Bildiğiniz gibi değil

Güney Koreli üretici geçtiğimiz aylarda
SUV araçlarının ortasında yer
alan modeli olan Santa Fe’yi yeniledi
ve bu değişim öyle yabana atılacak
türden değildi: Özüne sadık
kalmasına rağmen radikal ve çok
daha iyi görünmesi sağlandı.

Bütününe bakıldığında Santa Fe
tasarım açısından albenisi en yüksek
halini aldı. Yeni radyatör ızgarası, yenilenen
ön ve arka tamponları, tasarımları
değiştirilen aydınlatma
elemanları ile Santa Fe karizmatik
görünmeyi de başarmış. Beğenimizi
kazanan Santa Fe’nin iç mekanında
da önemli yenilikler var. LED’li
gösterge paneli sevdiğimiz ilk değişiklik
oldu. Fakat dikiz aynasındaki
geri görüş kamerası gerçek bir övgüyü
hak ediyor. İç mekanı oldukça
ferah ve geniş olan Santa Fe’nin
yeni malzemeleri de eskisine göre
daha kaliteli.

Görüş açıları genelde başarılı ama
aracın nerede başlayıp nerede bittiğini
anlayabilmek biraz alışkanlık
süresi gerektirecektir. Açık renkli ve
kaliteli döşemeleri ile son derece ferah
olan kabinde Hyundai, güvenlik
konusunda da olması gereken her
türlü detaya yer vermiş.

Santa Fe’nin yenilikleri arasında
2.2 lt’lik yeni dizel motor ilk sürüşte
kendisini sevdirdi. 197 HP güç üreten
dizel motor 422 Nm gibi etkileyici
bir tork değerini kullanıma sunuyor.
Bu motor ayrıca 6 ileri oranlı
Shiftronic adlı otomatik şanzımanla
kombine edilmiş ve 0-100
km/s hızlanmayı 10.2 sn’de gerçekleştirebiliyor.
Motor sesinin kabin
içine çok fazla yansımaması da
beğenimizi kazandı. Şanzımanın vites
geçişleri sırasında kararlı olması
ve sarsıntısız geçişler yapmasını da
sevdik. Performans beklentilerini
çok rahat karşılayan Santa Fe’nin yakıt
tüketimi de yüzleri güldürecek
sonuçlara imza atıyor.

Sürüş pozisyonunu ayarlama konusunda
sıkıntı yaşamadığımız Santa
Fe’nin direksiyonun çalışma karakterinin
can sıkan bir sorunu olmamasına
rağmen, hissiz kalması ve
simidin kaliteli iç mekanın yanında
sönük görünmesi pek uyuşmuyor.
Kullanıma olumsuz etki eden bir
başka detaysa vites konsolu oldu.
Manuel kullanım sırasında vites değişimleri
göz alıcı olabiliyor.

Ancak bunlar bu otomobilin albenisini
bozacak unsurlar değil. Donanım
listesi açısından son derece
zengin olan Santa Fe artık hiç olmadığı
kadar iddialı. Arazi şartları ile
iyi mücadele edebilen araç asfalt kullanımında
da bizden tam puan aldı:
Biraz salınımlar olsa bile sürüş karakteri
çok iyi, yumuşak süspansiyon
maksimum konfor sunarak göz dolduruyor.
Süspansiyon sistemi görevini
tam olarak yerine getirirken,
herhangi bir metal tıkırtısı ya da sert
bir vuruntunun gelmemesi, yürüyen
aksama yapılan büyük yatırımın en
önemli göstergesi. Büyük karoserine
rağmen sert rüzgarlara da çok iyi
kafa tutan Santa Fe’nin fren performansı
çok iyi değil ama bu tip araçlarda
çok iyi sonuçları maalesef
hala göremiyoruz.

Sonuç

Hyundai Santa Fe hiç olmadığı kadar iddialı
bir hale gelmiş. Güney Koreli üretici bize
göre bu kez turnayı gözünden vurarak, gerçekten
kaliteli bir SUV ortaya çıkarmış. Eskileri
için de kötü demiyoruz ama yeni çok iyi
olmuş. İç mekan özelliklerini sevdiğimiz
araç dikiz aynası kamerası gibi detayları ile
lüks markaların bile bir adım önüne geçiyor.
Ancak insan “keşke fiyatı biraz daha uygun
olsa” demeden edemiyor doğrusu.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.