Aranan kan olabilir mi?

Hyundai Accent Blue pazarın
farklı oyuncularından
biri. B ile C segmenti arasında
yer alan bir model olan
Accent Blue yollara çıktığı ilk
andan itibaren önemli bir ilgi
görmeyi başardı. Bu ilgiyi Accent
Blue, en önemli kozunu
oynayarak daha da artırmanın
planlarını yapıyor.

Bu çerçevede seçeneklere eklenen
dizel motor-otomatik şanzıman
kombinasyonunu Accent
Blue, 47 bin 300 TL’den başlayan
test konuğumuz sunuluyor.
Teste konuk olan 1.6 lt’lik dizel
motorun dışında aracı, 1.4 lt 109
HP’lik benzinli motorla da otomatik
şanzımanlı olarak satın
almak mümkün. Bu kombinas yonun fiyatına baktığımızda ise
karşımıza 41 bin 600 TL gibi
bir fiyat etiketi çıkıyor. Yani
dizel otomatik ile benzinli otomatik
arasında 5 bin 700 TL gibi
hatırı sayılır bir fiyat farkı var.
Bu rakam karşılığında 1300 litreye
yakın benzin alabilirsiniz.

100 km’de açıklandığı gibi 6.3
lt’lik bir tüketim değerine benzinli
otomatik versiyonunda ulaştığınızı
var sayarsak, 20 bin
600 kilometre gibi bir yolu bu
fiyat farkının karşılığı olarak alabilirsiniz.
Neyse biz yine de konumuza
dönecek olursak “Accent Blue
çekici hatlara sahip bir otomobil”
diyerek söze başlamak
istiyoruz. Tasarım konusunda
gerçekten de önemli bir çalışma
yapılmış. Lüks otomobillere
gönderme yapan detayları ile
dikkat çeken Accent Blue, ilk
bakışta Alman otomobili denince
akla ilk gelen markalardan
biri olan Mercedes modellerine
benzeyen tasarımı ile güçlü bir
özelliğe sahip. Özellikle arkadan
bakıldığı zaman onun bir
Mercedes olduğunu düşünenler
bile oldu. ~Elbette bu özelliği
Accent Blue’nun en önemli artılarından
biri. Güçlü ve aynı
zamanda agresif de görünen
tasarımı ile ön plana çıkan araç,
coupe formlu tavanıyla sportif
bir tat yakalamış ve sedan karoserine
rağmen hantal görünümden
kurtulmuş. Şişkin ve
bol katlı geçişlere eşlik eden
derin bıçak izleri ile aracın dört
bir yanı çevrelenmiş olması, bu
otomobilin fazla zorlanmadan
yolların en beğenilen tasarımlarından
biri olacağını düşündürüyor.

Accent Blue’nun dış tasarımda
olduğu gibi iç mekanında da
sportif bir etki yaydığını gördük.
Kalite seviyesinin yüksek olması
için önemli çalışmalar yapılmış
ve bunun için gerçekten
de büyük bir enerji harcanmış.
Örneğin birçok bölümde kullanılan
sert yüzeyli malzemelerin
göze batması bir şekilde engellenmiş.
Ön ve arka tarafta boyu
1.80 metre olan yetişkinlerinin
bulunduğu durumlarda bile yaşam
alanı açısından bir sorun
yaşanmıyor.

Rahat kullanım

Kapı içlerinin alışık olduğumuzdan
daha ince bir tasarıma
sahip olması ise omuz ve dirsek
mesafesinde önemli kazanımlar
sağlamış. Fakat bacakların
denk geldiği yerde oldukça sert
bir plastik malzeme kullanılmış
olması kullanım sırasında rahatsız
edebiliyor. Bazı işçilik ve
montaj hataları meraklı gözlerden
kaçmazken, bu bölümlerin
sayısının oldukça az tutulmaya
çalışıldığını da notlarımıza ekleyelim.

~Sürüş pozisyonunun ayarlanması,
görüş açıları ve müzik
sisteminin performansı gibi konularda
Accent Blue, beklentilerimizi
karşıladı. Eşya gözleri nin sayısı ve geniş bagajın aynı
zamanda kolay kullanılabiliyor
olması da önemli avantajlar.
Kokpit aydınlatmasında seçilen
renkler kullanımda herhangi bir
yorucu etki yaratmıyor. Bagaj
kapağının biraz zor kullanımı
ise zorluk yaşatacak bir durum:
Tamam güvenlik kaygılarıyla
bagaj kapağı alışkın olduğumuz
gibi bir mandalla açılamıyor
ama bu kullanımı zorlaştırıyor.
Yaşam alanından ya da bagaj
kapağının üzerinden anahtarla
açılabilen bir kapak yerine, en
azından anahtarın üzerine bir
açma butonu eklenebilirmiş.

Accent Blue sürüş karakterinden
önce sahip olduğu güvenlik
donanımları ile dikkat çekiyor.
ESP (Elektronik Denge Kontrol
Programı) tüm araçlarda standart
olarak sunulurken VSM
(Araç Stabilite Yönetim Sistemi)
ile birlikte farklı sürtünme katsayılarına
sahip yüzeylerdeki
ani fren ve yön değişiklikleri
esnasında aracın yön kontrolü
sağlanmış oluyor.

Elektronik yardımcıların getirdiği
artı gücü yanına alan
Accent Blue’da orta sertlikte
ayarlara sahip bir süspansiyon
sistemi kullanılmış. Güvenlik
açısından beklentileri karşılayan
bir sürüş karakteri sunan
Accent Blue, çukur geçişlerinde
ise zaman zaman rotasından
sapma eğilimini gösterebiliyor.
Ancak bunun sık karşılaşılan
bir durum olmaması, önemli bir
sıkıntı olmasını engelliyor. Yine
de viraj dönüşlerinde bu tip bir
durumla karşı karşıya kalma
riski nedeniyle biraz daha fazla
dikkatli olunması gerekiyor.

~128 HP güç üreten dizel motor
ve 4 ileri oranlı otomatik şanzımanın
birlikteliği, Accent Blue
için tam aranan kan olmuş.

Çünkü dizel otomatik kombinasyonu
bugün, ülkemizin
yükselen trendlerinden biri. Sürüş
özellikleri ile ortalamaları
yakalayan ama ne fazlasını ne
de eksiğini sunan Accent Blue,
elbette sınıfının en iyi sürüş
karakterini sunan aracı değil.
Buna rağmen test konuğumuz,
yaptığımız titiz incelemelerden
ortalamaların üzerinde bir performans
notu olarak ayrılmayı
başardı.


Sonuç

İddialı görünümüyle
hemen
fark edilen Accent
Blue, dizel motorotomatik
şanzıman
kombinasyonuyla iddiasını
bir adım daha ileri götürdü. Fiyat
açısından “başlangıç rakamı iyi”
dediğimiz araçlardan biri olan Accent
Blue, bu kombinasyonla ise
biraz yüksek bir seviyeye oturuyor.
Özellikle benzinli otomatik ve dizel
otomatik arasında ortaya çıkan
fiyat farkının akıl karıştıracağını
düşünüyoruz. Fakat güçlü dizel
motor ve iyi çalışan bir otomatik
şanzımanın oradan bize göz kırptığını
da unutamayacağız.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.