Audi’nin Jetta’sı

Otomobil dünyası çok hızlı değişiyor.
Bunun en iyi örneği ise Audi A3’ün
sedan versiyonu. Ancak bu ilginç
bir karar. Çünkü Avrupa’da sedan karoserli
otomobillerin 1990’ların ortasında yüzde
25 seviyelerinde olan pazar payları bugün
tek haneli rakamlara gerilemiş durumda.
Ancak Audi, kompakt sedanları “dünyanın
en büyük segmenti” olarak görüyor. Tamam,
Amerikalılar, Ruslar ve Çinliler sedan otomobilleri
seviyor, ama A3 Sedan’ın Avrupa’da da
başarılı olma şansı var. Örneğin bazı müşteriler
“neden bir A4 alayım ki” diyebilirler.

Bunun nedeniyse A3 Sedan’ın çok olgun
ve çekici bir tasarıma sahip olması: Rahat,
sakin, teknolojik ama sıkıcı değil. Yani eski
VW Jetta’nın “emekli otomobili” imajından
kesinlikle çok uzak.

Ağabeyiyle arasında yeterli mesafeyi bırakabilmek
için sedan A3’ün ölçüleri mümkün
olduğunca kompakt tutulmuş: 4.46 m ile
A4’ten 24 cm daha kısa. Buna rağmen yolcular,
özellikle de arka koltuklarda, herhangi
bir iç mekan genişliği sıkıntısı çekmiyor. 2.64
m’lik dingil mesafesi ise VW Grubu’ndaki
kardeşleri Golf ve Seat Leon ile aynı. 425
lt’lik bagaj hacmi de gayet uygun bir rakam.
Audi A3 Sedan, yaz sonlarında 3 motor
seçeneğiyle piyasaya çıkacak: 140 HP ve 180
HP’lik iki benzinli ve 150 HP’lik bir dizel.
Birkaç ay sonra aileye katılacak olan S3
Sedan ise 2.0 lt 300 HP’lik bir turbo motora
sahip olacak.

A3 Sedan’ın Almanya fiyatları yaklaşık 25.000
bin Euro’dan başlayacak. Bu da 3 kapılı kardeşinden
yaklaşık 1300 Euro pahalı olacağı
anlamına geliyor. Audi için ucuz sayılabilecek
bu fark, belki de Avrupa’da da kompakt sedanların
dönüşünün önünü açabilir.


Sonuç

A3 Sedan ile Audi, en azından Avrupa’da pek
fazla talep görmeyen bir sınıfa giriş yaptı. Buna
rağmen A3 Sedan büyük bir sürpriz de yapabilir.
Tutumlu motorlar ve açıklanan makul fiyat politikasıyla
hatırı sayılır bir başarı elde etmemesi
için bir neden yokmuş gibi görünüyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.