Büyük motorla büyük ilgi görüyor

Gerek ticari araç kullanıcıları,
gerekse bu araçtan SUV ya da otomobil
konforu arayanlar 2.0 lt’lik bu
büyük motoru tercih etti. Yüzde
1’lik hedef yerine yüzde 10 gibi bir
satış rakamına ulaşmış olması, bunun
en önemli ispatı. Premio adı verilen
zengin donanımlı Doblo, toplam
satışların yüzde 40’ı gibi önemli
bir oranı oluşturuyor.

Eskiden bir ticari araç gibi görünen
Doblo, günümüzde şehrin pahalı
caddelerinde rahatlıkla boy gösterecek
bir tasarıma sahip oldu. Ancak
arka tasarım hafif ticari araç görünümünde
kalmış durumda. Türk
ve İtalyan tasarımcılar tarafından
geliştirilen Doblo’nun iddialı tasarımını,
rakipleri de takip edecektir.

İç mekan özellikleri konusunda ise
hep söylediğimiz gibi Doblo’nun
otomobillerden eksiği değil, fazlası
var. Doblo’nun yüksek sürüş pozisyonu
herkesin beğenisini kazanıyor.
Eşya gözlerinin sayısının oldukça
fazla olması da Doblo’nun artılarından.
ESP’nin donanım listesine eklendiği
Doblo’da, istendiği zaman yerinden
rahatlıkla çıkarılıp alınabilen
bir navigasyon sistemi de aracın
donanım listesinde. Yan sürgülü
kapıları ile kalabalık alanlara yapılan
parklarda iniş binişi çok kolaylaştıran
Doblo’nun, çok geniş bir alana
ihtiyaç duyan bagaj kapağı açılırken
güç de gerektiriyor. Yenilenmesiyle
birlikte, arka tarafta sunulmaya
başlayan elektrikli camları ile
önemli bir eksikliği gideren Doblo’nun
iç mekanında rahatsızlık veren
bir işçilik ya da montaj hatası
yok.

1 tonluk yükleme kapasitesini
otomobil konforuyla birleştiren Doblo’nun
kaputunun altında 2.0 lt 135
HP’lik Multijet dizel motor yatıyor.

Alt devirlerde yine biraz turbo
boşluğu yaşansa bile güçlü motor bu
sorunun üstesinden geliyor. 1500
d/d’de kullanıma sunulan 320 Nm
tork da Doblo’nun atak olmasını sağlıyor.
Altı ileri oranlı manuel şanzımanıyla
0-100 km/s’yi 11.3 sn’de
gerçekleştiren Doblo, maksimum
179 km/s hız yapabiliyor. 60 lt’lik yakıt
deposu, akaryakıt istasyonlarına
daha enden uğranılmasına imkan tanıyor.
Aracın, bu motor ve şanzıman
kombinasyonuyla, esneklik değerleri
de başarılı. Start-stop otomatiğinin
yakıt tüketimine sağladığı etki de
unutulmamalı.

Yan rüzgarlardan çok fazla etkilenmeyen
Doblo’nun sürüş karakterini
de sevdik. Performansı yüksek
motorla bu keyfimiz daha da arttı.
Arka tarafta da bi-link adı verilen bir
sistemin görev yapması konforla
birlikte sürüş keyfini ve güvenliğini
de artırmış durumda. Hafif karoser
salınımları ve zorlama testlerinde yaşadığımız
hafif rota sapmalarının dışında
sürüş, keyif veren bir seviyeye
ulaşıyor. Koltukların kalitesini
sevmediğimiz araçta ideal sürüş pozisyonu
ise kolay bulunuyor.

Sonuç

Bu motor, donanım ve şanzıman kombinasyonu
ile Doblo’nun, SUV, otomobil ve crossoverlara
rakip olduğu iyice ispatlandı. Yüksek
sürüş pozisyonu, geniş yaşam alanı, çok
sayıda eşya gözü ve konforlu ve performanslı
sürüş özellikleri Doblo’nun hafif ticari araç
olarak kalmak istemediğini gösteriyor. 1
tonluk taşıma kapasitesi de sunan Doblo’nun,
satış fiyatı da çok iyi. Böyle bir formülü,
pazarda bulmak zor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.