208 GTi, efsanenin yeniden doğuşu

Peugeot, otomobil sporları tarihine modelleriyle, yarışlardaki başarılarıyla ve büyük spor destanlarıyla damgasını vurdu. Bu genler, GTi efsanesinin çağdaş bir yorumu olan eğlenceli ve şık bir spor model yaratmayı sağladı.

208 GTi, heyecan veren eğlenceli şasisi sayesinde, keskin bir sürüş keyfi ile sürücüsünü mutlu ediyor. Yaylar, amortisör sertlik ayarı, viraj demiri, sertleştirilmiş ön beşik, arka kirişten ve jantlardan oluşan tüm yürüyen aksam motorla uyum içinde çalışması için özel olarak tasarlandı.

Atak ve tepkisel 208 Gti, mükemmel denge ile bir virajdan diğerine geçiyor.. Daha fazla sertlik için özellikle ayarlanmış olan ön süspansiyon sistemi, yola ilişkin bilgileri sürücüye mükemmel bir şekilde aktarıyor. . Arka süspansiyon ayarı da daha fazla güvenlik ve daha fazla kullanım zevki vermek için ayarlandı.

205/45 ebat lastiklerle donatılan Storm boyalı, mat cilalı parıltılı 17″ Carbone jantlar önde 302 mm’lik ve arkada 249 mm’lik hava kanalcıklı diskleri barındırıyorlar. Dinamik hava girişleriyle soğutulan diskler güçlü bir frenleme sağlıyorlar.

1.6 THP 200hp benzinli motor, üzerinde yeniden çalışılan bir egzoz sistemi ile sesini duyuruyor. Kontak açıldığı andan itibaren, bütün devirlerde, kulakları mest eden karakteristik bir ses yayıyor! Kısaltılmış 6 ileri vitesli mekanik şanzıman ile eşleşen motor bu şasinin tüm potansiyelini ortaya çıkarıyor. Maksimum 275 Nm torku ve maksimum 147 kW (200hp) gücü ile, 208 GTi birinci sınıf ivmelenmeler ve ara hızlanmalar sunuyor. 0-100 km/s hızlanma 7 saniyenin altında gerçekleşiyor, 0-1000 m ise 27 saniyede ulaşılıyor. Ara hızlanmalar da aynı düzeydeler, 208 GTi 80 km/s’den 120 km/s hıza 5. viteste 7 saniyenin altında çıkabiliyor.
Bu performanslar aracın ağırlığında sağlanan kazançlardan olumlu etkilendi. Ağırlığı 1160 kg’a indirilerek hafifleyen 208 GTi kilometrede sadece 139 g CO2 yayarak gerçek bir çevre dostu olduğunu kanıtlıyor.
Eğlenceli, yüksek performanslı ve güvenli, büyüleyici sesli, aynı zamanda mükemmel bir hatchback olan 208 GTi sürücüsüne gündelik yaşamında büyük bir kullanım keyfi sunuyor. İstenildiğinde devre dışı bırakılabilen ESP de sürücüye göz kulak oluyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.