Türkiye GP’sinden önce Renault Sport F1 tanıtımı

Renault Sport F1 bugüne kadar mükemmel bir sezon başlangıcı yaşadı, RS27 motor Sebastian Vettel ile iki birincilik ve partner Red Bull Racing, Lotus Renault GP ve Team Lotus ekiplerinin tamamı ile altı podyum ve 137 puan kazandı.

Renault Türkiye Grand Prix’si ile ilgili iyi istatistiklere sahip: 2005’te bu yarışın takvime alınmasından bu yana bir Renault motoru iki kez ilk sırada start aldı ve beş kez yarışı podyumda bitirdi.

Türkiye ile ilgili birkaç önemli bilgi …

İstanbul Park pisti hızlı ve yavaş bölümleriyle takvimin en değişken pistlerinden biri. Bu pistin en ünlü virajı bitmez tükenmez 8.viraj, bir düz hatta çıkan dört kirişli bir eğri. Her ne kadar bu eğri bir kaşık profilindeyse de, motor 7. viraj çıkışında, 8. virajda, ardından 9. viraja kadar tüm düz hat boyunca maksimum devrine çıktığından, aslında tamamen son gazda geçiliyor. Birbirini izleyen bu virajlarda tam güçte geçirilen zaman 17 saniyeye ulaşıyor.

9. virajın frenaj bölgesinden sonra, pilot 10. virajda yeniden gaz veriyor ve hafif 11. eğriyi tam gazda geçerek 12 no’lu U viraja varıyor. Bu arada yeniden 17 saniye tam gazda gitmiş olacaktır; bu ise ardı ardına 5 virajın toplam 34 saniye süreyle azami motor devrinde geçileceği anlamına geliyor.

12, 13 ve 14 numaralı yavaş viraj serisi bir pilotun değerli saniyeler kazanabileceği – veya kaybedebileceği – bir bölüm oluşturuyor. Pilot pek de zorlu olmayan saç tokası şeklindeki 12. viraj öncesi 320 km / h’ten 80 km / h’ye yavaşlayacak, sonra 13 no’lu sıkı sağ viraja girecek ve servis alanının düz hattı öncesi son virajı alacaktır. Dolayısıyla, iyi bir sürüş konforu ve yavaş viraj çıkışlarında güçlü çekiş çok önemlidir. Bu nedenle Renault Sport F1 bu özelliklere spesifik olarak uyarlanmış bir motor kartografisi etüt etmek amacıyla bir RS27’yi tezgâhta hazırlamak için oldukça uzun bir zaman harcadı.

Birinci start çizgisiyle ilk viraj arasında Monako’da olduğu gibi sadece 150 m’lik bir mesafe bulunuyor. Lider bu kısa mesafeyi hiçbir yön değişikliği olmadığından yaklaşık altı saniyede alacaktır. Bu gibi durumlarda, kullanım aralığı çok kısa – sadece 3,5 saniye – olduğundan, KERS sistemi büyük bir avantaj oluşturmayacaktır.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.