Audi’nin ayak izlerinden gidiyor

önemli bir değişim geçiriyor.
Gruba ait markaların modelleri
teker teker yenilenerek
karşımıza çıkmaya başladı. Elbette
bu değişimler yaşanırken, markaların
özelliklerinin birbirlerine
benzemeye başlaması da kaçınılmaz
bir son olacaktı ve öyle de oldu.
Özellikle Volkswagen modelleri,
geçirdiği yeniliklerle üst sınıfta
yer alan grup markalarından yararlanarak
çok önemli gelişmeler
kaydetmeye başladı. Volkswagen
Jetta test parkına ilk geldiğinde, sadece
görünümü ile dahi bu gelişimin
ipuçlarını bize verdi. Audi’nin
bir önceki nesil modellerinin
tasarımı ile önemli benzerlikleri
olan ve güncel Audi modellerinden
de izler taşıyan Jetta, farklılık
yaratan bir model olmuş.

Aslında o yoluna bir Golf sedan
olarak başlamıştı. Fakat zaman
içerisinde Jetta, yoluna bağımsız
bir model olarak devam ederek,
ürün gamının bağımsız bir üyesi
oldu.

Ülkemizde 1.2 TSI 105 HP güç
üreten benzinli motor ve 1.6 lt TDI
105 HP güç üreten dizel motor seçeneği
ile satışa sunulan Jetta, 41
bin 800 TL gibi uygun diyebileceğimiz
bir başlangıç fiyatına sahip.
Benzinli ünite manuel şanzıman
seçeneğiyle pazarlanırken, dizel
motorsa ister manuel, istenirse 7
ileri oranlı DSG otomatik şanzımanla
birlikte satın alınabiliyor.
Başlangıç fiyatı açısından beğenimizi
kazanan Jetta’nın 65 bin
TL’lere çok rahat tırmanan fiyatı
ise ciddi anlamda, fazla yüksek kalıyor.
Belki Jetta bu sınıfta çıtayı
belirliyor olabilir ama bu kadar çabuk
yükselen fiyatla birlikte, potansiyel
müşterilerin fikirlerinin
farklı sınıflara yönelmesine de
neden oluyor. Örneğin bir üst sınıfta
yer alan, büyük biraderi Passat’a
54 bin 600 TL’den başlayan
bir fiyatla ulaşılabildiği düşünüldüğünde.

~
Yenilenmesi ile birlikte Volkswagen’in
diğer modellerinde kullanmaya
başladığı yüzü kullanan
ama bunu farklı bir şekilde kullanıcılara
sunan Jetta, son derece iddialı
bir görünüme sahip. Meksika’da
üretilip dünya yollarına yayılan
Jetta, tasarım açısından üzerimizde son derece olumlu bir
etki bıraktı. Büyüyen boyutları ile
birlikte artık daha fazlasını sunan
Jetta, sportif ve dinamik görünümlü
tasarımı ile yolların sıradan
çizgisinin dışına çıkan modellerden
biri olmuş durumda. Dar yapılı
farları ile kızgın bakışlara sahip
olan Jetta, kaşları çatık olan
ifadesini tamponun altındaki gülümseyen
yüzü andıran ızgarası ile
biraz yatıştırmaya çalışıyor. Genel
kalite hissi son derece yüksek
olan tasarım, bazılarına göre fazla
agresif olarak yorumlanabilir
ama bizler onu sevdik. Özellikle
yere yakın olarak tasarlanmış yeni
kabuğu ile Jetta beğeni kazanma
konusunda sıkıntı yaşamayacak.

