Aile SUV’u

Dördüncü nesil
RAV4’ü görür görmez,
bagaj kapağında
artık stepnenin olmaması
hemen dikkatimizi
çekiyor. Toyota stepneden
tamamen vazgeçerken, bagaj
kapağını da klasik konuma
getirdi. Aşağıdan yukarı
doğru açılan bagaj kapağı
artık elektrikli. Toyota mühendisleri
bagaj kapağını
elektrikli yaparken, sürücü
istediği yüksekliğe göre
ayarlayıp hafızaya alabiliyor.
Hafızaya alma işlemi
de anahtarın kumandası ile
yapılabiliyor.

Toyota yeni nesil RAV4
modelini tüm sportif
SUV’ların lideri olarak konumlandırıyor.
Dört tekerlekten
çekiş sistemine sahip
ilk araçlardan biri olan
RAV4’ten bugüne kadar
dünya genelinde 4.5 milyon
ve Avrupa’da 1.2 milyon
adet satıldı.
RAV4’ün elde etmiş olduğu
başarıyı devam ettirebilmek
için Toyota, sürekli
gelişen bu segmentte müşterilerin
isteklerine cevap
vermeye çalışıyor. Müşterilerden
gelen talep ve ihtiyaç
göz önüne alındığında,
RAV4’ün aslında bir aile otomobili
olarak kullanıldığı
sonucuna varıldı.

Müşteriler
bu doğrultuda daha fazla
iç mekan genişliği ve daha
pratik kullanım talep ettiler.
Proje sorumlusu Hiroshi
Hiroshima bu fikirden yola
çıkarak RAV4’ün boyutlarını
artırdı ve bagaj kapağını değiştirdi.
Dördüncü nesil RAV4’ü
incelediğimizde, markanın
diğer modellerinde uyguladığı
keskin bakış olan Keen
Look felsefesine RAV4’te de
yer verdiği görülüyor. Farları,
ön ızgara tasarımı ve
gündüz LED farları ile Toyota
yeni tasarım anlayışının
en güncel halini gösteriyor.
Daha büyük ve gösterişli
bir duruş sergileyen yeni
nesil RAV4’ün boyutları,
direksiyon başına geçtikten
sonra, daha iyi anlaşılıyor
aslında. Uzunluğu 205 mm
artarak toplamda 4570 mm
ulaşırken, yüksekliği 25 mm
alçaltılmış, genişliği de 30
mm artmış, boyutlardaki
tüm bu değişimler dinamik
yapıyı destekliyor. ~Bir diğer
önemli yenilik ise dingil mesafesinin
100 mm artarak,
arka koltuk yolcuları için
ferah bir yaşam alanının
sunulması. Yetişkinler arka
koltuk sırasında bacak bacak
üstüne dahi atabilirken,
baş mesafesinde de hiçbir
sıkıntı yok. Arkaya doğru
yükselen omuz çizgisi ile
kapının üst kısmında yer
alan ütü izleri RAV4’ün,
büyük segmentte yer alan
Land Cruiser’a benzemesine
yol açıyor. Arkaya doğru
alçalan tavan çizgisi ve arka
spoyler ile keskin stoplar
ciddi bir görüntü sunuyor.

Bagaj kapağından kaldırılan
stepne büyük bir alanı
boş bırakırken, sert tasarım
çizgileri onu tamamen asfalta
uyumlu bir oyuncuya
dönüştürüyor.

İç mekan genişlemiş

Dinamik dış görünümün
aksine, iç mekanda mesafeler
segment ortalamalarını
aşıyor. Toyota mühendisleri
RAV4’ün koltuklarını
yenilerken, hafif yapıda
koltuklar kullandılar. Yeni
koltukların bir diğer önemli
özelliği ise arkadan çarpmalara
karşı oluşan kırbaç
etkisini hafifletmeleri. Arka
koltuk yolcuları daha ferah
bir ortama kavuştuğu gibi,
bagaj alanı da ciddi bir
yükleme kapasitesi sunuyor.
547 litrelik bagaj hacmi,
uzun yolculuk veya taşıma
işlemlerinde fazladan 100
litrelik bir ilave bagaj alanı
daha sunabiliyor. Arka koltukların
yatırılmasıyla birlikte
bu alanın 1746 litreye
kadar çıkması mümkün oluyor.

