Asfalta tarzını yansıt

Audi tasarımcılarının tüm hünerlerini
gösterdiği A1, keyifli
bir otomobil olmanın dışında,
yolların farklı modellerine
önemli bir alternatif ve çok ciddi
bir rakip olarak hayatımıza girdi.
A1’in diğer bir avantajı ise, bu tarz
otomobiller arasında 22 bin 316
Euro’dan başlayan fiyatlarıyla uygun
sayılabilecek bir alternatif olması.

Geçtiğimiz aylarda testimize dizel
motor seçeneği ile konuk olan
A1, bu kez gerçek kimliğini yansıtan
1.4 lt TFSI motorla test parkımızda
yer aldı. S-Tronic adı verilen
otomatik şanzımanı, 122 HP
güç üreten motoru ve başarılı donanım
politikasıyla karşımıza çıkan
A1’in teste konuk olan hali ise
26 bin 777 Euro fiyatla satılıyor.
Mini, Fiat 500, Citroen DS3 ve
DS4 gibi farklı tarza sahip otomobiller
arasında yer alan A1,
görünüm, yaşam alanı gibi konularda
kullanıcılarına önemli ayrıcalıklar
yaşatıyor. Küçük sınıfta yer
alan bir araç olan A1’in ana hedefi
ise Mini’nin elde ettiği başarıları
tekrarlamak. Mini’nin pazarından
pay almayı planlayan A1’in bu
konuda ne kadar başarılı olacağını
bilmiyoruz ama çok ciddi bir rakip
olduğu da çoğunluğun ortak
fikri.

Sevimli görünen bir karosere sahip
olan araç, farklı tasarımı ile
yolları daha eğlenceli yapan otomobillerden
biri. Belirli kalıpların
etkisinde kalınmadan tasarlanan
araç,  beğenilme konusunda önemli
sıkıntı yaşamıyor.

Bilindiği gibi Audi A1, VW Grubu
çatısı altında yer alan bir araç
ve bu nedenle grubun bütün nimetlerinden
faydalanıyor. A1, yıllar
önce yollara çıkan Audi 50 gibi
VW Polo platformu üzerine inşa
edilmiş bir araç. Audi bu yönde
A2 ismi verilen modelle de
benzer bir deneme yapmış ama bu
hedeflenen başarıyı elde edemeyerek
aracı rafa kaldırmıştı.

~

Modern çizgisiyle ön plana çıkan
A1, farklı bir tarzına rağmen
metrelerce uzaktan bile bir Audi
olduğunu haykırıyor: Artık Audi
modellerinin simgesi olan büyük
ızgarası hemen dikkat çekiyor.
Bu büyük ızgara, sevimli çizgilerine
rağmen aracın karizmatik ve
hırçın görünmesinde de önemli bir
etken. Fakat bu Audi ızgarası
A1’de biraz yanlardan sıkıştırılmış
gibi görünüyor. Yanlarda çok fazla
alan olmaması nedeniyle bu sevimli
surat ve hırçın ifade sanki
küçük bir mengene yardımıyla
biraz sıkıştırılmış gibi görünüyor.

Araçta göze ilk çarpan önemli
detaylardan bir diğeri ise profili
boyunca ilerleyen kemerler oluyor.
Motor kaputunun bittiği yerden
başlayıp camları tavan boyunca dolaşarak
bagaj kapağında son bulan
kemerler iddialı bir görüntünün
ortaya çıkmasını sağlıyor. Katlı
geçişlere sahip olan tasarımı ile A1,
yan tarafta balık yüzgeçlerine gönderme
yapılan hatlarıyla da beğeni
topluyor. A1’in en önemli artılarından
birisi de görünümün tek
bir kalıp içine sıkışıp kalmamış olması:
Sanki bu otomobilin tasarımı
sürüş karakterine göre değişkenlik
gösterebiliyor.

Kapı içlerinde
kullanılan açık renklerde sayesinde
aslında olduğundan daha
büyük algılanan iç mekandaki diğer
bir önemli artı ise A8 modelinde
de kullanılan MMI sistemi.
Açılıp kapatılabilin büyük bir ekrana
sahip olan bu sistem ile hem
araç hakkındaki bilgileri rahatlıkla
görmek hem de hem istenen ayarları
yapmak mümkün. Ayrıca yanınızda
taşıyacağınız hafıza kartları
ile eğlenceyi de artırabiliyorsunuz.
~