Bu otomobilin yaşam alanı en
çok merak ettiğimiz konulardan
biri oldu. Tamam, boyutları değişmişti
ama yaşam alanında acaba
bizlere bunun ne kadarını sunuyordu.
Kolay açılan kapılardan
geçtiğimiz yaşam alanını ilk gördüğümüzde
çok şaşırdık. Bu şaşkınlığımız
tamamen olumlu anlamda
gelişti. Bir anlığına bile olsa
kendimizi küçük kardeş Jetta
yerine Passat’ın içindeymiş gibi
hissettik. Özellikle arka koltuklarda
sunulan son derece geniş yaşam
alanı Jetta’nın en önemli
kozlarından biri olacak. Arka tarafta
iki kişi olduğu durumlarda
yolculukların geniş ve rahat bir ortamda
geçeceği kesin gibi görünüyor.
Ama burada da genişliği kısıtlayan
bir durum söz konusu. Arka
tarafta üç kişi olduğu durumlarda
sıkıntı yaşanacak. Havalandırma
kanallarının yer aldığı sert
plastikten üretilen bölüm üçüncü
yolcunun ayaklarına rahat vermeyecek
gibi görünüyor. ~ Bu çıkıntı
keşke biraz daha kısa tutulsaymış.
Aslında bu, çok da zor olmazdı
ama Jetta yaratıcıları bu tarz bir
karar almış. Durum ne olursa olsun
Jetta, genişliği ile gerçekten de
Passat’a gerek bırakmayacak kadar
fazlasını sunuyor. Arka tarafta
coupe formu nedeniyle alçalan
bir tavan var ama bu bile baş mesafesinin
çok büyük bir kesintiye
uğramasına neden olmuyor. Üstelik
bu geniş yaşam alanı 510 lt gibi
son derece büyük bir bagaj
kullanım alanı da sunuyor. Kullanışlı
ve kaliteli malzemelerle dolu
yaşam alanında bir sorun da, sürüş
pozisyonunu ayarlama konusunda
yaşanıyor. Biraz uzun süren
ayarlamaların ardından ideal sürüş
pozisyonunu ve sorun yaşatmayacak
görüş açılarını yakalayabildik.
Dizel motorun sesinin başarılı
yalıtımla yok edilmesi ve
genel anlamda çok iyi olan sessizlikse tıpkı genişlik gibi en çok
beğenimizi kazanan konulardan
oldu. Eşya gözlerinin sayısı ile isteklerimize
cevap veren Jetta’nın,
görüş açıları konusunda kısıtlamaları
var ama bu diğer araçların
da ortak bir sorunu.

Sürüş karakterine geçtiğimizde
ise bu kez kendimizi bir Audi’nin
içinde gibi hissettik. Gerçekten de
Jetta bu sürüş hissini veriyor ve bunu
sadece hisle bırakmıyor olması
onun en ciddi silahı olacak.
A4’ün performansına çok yakın
olan bu sürüş karakteri ile Jetta,
kendisine kompakt sedanların lüks
kategorisinde yer alan 3 Serisi’ni
bile rakip olarak alabilir. Çok bağlantılı
arka aks ve bildik ön süspansiyon
sistemi sayesinde Jetta,
yolunu bulmakta ve izinin üzerinde
kalmakta hiç sorun yaşamıyor.
Bu sırada verdiği sürüş keyfi ise
çok seviliyor. Direksiyon sisteminin
netliği ve keskinliği, başarılı simit
yapısı ile Jetta sınıfının en
iyilerinden biri. ~ İddialı yol tutuşu,
başarılı yönlendirme kabiliyeti,
verdiği sürüş keyfi Jetta’yı rakiplerinin
bir adım önüne taşıyacak gibi
görünüyor. 1.6 lt 105 HP güç üreten
dizel motor ve 7 ileri oranlı
DSG şanzımanla test konuğumuz
olan Jetta, burada da sınıfını çok
rahat bir şekilde geçmeyi başarıyor.
Çoğu zaman ortaya koyduğu performans
verileri ile Jetta’nın motor
kaputunun altında daha güçlü
bir ünitenin yattığını düşündük. Elbette
çift kavramanın nimetlerinden
yararlanan DSG şanzımanın,
bu performansa sağladığı olumlu
etkiyi de unutmamak gerekiyor.
Süspansiyon sistemi sadece yol
tutuş güvenliği adına değil, konfor
adına da iyi sonuçlar veriyor. Derin
çukur geçişleri gibi her gün karşılaşmak
zorunda olduğumuz durumlarda
bile Jetta, bunun üstesinden
çok rahat geliyor ve yaşam
alanındaki konforu çok yükseğe taşıyor.
Kolay kullanılan pedal grubuna
sahip olan Jetta, fren performansı
ile de güvenli olduğunu
rahat bir şekilde ispatlıyor.

Sonuç

Gelmiş geçmiş en
iyi Jetta kesinlikle
bu. Hatta onu farklı
bir isimle bir Audi
olarak lanse etseler bile olurmuş.
Yoluna Golf’ten bağımsız bir şekilde
devam eden Jetta, gerçekten de en
iyi halini almış durumda. Görünümüyle
çekici ve dinamik görünen
Jetta, yaşam alanında ise Passat’ı
aratmayacak bir genişlik sunuyor.
Kalite ve kullanışlılık seviyesinin üst
düzeyde olduğu Jetta’nın sürüş özellikleri
ise Audi ve BMW kullanımını
sevenleri bile memnun edecek
türde.

+ Görünüm, yaşam alanı, kalite,
sürüş hissi, motor, şanzıman, performans,
güvenlik, başlangıç fiyatı

-Arkadaki havalandırma çıkışı,
alçalan tavan, kolayca
yükselen fiyat


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.