Söz iç mekandan açılmışken,
kullanılan malzemelerin
kalitesinin arttığını
söyleyebilirim. Ergonomik
yapı sürücüsüne kolaylık
sağlarken, bazı tezat ayrıntılara
da rastladım. Deri ve
yumuşak malzemeler kullanılırken
lüks bir hava verilen
RAV4’te, bazı yerlerde
kullanılan sert plastiğinin
mantığını çözemedim. Orta
konsol ve kapı içlerinde kullanılan
karbon görünümlü
kaplamalar açıkçası bana
hiç hitap etmedi ve göz zevkimi
bozdu.

~Direksiyon başına geçtiğinizdeyse,
RAV4’ün sportif
kullanımı hemen kendisini gösteriyor. Dört tekerlekten
çekiş sistemine sahip benzinli
versiyonda kullanılan
Sport modu fark yaratıyor.
Sport modda elektrikli direksiyon
ve entegre dinamik
sürüş sistemi daha hassas
çalışıyor. Kullanma fırsatı
bulduğumuz ve Türkiye’de
ilginin, ağırlıklı olarak 2.0
D-4D dizel motorun üzerinde
olacağını tahmin ettiğimiz
önden çekişli yani 4×2
versiyonu tüm beklentileri
karşılıyor. Manuel 6 ileri
şanzıman ile kombine edilen
124 HP’lik motor uyumlu
bir birliktelik sunuyor.
310 Nm tork üreten ve 1500
d/d’den itibaren gücünü
hissettiren dizel motor ve
rahat vites geçişleri olan
şanzıman sayesinde eğlenceli
sürüşler ortaya çıkıyor.

Konforlu yapısı da eklenince
RAV4 tam olarak aile
kullanıma uygun bir portre
çiziyor. Sadece önden çekişli
olarak sunulan versiyon,
uzun otoyol sürüşlerinde
zorlanmadan yüksek hızlara
çıkabiliyor. 2.0 litrelik dizel
motor Start/Stop sistemi ile
kombine edilen tek seçenek,
yakıt tüketimi ise 5.0 lt/100
km’nin altına iniyor. Sessiz
ve rijit çalşan 124 HP’lik
dizel motor kullanım keyfi
açısından da memnun etmesini
biliyor.

Yeni RAV4’ün diğer motor
seçenekleri arasında
ise Türkiye’ye isteğe bağlı
olarak getirilecek olan
150 HP’lik, 2.2 litrelik dizel
motor bulunuyor. 4×4
çekiş sistemine sahip olan
bu versiyon hem manuel
hem de otomatik şanzıman
seçenekleriyle geliyor ve ortalamada
6.7 lt/100 km’lik
tüketim değeri sunuyor. 151
HP’lik benzinli 2.0 lt Valvematic
Multidrive S versiyonunda
ise dört tekerlekten
çekiş sistemi ve otomatik
şanzıman ile kombine ediliyor,
ortalamada 7.2 lt/100
km’lik tüketim sunuyor.
Avrupa pazarının genelinde
uygulanan, emisyon
oranına göre vergilerinde
sisteminden dolayı Toyota,
yeni RAV4 için daha küçük
hacimli motorlara şimdilik
yer vermiyor. ~Her ne kadar
BMW ile, yeni 1.6 litrelik
dizel motor için bir
işbirliği yapılmış olsa da, bu
motorun RAV4 üzerindeki
geleceği hakkında herhangi
bir açıklama yapılmadı.
Toyota donanım açısından
yeni RAV4 için üç farklı paket
sunarken, deri detaylar
giriş seviyesinden itibaren
sunuluyor. Toplam yedi havayastığına
sahip RAV4’te
ayrıca Toyota’nın dokunmatik
navigasyonu da standart
olarak sunuluyor. Daha üst
donanım seçeneklerinde
eğim iniş destek, yokuş kalkış
destek sistemleri, kör
nokta ve şerit takip sistemleri
yer alıyor. Yeni RAV4’te
benzinli seçeneklerde 18 ve
dizel seçeneklerde 17 inçlik
jantlar sunuluyor. Nisan ayı
başında satışa sunulacak
olan yeni RAV4’ün 2.0 D-4D
4×2 seçeneğinin fiyatı 89.000
TL’den başlayacak, benzinli
versiyonun başlangıç fiyatı
ise 104.900 TL olacak.

Sonuç

Dördüncü nesil RAV4 sahip
olduğu yeni tasarım anlayışının
yanında binek otomobil
kullanım konforu da sunuyor.
iç mekandaki ferahlık aileleri
mutlu edecek. Geniş yükleme
alanı da başarılı.
4×4 çekişli dizel versiyonun
sunduğu performans,
düşük yakıt
tüketimi ve uygun giriş
fiyatı RAV4 tutkunlarını
sevindirecektir.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.