Yüksek kalite seviyesi hemen
hissedilen iç mekanda, sessizlik,
müzik ve havalandırma sisteminin
performansı göz dolduran detaylar.
Yaşam alanı açısından ön taraftakilere
ayrıcalıklı davranan
A1, arka koltuk yolcuları içinse her
açıdan kısıtlı bir alan sunuyor.
Bunun yanında koltuk yatırma
hareketlerinin biraz zor olması
nedeniyle arka tarafa iniş binişlerrahat değil. Kokpit ve orta konsol
üzerinde gözler biraz daha fazla
çerçeve arıyor.  Özellikle müzik
sisteminin olduğu bölüm sanki
sonradan monte edilmiş gibi görünüyor.
Görüş açıları konusunda
da sıkıntı yaşadığımız A1’in bazı
bölümlerinde maliyet kaygısı ile
daha ucuz malzemelerin kullanılmış
olması da gözlerden kaçmıyor.
Sürüş pozisyonu ile beğenimizi
zorlanmadan kazanması
ve başarılı direksiyon simidi ile daha
ilk kullanışta tam bir uyumun
yakalanması kullanım açısından
ilk artılar oluyor. Büyük göstergeler
kolay okunuyor. Ayarlar raelektronik sistemlerin nasıl olması
gerektiğini gösteren örneklerden
biri. A1’in başarılı bir yönlendirme
kabiliyeti sunan direksiyonu,
biraz sert bir yapıya sahip
olmasına rağmen beğenimizi kazandı.

Dizel motor seçeneği ile açıkçası
çok iyi bulmadığımız A1, 122 HP
güç üreten TFSI benzinli motoru
ile çok daha etkileyici. Performans
açısından daha iyi sonuçlar
ortaya koyan motor, otomatik şanzıman
kullanıyor olmasına rağmen
yakıt tüketimi açısından da can
yakmıyor: Fabrika verilerine göre
100 km’de 5.3 lt tüketimle yetine.


Audi A1 kısa aralıklı
virajların ustalarından


~
Başarılı bir ağırlık dağılımına sahip
olan A1, sürüş karakteri açısından
Audi markasının kabiliyetini
sergiliyor. Hızlı ve kısa aralıklı
viraj geçişlerinde keyif veren A1’in
süspansiyonu, konfor konusunda
da beklentilerimizi karşılıyor. Standart
olarak sunulan elektronik sınırlı
kaymalı diferansiyelle donatılan
ESP dengeleme programı da
otomobilin en önemli artılarından
biri. Tam zamanında ve biraz eğlence
öncelikli çalışan bu sistem
elektronik sistemlerin nasıl olması
gerektiğini gösteren örneklerden
biri.A1’in başarılı bir yönlendirme
kabiliyeti sunan direksiyonu,
biraz sert bir yapıya sahip
olmasına rağmen beğenimizi kazandı.
Dizel motor seçeneği ile açıkçası
çok iyi bulmadığımız A1, 122 HP
güç üreten TFSI benzinli motoru
ile çok daha etkileyici. Performans
açısından daha iyi sonuçlar
ortaya koyan motor, otomatik şanzıman
kullanıyor olmasına rağmen
yakıt tüketimi açısından da can
yakmıyor: Fabrika verilerine göre
100 km’de 5.3 lt tüketimle yetinebiliyor.
Elbette bu değere yakın sonuçları
bulamadık ama elde ettiğimiz
tüketim sonuçları da hiç fena
değildi. İlk hızlanma, esneklik
ve son hıza ulaşma isteği konularında
sınavı başarıyla geçen motor,
yüksek devirleri çok seviyor. Son
hızı 203 km/s olarak açıklanan A1
bu kombinasyonla bu hıza ulaşmaya
son derece istekli. Elbette bu
motorun sunduğu performans hala
hedef aldığı rakibine göre yeterli
değil. Daha güçlü bir motor seçeneği
A1’e çevrilen bakışların artmasını
sağlayacaktır. 122 HP güç
ve bu performans ne yazık ki birçokları
için yetersiz kalıyor.

SONUÇ

Audi A1, kemerli ve
katlı karoser tasarımı
ve agresif görünmesini
sağlayan ızgarası
gibi detayları ile farklı bir otomobil.
Her ne kadar Polo platformu
kullanıyor olsa bile bu araçla arasında
dağlar kadar fark var. Başlangıç fiyatı
açısından uygun bulduğumuz A1’in iç
mekanı da karoser tasarımı gibi farklı.
122 HP güç üreten 1.4 lt’lik benzinli
motor seçeneğine sahip olan hali ise
şimdilik A1’in en iddialı versiyonu. Diğer
taraftan aracın daha güçlü bir motora
ihtiyaç duyduğu da kesin. MMI
sistemi ise önemli bir artı.

Görünüm, eğlence, güvenlik, sürüş,
ekonomi, yönlendirme, MMI, motor
şanzıman

Karanlık orta konsol, görüş açıları, bazı
plastik malzemeler, daha fazla güç


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.