi olmuş durumda.
Elbette Volkswagen yöneticilerinin
bir bildiği vardır ve bu durumun
ortaya çıkmasına karşı aldıkları
önlemleri de olacaktır, bunları da
ürün ömür döngüsü boyunca görmeye
devam edeceğiz.

~
Ülkemizde 1.4 TSI 122 HP, 1.6
TDI 105 HP dizel ve 2.0 TDI 140
HP güç üreten motor seçenekleri
ile satışa sunulan Passat’ın başlangıç
fiyatı 55 bin TL olarak belirlenmiş
durumda. Gerçekten de
Passat’a ulaşmak bu başlangıç fiyatı
ile oldukça kolay gibi görünüyor.
41 bin 800 TL olan başlangıç
fiyatı ile Jetta’nın daha avantajlı bir durumda olması ise yine
önemli bir problemi beraberinde
getirebilir. Elbette Passat burada
daha büyük boyutlarına ve daha
karizmatik olan özelliklerine güveniyor
ve aramızda da bu kadar
fark olsun dedirtiyor.

Sedan karoserli bir gövdeye sahip
olmasına rağmen, bunun sorununu
yaşamayan ender otomobillerden
biri olan Passat ile Volkswagen,
aynı zamanda sedan karoserli
araçların satışında da
önemli bir artış olacağını düşünüyor.
Yedinci nesli ile Passat,
satışları yükseltme konusunda
bizce de bir sorun yaşamayacaktır.

Passat görünüm konusunda VW
çatısı altında yer alan bir model olduğunu
açık bir dille haykırıyor.
Keyif veren detayları olduğu kadar,
“Ben sınıfımın hakimi olacağım”
gibi algılanan bakışları da dikkat
çekiyor. Görünüm konusunda çok
derin yeniliklerin olmadığı otomobilin
en dikkat çeken yanı
VW’nin amiral gemisi Phaeton ile
olan benzerliği. Kullanılan krom
çıtalarla kalite hissi yukarıya çekilen
Passat, aynı zamanda bakışları
ile de bu otomobile daha çok
benzemeye başladı.

Alçak gövde yapısı ile sportif ve
atletik bir görünümüne de sahip
olan Passat, elden geçirilen gövdesi
ile bizlerin beğenisini kazanmayı
başardı.

~
Yaşam alanına geçtiğimizde ise
kalite seviyesinin oldukça yüksek
olduğunu görüyoruz. Kullanılan
malzemeler oldukça iyi ve
yaşam alanını paylaşanlar tarafından
beğeni kazanıyor. Ancak
kokpitte bazı bölgelerde sert plastiklerin
kullanılması kalite hissini
törpülüyor. Ahşap ve kokpiti
boydan boya dolaşan kaplama ise
kalite hissini artıran ve görünümü daha iyi gösteren bir uygulama. Fakat
bu otomobilin içinde bu tarz
bir ahşap kaplamanın olmaması
gerektiğini düşünüyoruz. Passat
bunu tam dozunda kullanmış fakat
yine de krom kaplama ya da siyah
zeminli bir piyano boyası ile
daha çok hoşumuza gidebilirdi.
Kokpitin bu çıtanın üzerinde kalan
bölümünün son derece ince
görünüyor olması da önemli bir
avantaj. Böylelikle kokpitin devasa
bir görüntüde olmasının önüne
geçilmiş. Orta konsolun tamamının
metal görünümlü olması da
hoş görünen bir uygulama. Ama
sert ışıkların olduğu sürüşler sırasında
çok fazla parlamanın olmasının
önüne geçilmesi biraz
zor görünüyor. Kumanda elamanlarının
kullanımı açısından
bir sıkıntı yaşanmıyor. En çok
sevdiğimiz konulardan birisi ise
kumanda elemanlarının yerlerini
aratmaması oldu. Büyüklükleri
çok iyi ayarlanmış kumanda elemanlarının
kullanımı sırasında
neredeyse hiç zorluk yaşamadık.
Sessizlik seviyesi de Passat kullanıcılarını
memnun edecek detaylardan.
Sunulan eşya gözleri ve bagaj
hacmiyle birlikte yaşam alanın
genişliği de yüzleri güldüren detaylar
arasında yer alıyor.

Sürüş karakteri söz konusu olduğunda
ise Passat gerçek anlamda
keyif vermeyi başaran güvenli
araçlardan biri. 1.4 lt hacmindeki
TSI motor kendisini ispatladı,
ayrıca performansı ile ortalamaları
rahatlıkla yakalıyor ve
hatta bir adım da ortalamaların
önüne geçmeyi başarıyor. Güvenlik
donanımlarının yüksek olması
ise sürüş karakterine olumlu bir
etki yapıyor. Ayrıca güvenlikle sorumlu
elektronik yardımcılar sürüş
keyfinin önüne geçecek olumsuz
bir etki de yapmıyor. Tam zamanında
ve gerektiği kadarıyla
sürüşe müdahale ediyorlar. Başarılı
bir direksiyon simidi ile yapılan
yönlendirmeleri de beğendik.
Net ve keskin bir yönlendirme
sistemi arayanların bu aracı seveceğini
düşünüyoruz. Süspansiyon
sisteminin çalışma karakteri konfor
öncelikli ayarlara sahip olsa bile,
yol tutuşun iyi olmasında da
önemli bir rol oynuyor. Görüş
açıları konusunda biraz sıkıntı
yaşadık ve özellikle park manevraları,
şehir içi keskin dönüşler sırasında
zorlandık. Pedalların kullanımı
ve fren performansı da güvenlik
beklentilerini zorlanmadan
karşılıyor. Yakıt tüketimi açısından
baktığımızda da Passat
tüm motor seçenekleri ile beğeni
toplayacak gibi görünüyor. Daha
güçlü bir benzinli motor isteği
için, Passat’ın gerçekten de farklı
seçeneklere ihtiyacı olacak gibi görünüyor.
Dizel motorlar isteklere
yeter ama 122 HP güç üreten benzinli
motorun daha güçlü bir yardımcısı
olmak zorunda. Bunun
zaten yakın bir süre içinde gerçekleşeceğini
düşünüyoruz.

Sonuç
Volkswagen Passat
bu sınıfın liderlerinden
biri olmaya rahatlıkla
devam edecek.
Geçirdiği operasyonla
elini daha da güçlendiren Passat
iyi diyebileceğimiz başlangıç fiyatı ile ön
plana çıkıyor. Sınıfının en beğenilen modellerinden
olan Passat, karizmatik
bakışları ile bizlerin beğenisini kazanan
bir tasarıma sahip. Yaşam alanının artıları
da çok fazla. Sürüş karakteri açısından
Passat zaten her zaman iddialı
olmuştu. Yenileme ile birlikte sürüş keyfi
artırılan ve güvenlik konusunda dikkat
çeken Passat, kriter belirleyicisi olarak
yoluna devam edecek.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.